Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Vandaag zou wel eens een mooie dag kunnen zijn om mijn aircopomp eruit te halen.
Koninginnedag geef ik niet zo veel om, ik heb een maatje al geholpen met het terras op het plein zetten, mijn koffie op het terras heb ik al gehad, het meisje waar ik een oogje op heb heb ik al gezien, het rondje rommelmarkt (meeste is rijp voor de stort) heb ik al gehad. Wat is er nog meer?
Lekker klussen in het zonnetje onder een wapperende Nederlandse vlag, dat is wat ik ga doen denk ik.  ;D

maruska

met neerlandsch eergevoel froebelen aan uwer volvo, eer !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sem

Citaat van: Teddy81 op 30-04-2011 10:10:21
Vandaag zou wel eens een mooie dag kunnen zijn om mijn aircopomp eruit te halen.
Koninginnedag geef ik niet zo veel om, ik heb een maatje al geholpen met het terras op het plein zetten, mijn koffie op het terras heb ik al gehad, het meisje waar ik een oogje op heb heb ik al gezien, het rondje rommelmarkt (meeste is rijp voor de stort) heb ik al gehad. Wat is er nog meer?
Lekker klussen in het zonnetje onder een wapperende Nederlandse vlag, dat is wat ik ga doen denk ik.  ;D
De autocross Ted...  AUTOCROSS!!!

Teddy81

Citaat van: Sem op 30-04-2011 11:41:47
Citaat van: Teddy81 op 30-04-2011 10:10:21
De autocross Ted...  AUTOCROSS!!!

Ja Sem, daar ga ik ook heen! ;D
Ben al bijna klaar. Als ik de leidingen van de pomp nog los krijg ooit! :eusa_wall:

Teddy81

Gisteren dus met die aircopomp bezig geweest. Ging best goed. Heb nu alleen een Lmbda lampje dat brand!  :eusa_shifty: Kan dat als de pomp niet meer aangesloten zit? Lijkt me niet. Wie heeft er een idee. Anders ga ik even een keer langs de dealer om uit te lezen.

Goed, we begonnen dus zo:

Zooi weg en toen was daar de pomp:

En daar is ie dan. Met hulp van Sem zijn gereedschap want ik kreeg de slangaansluiting niet los. Thnx Semmie!!  ;D

En toen ik de boel weer aan het opbouwen was liet ik een boutje vallen en dat rolde precies in dit gat!  >:( Denk je bijna klaar te zijn, mag je nog gaan vissen. Dat was dus even jammer. Maar goed, wel weer terug kunnen vissen.

Meteen de koelvloeistof even vervangen, dit was niet nodig, maar ja... Het was er toch uit.
Nu moet ik de pomp dus uit elkaar gaan halen om het lager te vervangen. Als dat gebeurt is pomp er weer in en we kunnen weer lekker koelen. O ja, de slangen die nu los aan de auto zitten heb ik uiteraard luchtdicht afgesloten dmv een plug, ducttape en tywraps.  ;D

Toen ik klaar was ben ik nog even naar de koninginnecross geweest, hier wat snelle foto's.

Degene die belangstelling hebben om alle foto's te kijken, klik hier!

Teddy81

Ik heb even de aircopomp in de bankschroef staan. Net met 12V getest of de koppelig nog werkt, dat gaat goed.
Speling gemeten, die is 0,8mm. Dat moet officieel tussen 0,3 en 0,5 mm zijn. Ik moet dus even kijken hoeveel shims er nog tussen zitten en dan tussen de 0,3 en 0,5 mm verwijderen. Ideaal zou dus zijn 0,4mm er tussenuit.

Dadelijk de koppeling er maar eens even af nemen. ;D

Sem

Geweldige foto's Ted! Heerlijk om naar te kijken...  en was ook gezellig. Wel wat veel stof, maar ik hoop dat het je camera heel heeft gehouden. Die Audi 80 is echt plat!

Teddy81

Ja m'n camera doet t nog! Je ziet op de laatste foto nog net t wiel van die Audi af gerukt worden! LoL

Nou ja, het wiel stuitert naast die Volvo! ;D

Sem

Ik verklaarde die vent met die 323F voor gek dat hij ging bangeren met zo'n gebakje tussen die Volvo's en Amerikanen. Dat had ik toch even mis... dat ding hield niet meer op!  :eusa_dance: :eusa_clap:

Teddy81

Ik denk dat hij zelf gewonnen had, volgens mij was hij de laatste die nog reed! ;)

Teddy81

Net even de aircopomp uit elkaar gehaald. Het lager lijkt eigenlijk niet zo veel mee aan de hand te zijn. Ik heb de poelie goed schoongemaakt en ga zo het lager nog even testen in de draaibank. Kan het probleem dan toch in de pomp zitten? Eigenlijk niet want de herrie was altijd hoorbaar, ook als de pomp in vrijloop liep.
Als ik in de draaibank het lager nogsteeds niet hoor dan zet ik de boel maar weer in elkaar denk ik. Alles is goed schoongemaakt, misschien heeft er wel wat zooi tussen gezeten. Alles draai langs elkaar met hele kleine speling.
Wel ben ik niet heel erg blij. Ik wil niet de pomp weer in elkaar zetten, alles terug bouwen en dan tot de conclusie komen dat het allemaal nog steeds herrie maakt. What to do, what to do. ???

Sem

Teddy81

Nee want met de kortere mulririem is alles stil! Dus de herrie komt 100% zeker van de aircopomp.

peteRRR

Even afstand nemen Ted en nuchter nadenkend weer op pakken,....kan soms het verschil zijn. ;)

Voorbeeld:ik had vorige week weer een kraak/piep geluid bij het linker voorwiel,dus weer kijken en ET gebeld,zat alweer met

de euro,s te stressen in het hoofd ???

Tot dat ik in eens zag dat m,n band goed leeg stond,naar de pomp en het was weer hieperdepiep hoera. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Teddy81

Hahaha! Mijn banden zijn prima op spanning Peter! ;)

Ja ik kijk wel even hoe ik dit nou weer ga aanpakken.