Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Complimentjes lijken zo goedkoop, maar het is zo leuk te zien hoe je geniet van je camera en technieken uitprobeert.

KIM

Citaat van: Teddy81 op 18-02-2011 21:44:37
Maar dat moest dus 6 keer opnieuw omdat ik eerst op het stuur steunde, statief kan ik niet opstellen terwijl ik achter het stuur zit. Andere foto's die ik 's nachts maak zijn eigenlijk altijd met statief.
Omdat de auto toch beweegt als je gas geeft is het dus bijna onmogelijk om een scherpe foto te krijgen uit de hand.
Maat goed, ik heb RAW geschoten (dacht ik) dus ik kan de boel nog wel wat scherper maken als ik thuis ben. Kwam ik thuis, geen RAW. Niet goed gekeken en alle kans om nog een beetje netjes te verscherpen is meteen verkeken. Ach, ik vindt m vet, maar het KAN beter!  ;D
Ja misschien ben ik te perfectionistisch.

Als je een Canon gebruikt, kun je een afstandbediening aanschaffen. Kost iets van 16 euro en dan hoef je de camera ook niet aan te raken om de sluiter te openen en te sluiten.

Teddy81

Thnx voor de tip, ga ik opzoeken. Ik gebruik idd een Canon.

Yits, ik vind het vooral leuk om een beetje bijzondere foto's te proberen te maken. Gewone kiekjes kan iedereen met elke camera! ;D

big ben

Citaat van: KIM op 19-02-2011 00:14:45
Maar dat moest dus 6 keer opnieuw omdat ik eerst op het stuur steunde, statief kan ik niet opstellen terwijl ik achter het stuur zit. Andere foto's die ik 's nachts maak zijn eigenlijk altijd met statief.
Omdat de auto toch beweegt als je gas geeft is het dus bijna onmogelijk om een scherpe foto te krijgen uit de hand.
Maat goed, ik heb RAW geschoten (dacht ik) dus ik kan de boel nog wel wat scherper maken als ik thuis ben. Kwam ik thuis, geen RAW. Niet goed gekeken en alle kans om nog een beetje netjes te verscherpen is meteen verkeken. Ach, ik vindt m vet, maar het KAN beter!  ;D

Als je een Canon gebruikt, kun je een afstandbediening aanschaffen. Kost iets van 16 euro en dan hoef je de camera ook niet aan te raken om de sluiter te openen en te sluiten.

zo een  :D

elianmars

Citaat van: big ben op 19-02-2011 20:55:56
Citaat van: KIM op 19-02-2011 00:14:45

zo een  :D

Hoe krijg je het voor elkaar om precies Talens foto er uit te pikken. Mijn vrouw heeft daar jaren gewerkt  ;D

big ben

Nou................. voor gevoel he  :angel:

Serieus, dit was de één na goedkoopste op het web, de goedkoopste was niet op voorraad

;D

cas

Citaat van: peteRRR op 18-02-2011 22:25:39
Heb er een tikkie aan gesleuteld,jou verzinsel is magistraal Ted. ;D

http://i56.tinypic.com/35n90tk.jpg

Groet.

dat kan je niet met de snelheidsmeter   :eusa_snooty:   ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

Teddy81

Citaat van: cas op 19-02-2011 23:30:54

Groet.

Het zou wel kunnen, maar niet zo simpel. Electrische puls achter op de tellerklok zetten en daarmee de snelheidsmeter in beweging brengen.
Rijdend gaat niet lukken idd! LoL ;D

peteRRR

Citaat van: Teddy81 op 20-02-2011 10:45:53
Citaat van: cas op 19-02-2011 23:30:54

Groet.

Het zou wel kunnen, maar niet zo simpel. Electrische puls achter op de tellerklok zetten en daarmee de snelheidsmeter in beweging brengen.
Rijdend gaat niet lukken idd! LoL ;D

Volgens mij is de foto van een toerenteller  :P

Snelheidsmeter zit meer naar links  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Teddy81

Wat is dat een klote klus zeg. Nee ik ben nog lang niet klaar. Ben ff een broodje aan het eten.
Het tooltje werkt goed, maar omdat het oog uit zijn rubber gerukt wordt ben ik nu de pineut en moet ik het rubber er los uithalen.
Thermo-onderbroek werkt goed en ik heb net ski sokken aangetrokken want ik voelde mijn tenen niet meer.

Ik hoop dit nooit meer te hoeven doen. Had ik al gezegd dat ik het koud heb? Ik ga weer verder klussen.

Groeten.... ;D

Jack v

Dacht dat je de kou wel gewend was na vorige week ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Teddy81

Het lijkt nog kouder te zijn als vorig weekend. De hele tijd op de grond liggen helpt ook niet mee natuurlijk. ;D

JeroenV

HAHA die Ted! Gister nog zeggen dat je helemaal geen zin had om dat rubber te doen... ;D Gelukkig kan Ted niet tegen verveling! :eusa_angel:

Teddy81

Haha klopt, had er ook echt geen zin in, maar moest toch even gebeuren.
De fotoows!

Eerst maar even het wiel eraf gehaald en de boel met WD40 ingespoten.

De boosdoener.

Wat zei Yits ook alweer? Ohja, PLOP!! Ook hier niet de plop die ik wilde horen, het rubber bleef zitten, het oog sprong eruit. Jammer.
Eerst maar even met een zaagje en een mes geprobeerd wat speling te krijgen tussen de draagarm en het rubber, zonder succes. Daarna wat rigoreuzer bezig gegaan. Grote schroevendraaier en flinke moker. Een paar goed afgemeten klappen en succes, nu kon ik het rubber mee eruit pakken. ;D

Succes! Ik moest het tooltje wat op zijn plek houden met wat ty-wraps, hij had het erg moeilijk!

Toen het nieuwe rubber ingevet met wat vaseline, het tooltje was niet nodig. Een paar klapjes verder, 2 of 3 zat het rubber helemaal op zijn plek. Even voorzien van wat tectiel enzovoorts. En weer een klusje klaar!

Oh ja Yits, heel erg bedankt voor het lenen! Zonder tooltje was het ZEKER niet gelukt!!  :eusa_dance: :eusa_dance: