Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

cas

idd de juiste en enige manier. die pleisters....

leek meer op een chemisch bijtende schade.... appart.

nadeel van de pleisters is, dat je de oppvl van de geplakte stukjes licht gaat terug zien als je alles terugplaatst aangezien het leder niet al te dik is. gaatjes, je hebt van die leertjes snijders. ik gebruik ze om gaatjes in stoffen te maken om schroeven door te voeren.  of een hete naald ?

wellicht de gehele zitting voorzien van een cm laag fiberfill? knapt ie van op!!

EDIT:

ik heb vandaag andere dingen gedaan dan stoelen fixen, maar mn nieuwe broeken ingekort en mn leer en rubben van mn nieuwe laarsjes bijgeslepen hihi... oude ambachten zijn leuk!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Citaat van: cas op 12-01-2011 23:08:42
...
nadeel van de pleisters is, dat je de oppvl van de geplakte stukjes licht gaat terug zien als je alles terugplaatst aangezien het leder niet al te dik is. gaatjes, je hebt van die leertjes snijders. ik gebruik ze om gaatjes in stoffen te maken om schroeven door te voeren.  of een hete naald ?

wellicht de gehele zitting voorzien van een cm laag fiberfill? knapt ie van op!!

Het alcantara is echt heel erg dun. Ik denk niet dat je er iets van gaat zien.
Het idee van zo'n ding om gaatjes in leer te maken is zeker een goed idee. Ik geloof dat mijn ma ergens zo'n ding moet hebben. Of mijn oma? ??? Jaaaaren geleden heb ik een keer ergens zo'n wieltje gezien. Hopen dat ik het kan vinden en dat de punten op de juiste afstand staan.
Nou ja, maar even kijken hoe ik dat op ga lossen.

Ik ga niet de hele zitting dichtsmeren. LoL ;D Ik denk niet dat Coelie dat leuk gaat vinden. Hahaha

Thnx voor het meedenken! ;)

peteRRR

Goed bezig Ted.

Zou niet te zwaar tillen aan die gaatjes,.....dan maar geen gaatjes zou ik zeggen ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Citaat van: Teddy81 op 12-01-2011 23:12:58

Het idee van zo'n ding om gaatjes in leer te maken is zeker een goed idee. Ik geloof dat mijn ma ergens zo'n ding moet hebben. Of mijn oma? ???
Anders heb ik er hier wel eentje liggen die je kunt lenen...

Teddy81

Tim N

Iig niet met ene boortje doen, als je pech hebt krul je een stuk op als het in een groef vast gaat zitten.

Teddy81

Ha Tim, ik ga het niet boren met een boormachine, ik hou het boortje tussen mijn vingers en draai daarmee rond. Ik heb het al eens meegemaakt hoor, boren in een alu paneel met leer aan de andere kant, boortje hapt in het foam en dan zit al het foam ineens om je boortje gekruld! LoL ;D

850rule

Beste camera Ted! in the real life ziet het er minder ernstig uit volgens mij! :D

Ik heb er alle vertrouwen in!

Teddy81

Komt helemaal goed! ;D

Even wat anders, verder met het aircosysteem. Ik heb net het systeem leeg gehaald, er is 390g koudemiddel uit gekomen. Niet heel erg veel, er zal dus wel ergens een lek zitten. Sowieso moet ik de droger ook vervangen want die is de vorige keer dat het systeem los was (met de motorwissel) niet vervangen.
Als het systeem op druk wordt gezet moet ik maar weer even met een lekzoeker aan de slag zodat ik eventuele lekkages op kan sporen. En zo blijven we bezig.
De aircocompressor kan ik er nu iigeval af schroeven zonder een milieudelict de begaan. ;D Hahaha

Jeff

Lekker bezig Ted, ga ik jou maandag de 24ste nog spotten bij Poek? :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Teddy81

Wat is er maandag de 24e? Ik moet gewoon werken denk ik!

KIM

Citaat van: Teddy81 op 13-01-2011 11:51:49
Even wat anders, verder met het aircosysteem. Ik heb net het systeem leeg gehaald, er is 390g koudemiddel uit gekomen. Niet heel erg veel, er zal dus wel ergens een lek zitten.

Na hoeveel jaar?
Je mag een bepaald percentage per jaar verliezen.

Een lek hoef je niet lang naar te zoeken: 65% kans dat het de verdamper is, 34% de condensor en 1% voor de rest  ;D

Teddy81

Ja 8% ongeveer geloof ik.
Het systeem is 1,5 jaar geleden gevuld, dus er is wel iets te veel lekkage.
Mqar eens even kijken waar die lekkages zitten! ;D

Jack v

net jes gedaan Ted :eusa_clap:, om de gaatjes te maken zou ik niet gaan boren voor het zelfde geld hapt de boor en trek je r zo een gat in. Ik zou een breinaald of iets degelijks  pakken en heet  maken en dan er door drukken maar dar heeft Peterr misschien een andere oplossing voor. Ben wel benieuwd naar de voorkant trouwens.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Teddy81

Citaat van: Jack v op 13-01-2011 18:40:32
net jes gedaan Ted :eusa_clap:, om de gaatjes te maken zou ik niet gaan boren voor het zelfde geld hapt de boor en trek je r zo een gat in. Ik zou een breinaald of iets degelijks  pakken en heet  maken en dan er door drukken maar dar heeft Peterr misschien een andere oplossing voor. Ben wel benieuwd naar de voorkant trouwens.

Een breinaald is veel te groot, dat wordt m sowieso niet. Het boren doe ik niet met een boormachine hoor. Ik draai het boortje rond tussen mijn vingers dan kan het niet happen, want dat voel je snel genoeg.
Maar ik heb gisteren even geprobeerd met een speld, dat gaat misschien ook wel. Als ik zo ver ben kijk ik wel hoe ik het ga aanpakken.