Tankklepje V70

Gestart door niwesa, 13-11-2010 16:15:44

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Bahh het regent nog steeds. Kan mijn deurpaneel niet loshalen.

Maar ik merk net wel dat de schakelaar in het raambendieningspaneel om de deuren gezamelijk te vergrendelen niet werkt.

Dat zal er vermoedleijk mee te maken hebben verwacht ik.

Met de AB werk de CV wel helemaal. Weet iemand welke microswitch daar mee te maken heeft op het deurslot?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

haasje

Dan vermoed ik dat het toch eerder aan het bedienpaneel, relais of de tussenliggende kabels ligt dan aan een microswitch. Indien die defect zijn gaat hij meestal ook niet met de ab op slot.

niwesa

De microswitches heb ik dus vervangen. Dat werkt volgens mij allemaal goed. Regent nog steeds, dus morgen maar even kijken wat er fout zit.

niwesa

PROBLEEM OPGELOST !!! :eusa_dance:

Vanmorgen het probleem opgelost. Misschien dar anderen er ook iets aan hebben, hoewel het mijn eigen fout was.

Enige tijd geleden heb ik mijn slot vervangen. (Loopt een topic over, hoe je de microswtches kan vernieuwen).
Bij het terug plaatsen heb ik onvoldoende gelet op de stand van het witte busje dat draait via het cylinderslot.
Dit busje (met kruisinkeping) bediend een tuimel schakelaar, deze schakelaar is van belang!
Nadat ik met een grote schroevendraaier het witte busje in de goede positie gezet had, en het stangetje van de handgreep aan de buitenzijde van het portier er weer in had werkte alles weer goed. (Uiteraard wel alle stekkertjes van het deurpaneel aansluiten).

Dus kort samengevat; het Cylinderslot was hier de oorzaak. Kijken dus of dit goed werkt!

Overigens hoor je wel een relais klikken als je de deur met je sleutel open en dicht. Evenals wanneer je het tankklepje opend.

henry classic v70

Dan zou het zomaar kunnen dat dit bij mij ook het geval is......
Waarschijnlijk is de handgreep eruit geweest tijdens het herstellen van de schade (aangereden door landbouwvoertuig) afgelopen zomer.
Ook maar eens kijken dan....
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

niwesa

Dat zou mooi zijn. Je hoeft niet het deur paneel er af te halen. Als je de twee torx schroeven verwijderd van je slot is het slot los. Want je moet wel even wat speling hebben om het slot om de deurgreep loss te kunnen halen.

Dan draai je even in een van de gaten een lange bout, zodat het slot niet naar binnen valt.

elianmars

Mooi dat het opgelost is! Zie je dat het toch allemaal met elkaar te maken heeft.

niwesa

Dat klopt, alles heeft met elkaar te maken. Ben in elk geval blij dat het mijn eigen schuld was. Zou bijna een hekel aan de Volvo gaan krijgen.

henry classic v70

Citaat van: niwesa op 15-11-2010 12:43:03
Zou bijna een hekel aan de Volvo gaan krijgen.

:o  :eusa_naughty:  :eusa_liar:

cas

Citaat van: henry classic v70 op 15-11-2010 12:31:33
Dan zou het zomaar kunnen dat dit bij mij ook het geval is......
Waarschijnlijk is de handgreep eruit geweest tijdens het herstellen van de schade (aangereden door landbouwvoertuig) afgelopen zomer.

oja!

heb je het verloop ergens gepost hier op t forum?  was het nou een werknemer  die dat deed? op eigen terrein?

interesse omdat ik in de leer ben voor schade expert  :)   daar is vast een flink onderzoek geweest bij de bestuurder en de eigenaar daar om te zien of het een gedekte schade was...

O, en mooi dat het is opgelost zonder tankklepjes te slopen  :eusa_clap:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

henry classic v70

De schade die ik heb opgelopen gebeurde op de openbare weg.
Heb van de verz.mij (tegenpartij) de helft betaald gekregen, zij vonden dat "de schuld" niet alleen lag bij het landbouwvoertuig, er werd door beiden gebruik gemaakt van de openbare weg is hun standpunt.
Ben er nog steeds mee bezig om die andere helft ook uitbetaald te krijgen, heb al foto's naar mijn tussenpersoon gestuurd met daarop verschillende afmetingen weergegeven (met name de 3.60m die overblijft nadat de V70 in de heg stond).

Deze zaak loopt nog dus..........

cas

Damn, idd niet toegeven. Dat kan gewoon niet. Zeker niet als HIJ jou aanreed. Ben benieuwd! Ze gaan op de gok, je bent niet de eerste waar ik dit hoor dat ze de schade willen delen, vele mensen tekenen ervoor en denken dan, dan heb ik iig iets. Volhouden!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

niwesa

CiteerDan zou het zomaar kunnen dat dit bij mij ook het geval is......

Kun je wel je deur openen met de sleutel? En werkt de knop op het raambediening paneel om alle deuren te vergrendelen ook? Werkt de knop voor de achterklep wel?

Bij mij werktren bovenstaande zaken namelijk niet.

henry classic v70

Citaat van: niwesa op 16-11-2010 12:39:53
CiteerDan zou het zomaar kunnen dat dit bij mij ook het geval is......

Kun je wel je deur openen met de sleutel? En werkt de knop op het raambediening paneel om alle deuren te vergrendelen ook? Werkt de knop voor de achterklep wel?

Bij mij werktren bovenstaande zaken namelijk niet.

Dat werkt bij mij inderdaad allemaal niet...... (heb ook geprobeerd met de sleutel te openen > niet!)
Jou "PROBLEEM OPGELOST" dus even opslaan, bedankt voor de tip man!!

niwesa

Dat is mooi, dan heb je 99% zekerheid.  :police:

Snel doen, kost je rond een kwartiertje werk.