Tankklepje V70

Gestart door niwesa, 13-11-2010 16:15:44

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Heb net even de schema's zitten bekijken. Heel kort samengevat gaat het signaal van de tankklepschakelaar (in portier) via je raambedieningspaneel (in portier) en cv/alarmrelais (boven de tellerunit) naar het tankklepmotortje (in kofferbak).

elianmars

Citaat van: niwesa op 13-11-2010 16:15:44
Heb alle topics hier over al gelezen, maar geen oplossing gevonden. Mijn tankklepje wil dus niet meer open.
Schakelaar doorgemeten, is in orde.

Op de draad naar het motortje komt ook geen spanning.

Tevens werkt de knop voor de achterklep ook niet, hoewel ik mij afvraag wat die doet of moet doen.

Heb je al gekeken of de stekker er wel in zit? Die zit aan de schakelaars, achter het deurpaneel aan de bestuurderskant. Het is wel heel toevallig dat beide schakelaars het niet doen.

henry classic v70

Citaat van: haasje op 13-11-2010 21:53:19
Heb net even de schema's zitten bekijken. Heel kort samengevat gaat het signaal van de tankklepschakelaar (in portier) via je raambedieningspaneel (in portier) en cv/alarmrelais (boven de tellerunit) naar het tankklepmotortje (in kofferbak).

Geldt dit voor 850 of x70 Erwin, daar zit nl verschil in hebben Dirk en ik geconstateerd......
(of we hebben het mis-geconstateerd, zou ook nog kunnen natuurlijk)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

niwesa

CiteerHeb je al gekeken of de stekker er wel in zit? Die zit aan de schakelaars, achter het deurpaneel aan de bestuurderskant. Het is wel heel toevallig dat beide schakelaars het niet doen.

Die zit er op. Volgens mij werkt het klepje van de 850 i.c.m. de CV. Dat is bij de X70 niet het geval volgens mij. Daar heb je alleen de schakelaar in de deur die het motortje schakelt.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

haasje

Van een X70 zijn, 850 heeft geen opener op de tankklep zitten, enige wat die heeft is een slotje die meegaat met de cv.

elianmars

Citaat van: niwesa op 13-11-2010 22:03:16
CiteerHeb je al gekeken of de stekker er wel in zit? Die zit aan de schakelaars, achter het deurpaneel aan de bestuurderskant. Het is wel heel toevallig dat beide schakelaars het niet doen.

Die zit er op. Volgens mij werkt het klepje van de 850 i.c.m. de CV. Dat is bij de X70 niet het geval volgens mij. Daar heb je alleen de schakelaar in de deur die het motortje schakelt.

Toch hebben die twee met elkaar te maken. Ik had bij Roetmobiel een nieuwe raamschakelaar gemonteerd, maar de stekker niet helemaal juist geplaatst. Mooi dat het tankklepje niet open wilde daardoor.

haasje

Zowel tankklep als achterklep zijn massa geschakeld, kan dus geen zekering zijn. Beide stuurdraden gaan naar je raambedieningspaneel

henry classic v70

Welke stekker (stekkers) bedoel je Marcel, die onderin de raambedieningsunit gaan?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

niwesa

Ik ben een tijdje geleden wel met de deur bezig geweest i.v.m. het slot dat niet goed werkte. Weet alleen niet meer of ik daarna getankt heb.

Vanmiddag heb ik het deurpaneel er nog af gehad om te kijken of er wat los zat. Maar ik kon zo niets zien. Alles losgehad en er weer in geprikt.

Maar morgen nog eens goed kijken.

haasje

Citaat van: haasje op 13-11-2010 21:53:19
Heb net even de schema's zitten bekijken. Heel kort samengevat gaat het signaal van de tankklepschakelaar (in portier) via je raambedieningspaneel (in portier) en cv/alarmrelais (boven de tellerunit ze weten zelf niet waar hij zit, de ene keer staat hij boven de teller getekend, de keer erop staat hij ergens achter de schopplaat bestuurderskant) naar het tankklepmotortje (in kofferbak).

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 13-11-2010 22:10:19
Welke stekker (stekkers) bedoel je Marcel, die onderin de raambedieningsunit gaan?

Dat was bij mij toen inderdaad het geval. Eén van die stekkers zat niet helemaal lekker.

niwesa

Citeerde keer erop staat hij ergens achter de schopplaat

Daar komt bij mij dus het lichte getik vandaan.

Vind het overigens wel vreemd van Volvo dat het weer in verbinding staat met zoveel andere zaken.

De bediening van het tankklepje gaat immers volledig buiten de CV om of vergis ik mij daar in?

haasje

vermoed dat je tankklep en achterklep bediening niet werkt indien de auto op slot is.

niwesa

kan het helaas niet uit proberen  ;D. Maar ook al ik op engelstalige forums kijk lees ik dat toch vaak de raambedieningsunit de veroorzaker is.

Straks toch nog maar even het deurpaneel loshalen om te zie of er iets niet goed is. Het probleem is waarshcijnlijk toch onstaan nadat ik het deurslot heb vervangen.

haasje

Beide hebben een gemeenschappelijk massapunt, misschien dat deze los ligt?