Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Ziet er netjes uit Tedmans! Kan Poek z'n gang weer gaan!!  :eusa_dance:  ;) ;D

Ik mis nog wat dorpelfoto's trouwens!

Teddy81

Ja, nog geen tijd gehad om mijn camera te legen! Komt dit weekend nog! ;D

StefanCJ

Teddy81

Thnx Stefan.

Mijn dorpel is inmiddels ook weer gerepareerd.

Hier begon ik mee.

Klaar! ;D

Sem is ook nog even langsgeweest. Om de stabi-stangetjes te vervangen. Is ie nu stiller eigenlijk?? ;)

Ik was vergeten dat aan de onderkant van de andere dorpel ook een gat zit. Dit was niet zichtbaar, maar zat er wel. Gelukkig had ik beide dorpels, dus ik kon meteen de linker vervangen. Ook weer netjes.

Nog even de 850 logo's terug plakken op de dorpels en dan is het weer helemaal voor elkaar. :eusa_dance:

Bas850

Goed gelukt hoor, mooie sleutelplek heb je daar. Is dat in Dronten?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Sem

Mooie foto's Teddie! M'n S70 is echt weer heerlijk rustig zo... nu het dash nog een keer, maar dat komt wel. Heb meteen bij het halen van de olie de olie en het filter laten vervangen bij Schaap... beetje jammer van die ene nieuwe liter, maar jah. Nu heb ik de beurtspullen meegenomen en hoef ik de vieze olie niet meer te doen.

Trouwen Ted.. over die dorpel gesproken. Aangezien het winterweer nog niet voorbij is en je vast nog wel weer gaat glijden...  is dit niet wat voor je?  ;D  Zou zonde zijn om die mooie nieuwe dorpels te beschadigen!  :eusa_shifty:

Teddy81

Hahaha gast, ik heb geen SUV!! Komen dus niet van die dingen onder! Dan maar een beetje voorzichtig doen! ;)
Mooi ook dat je even een beurtje hebt gedaan, dan is je oliepeil iig weer goed!

Jack v

geeft niks Ted :eusa_shifty:, ga ik gewoon even weer voor je zoeken :evil:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jeff

Ted,

Was het nou nog lastig die dorpels en hoe zit dat nou precies, ik heb namelijk van die witte en zwarte dingen mee gekregen toen der tijd. Maar heb totaal geen idee, of daar nou nieuwe van besteld moeten worden of dat je de oude er gewoon weer kan gebruiken. En hoe demonteer je die dingen, zodat het niet kapot gaat zeg maar.

Het ziet er in ieder geval weer heel netjes uit! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

KIM

Eigenlijk wel een goede vraag.
Het zijn allemaal clips met een pennetje dat je moet doordrukken. Voor de onderzijde gaat dat wel een beetje lastig, maar het lukt. De pennetjes van de bovenzijde echter, druk je in de kokerbalk en kun je met geluk dmv perslucht er uit blazen.

Ik heb gisteren mijn bestelling binnengekregen voor het opbouwen van de R en heb de verkeerde clipjes voor de bovenkant van de dorpel gekregen. Er is kennelijk een verschil in dorpels met en zonder de chromen instaplijsten.

Ik heb 9151649 besteld, maar dit zijn niet de juiste.

Ik neem aan dat jij ook nieuwe hebt moeten bestellen en dat je instaplijsten hebt. Welk nummer heb jij dan gebruikt?
Het gaat dus om die witte.

Vulk

Ik vind het raar dat daar verschil in zit.
Ik had oorspronkelijk een auto zonder instaplijsten en heb die lijsten achteraf gemonteerd.
De bevestiging van de dorpel blijft toch hetzelfde dan?

Teddy81

Ja, die dorpels. Ik kreeg die clipjes allemaal niet los zonder ze te slopen. Ik heb dus bij de dealer allemaal nieuwe gehaald.
De onderste heb ik de pin die er in zit allemaal uitgeboord, daar had ik dus sowieso nieuwe voor nodig. Ik kreeg ze niet ver genoeg ingeduwd dat ik de clip er in zijn geheel uit kon halen.
De bovenste zijn allemaal gebroken toen ik de dorpel eraf trok, ik had die instaplijsten erop zitten en kon dus niet die pinnen indrukken. Daarvoor ben ik nog een keer terug gegaan naar de dealer. Later bleek dat V70 dorpels, die ik nu dus heb andere klemmen gebruikt dan de 850 dorpel die erop zat. Het verschil zou hem ook kunnen zitten in dorpel met of zonder instaplijsten zoals KIM al zegt. Ik heb gewoon gevraagd naar klemmetjes voor een V70 (1997) en dit waren de goede. Ik zag pas toen ik weer terug was bij de auto dat ze anders waren dan degenen die eraf kwamen. Ik heb geen nummer genoteerd, dat weet ik dus niet.
De instaplijsten heb ik er nog niet op zitten, ik weet dus niet of dit gaat passen, nog niet geprobeerd, ik hoop het wel! ;D
Je kunt de klemmen niet uitwisselen, dit past echt niet.
En je hebt nog een aantal popnagels nodig met zwarte kunststof bovenkant. That's it.

KIM

979878 voor de popnagels
9133417 voor de clips aan de onderzijde

Die van de bovenzijde weet ik dus niet. Dit is de set die ik nu heb; links is de foute clip:

Teddy81

Links was voor mij wel de goede clip! ;D

Verder had ik dezelfde dingen!

KIM

Heb jij daar dan de instaplijst overheen geklikt ofzo?
Ik had aan de bovenkant van die clips die gelijkwaardig waren aan die zwarte, maar dan iets kleiner, wit en van hard plastic.
Heb ze hier niet liggen, dus kan geen foto laten zien.