"Follow me home" schakeling

Gestart door verron, 10-11-2010 16:53:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

hvdmountain


haasje

Het is op zich niet moeilijk te realiseren. Even simpel gezegd met je vergrendelpuls een tijdrelais aansturen die vervolgens je lampen van spanning voorziet. Eventueel een 2de relais als je ook wil dat je lampen inschakelen bij ontgrendelen. (Of je moet met behulp van een paar diodes je ont- en vergrendelpulsen scheiden, dan kunje met 1 relais af). Uitschakelen kun je dan via een extra schakelaar die de +12V naar het relais onderbreekt. Wil je het via de grootlicht schakelaar doen, komt er het een en ander aan electronica bij.

BBS

In het kader van "Waarom het wiel opnieuw uitvinden?" heb ik een advertentie gevonden op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/416676331

Ik heb de adverteerder aangeschreven en er wordt beweerd dat dit ook past voor in de volvo's
Nu is €25 voor een dergelijk setje niet duur, maar IS dit wat ??? ???
Volvoloos....

T5turbo

Het wiel is toch al uitgevonden?
Door relais 104/108  te vervangen......  :eusa_think:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Jeff

Bbs, mooi systeem opzich allen 30 seconde is wat weinig, plus dat het alleen in het donker werkt volgens de advertentie ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

Wat wil je er met daglicht mee doen dan? En 30 seconde is best lang hoor, ik weet niet hoe lang jouw oprit is?

BBS

Citaat van: Jeff op 28-01-2011 03:04:36
Bbs, mooi systeem opzich allen 30 seconde is wat weinig, plus dat het alleen in het donker werkt volgens de advertentie ;)

Ik heb aan die 30 seconden dat het licht blijft branden meer dan genoeg. ;) En overdag hoeft het van mij niet aan, ik kan dan genoeg om mij heen kijken waar ik loop. :eusa_angel:
Het lijkt mij juist wel wat, juist omdat 'ie overdag niks doet en 's avonds wel.
De adverteerder antwoorde mij dat inbouw in Enschede ook mogelijk was, alleen is mij dat wel wat ver weg? Zit er in de buurt van Hoogeveen niet iemand die mij daar mee helpen kan ??? ???

Groeten,

Bert Jan.


Send from my Samsung Galaxy S.
Volvoloos....

T5turbo

Citaat van: BBS op 28-01-2011 08:33:40
Citaat van: Jeff op 28-01-2011 03:04:36
Bbs, mooi systeem opzich allen 30 seconde is wat weinig, plus dat het alleen in het donker werkt volgens de advertentie ;)

Ik heb aan die 30 seconden dat het licht blijft branden meer dan genoeg. ;) En overdag hoeft het van mij niet aan, ik kan dan genoeg om mij heen kijken waar ik loop. :eusa_angel:
Het lijkt mij juist wel wat, juist omdat 'ie overdag niks doet en 's avonds wel.
De adverteerder antwoorde mij dat inbouw in Enschede ook mogelijk was, alleen is mij dat wel wat ver weg? Zit er in de buurt van Hoogeveen niet iemand die mij daar mee helpen kan ??? ???

Groeten,

Bert Jan.


Send from my Samsung Galaxy S.

Maar als je nu gewoon grijs relais 104/108 koop? Dan ben je toch klaar?  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

BBS

In principe wel ja.
Alleen wil ik het graag hebben dat de lampen mee aan gaan als de wagen vergrendeld/ontgrendeld wordt met de afstandsbediening. ;)
Dan voldoet het relais niet helemaal...
Volvoloos....

Michel.oa

Lijkt mij ook ideaal om het te koppelen aan afstandsbediening!
Als er info is deel ik graag mee.

Jeff

Citaat van: haasje op 28-01-2011 03:31:59
Wat wil je er met daglicht mee doen dan? En 30 seconde is best lang hoor, ik weet niet hoe lang jouw oprit is?
Citaat van: Michel.oa op 28-01-2011 18:15:52
Lijkt mij ook ideaal om het te koppelen aan afstandsbediening!
Als er info is deel ik graag mee.
Zo denk ik dus ook, vind jammer dat zo'n systeem niet overdag zou werken. Vind juist altijd wel mooie als je dit ziet bij een wagen, geeft toch wat extra luxe en uitstraling vind ik zelf persoonlijk. Zal de beste man eens een mailtje doen en keer langs gaan als ik tijd heb. Even wat meer info er over vragen, misschien heeft hij nog wel andere setjes. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Vandaag even contact gehad met de beste man en hij heeft momenteel de setjes niet op voorraad over 2 weken pas weer. Ik heb gevraagd of ik een keer langs kom komen om te kijken hoe het precies in zijn werk gaat en of het makkelijk is qua inbouw. Ik ga daarom dan ook in de voorjaarsvakantie even langs, om te kijken naar het setje! Mochten er meer mensen interesse hebben in het setje, is misschien een groupbuy wel een idee... :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Michel.oa

Ik woon er redelijk dicht in de buurt maar heb al een goed relais er in zitten!

tom480

Ik heb gisteren ook Het FMH Relais er in gezet.
Alleen doet ie het niet.
Ik heb de zekeringen nagekeken, daar was niks mis mee.
Kan het er iets mee te maken hebben dat ik een setje verstralers voorop heb zitten?
Of kan het relais defect zijn?

Alvast bedankt!
- R1200GS -