Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

cas

netjes  ;D  bibber de bibberrrrr...

ben wel benieuwd hoe dat zogenaamde tooltje er dan uitziet?  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Eeuh ZO!! ;)

Citaat van: Teddy81 op 18-02-2011 09:53:34
Zo, Tooltje V.2

Ik mocht het tooltje van Yits lenen om de achterrubbers mee te vervangen. Maar het was een beetje krom en verbogen en zag er gewoon een beetje zieligjes uit. Dus dat tooltje kon wel wat liefde gebruiken.

Ik heb naar eigen inzicht even wat verstevigd en gelast en opgeknapt en nu is het weer een net tooltje dat (hoop ik  :eusa_pray:) zonder te verbuigen zijn werk doet. Ik ga het binnenkort meemaken. ;D

Eerst even een stukje maken dat in de houder van het rubber komt zodat deze geen speling meer heeft en mooi straks over de schroefdraad heen gaat. Het gat dat hier oorspronkelijk in zat was redelijk uitgejutterd, duidelijk te veel speling. De schroefdraad had eerst 5mm om doorheen te glijden en zijn kracht op kwijt te kunnen, nu 50mm. Moet beter gaan.

Even in de draaibank:

En het uiteindelijke resultaat:

Een stuk robuuster.  :eusa_dance:

Dan het andere deel, dit was helemaal vervrongen. Eerst maar eens rechtgebogen. Toen de lassen zo veel mogelijk glad geslepen. Yits, waar heb jij oorspronkelijk mee gelast? Electroden? Prima hoor, maar was bijna niet netjes overheen te lassen. Let dus ook niet op hoe de lassen eruit zien, maar de puddingbuks (MIG) kon er even niets mooiers van maken. Liever had ik het TIG gelast maar daar was het materiaal te vervuild voor.

Resultaat:

En zo schuift het dan weer in elkaar.

Ben benieuwd of het weer werkt zoals door Yits bedoeld. En of er nu weer meerdere rubbers mee vervangen kunnen worden!  ;D

Oh ja, ik kon het niet laten om alles ook even van een mooi industrieel kleurtje te voorzien.  :eusa_shifty:

To be continued...

elianmars

Sem

Petje af Tedtie! Echt.. ik heb zelden iemand gezien die zo'n doorzettingsvermogen heeft en zo behulpzaam is.

p.s.  Was nog wel ff gezellig zo.. die koplampsproeier zoeken! Wel koud..  :P

razorx

Felies!
Het is inderdaad een pokke klus.

Ennuh mensen, dit tooltje, zoals het er nu uitziet, zo zag het er echt niet uit toen het bij mij vandaan kwam.
Het was elektrodegelast. Tijdens mijn rubberaffaire brak het laswerk af. e.t.c.

@Ted: Zijn de tenen weer op temperatuur?
Was echt geen sleutelweer vandaag, maar je kan weer 250dkm voort.

Gr.
Yits.

Teddy81

Thnx Marcel, ik ben er ook blij mee. ;D

Thnx Sem! ;D Was wel ff leuk ja, ook die mensen: "Zijn jullie iets kwijt?" LoL

Yits, Het deel van het tooltje waar de schroefdraad aan zit heb ik helemaal opnieuw gelast, dit bleef heel. Het andere deel, waar ik die bus ingelast heb scheurde. LoL Die las had ik niet opnieuw gedaan en scheurde dus! Hahaha. Maar goed, een paar keer met een moker de pootjes wat naar elkaar geslagen en hij heeft zijn werk gedaan. ;)

We moeten over een paar weken maar eens wat plannen zodat je je tooltje weer terug kan krijgen. Ik neem aan dat je het de eerste 250dkm niet nodig hebt?? ;D

Inmiddels ben ik weer warm!!

razorx

Tooltje komt wel,

Misschien is de Elandrun een mooie gelegenheid.
Ennuh een stukkie rijden vind ik ook geen straf.

Ik hoop dat een hele hoop andere mensen blij gemaakt kunnen worden door jouw verbeteringen aan het tooltje.
Ben benieuwd wat je gaat voelen. Ik merk het niet alleen in bochten, maar ook heel sterk in de rechtdoor stabiliteit.

Teddy81

Ja morgen zal ik het wel merken denk ik. Als ik een autootje inhaal bijvoorbeeld. Gaat helemaal goed komen. Ik ga wel het andere bakje nog even aanpassen. En die lassen opnieuw doen zodat die niet meer gaan breken! ;D

Teddy81

Zo, vanochtend mooi even een stuk gereden en ik merk wel degelijk verschil.
De auto is een stuk koersvaster en met wisselen van rijbaan maakt de auto geen rare bewegingen meer. Lekker dus.

Ik ben blij! ;D

UserID6342

Kan ik me goed voorstelllen ja, dat je blij bent :)  Rijd een heel stuk betere als het heel is :)

Teddy81

Zeker, zo wordt de auto stukje bij beetje steeds beter.
Binnenkort de aircopomp er maar eens uit halen.

cas

Citaat van: Teddy81 op 21-02-2011 10:25:20

als in,

eruit weg en niet meer terug?  ???  voor pk winst? of kg  ;D  misshien kom je dan net in een goedkoper tarief voor de wegenbelasting!  :laugh:

Teddy81

Citaat van: cas op 21-02-2011 11:58:50
Citaat van: Teddy81 op 21-02-2011 10:25:20

als in,

eruit weg en niet meer terug?  ???  voor pk winst? of kg  ;D  misshien kom je dan net in een goedkoper tarief voor de wegenbelasting!  :laugh:

Hahaha, nee...

Het lager in de poelie is versleten. Ik heb er tijdelijk even een kortere multiriem op gezet, met de intentie de pomp te repareren. Maar dat moet dus nog gebeuren.
Dus ik moet eerst de pomp er even uit halen, dan kan ik meven rustig uit elkaar halen terwijl ik wel gebruik van de auto kan blijven maken, en dan alles weer in elkaar.

Het systeem heb ik al even leeg gepompt hier op de zaak, dus dat is al klaar, nu nog even tijd maken om de boel ook echt te fixen. Ook weer zo'n klus waar ik tegenaan zit te hikken. Onderhoud is eigenlijk helemaal niet leuk. ;D (Maar moet wel gebeuren)

cas

ik geloof dat Thuur? of een andere mod laatst een compleet werkende set aanbood voor 150 euro?...  bespaard een hoop werk en geld.

maar een schoonbroer die ZOO handig is...  :eusa_shifty: 

linkje.. Thuur indd.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47454.msg979163.html#msg979163

Teddy81

Citaat van: cas op 21-02-2011 12:18:07

maar een schoonbroer die ZOO handig is...  :eusa_shifty:  

linkje.. Thuur indd.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47454.msg979163.html#msg979163

Ga je me aan je zusje voorstellen?? Haha ;)

Thnx voor de link, maar het wordt of een nieuw lager of een nieuwe pomp. Ga geen tweedehands rommel monteren, dan kan ik misschien binnen 6 mnd weer aan de slag. ;) Dus het wordt of een €30 of een een €500 reparatie. ;D

Edit: voor €30 wil ik het risico nog wel lopen dat ik over 6mnd weer alles eruit kan halen.  :eusa_shifty: