Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Ja, als er een code op je kentekenbewijs staat moet je kat zichtbaar aanwezig zijn. Het kan zijn dat het APK goedgekeurd wordt, maar als het bedriijf een herkeuring krijgt zijn ze de snaak.
Ik moet eerst maar eens even naar het Haagse komen voor die andere dingetjes Cas! ;D Ga je morgen toevallig naar de Elandrun?
Ik ben trouwens nu even met m'n Xenon bezig! Heb al een flink stuk vel van m'n vinger liggen, Dus het gaat allemaal goed hier! ;D

cas

Citaat van: Teddy81 op 02-04-2011 10:06:17
Ja, als er een code op je kentekenbewijs staat moet je kat zichtbaar aanwezig zijn. Het kan zijn dat het APK goedgekeurd wordt, maar als het bedriijf een herkeuring krijgt zijn ze de snaak.
Ik moet eerst maar eens even naar het Haagse komen voor die andere dingetjes Cas! ;D Ga je morgen toevallig naar de Elandrun?
Ik ben trouwens nu even met m'n Xenon bezig! Heb al een flink stuk vel van m'n vinger liggen, Dus het gaat allemaal goed hier! ;D

Elandrun gaat niet lukken, ga met mn zusje naar verjaardag van Paps  ;) 

Vel van vinger is niet fijn. Maar weerhoud een echte sleutelaar niet van doorgaan! Ik had van de week een naar gat in mn vinger van een hondebeet, en een grote onverklaarbare blaar op een andere vinger. het vel van die vinger over het gat in de ander gedaan, afgeplakt en gewoon lekker sleutelen  ;D 

je bent welkom wanneer het je schikt! minimeet!  :eusa_dance:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Citaat van: cas op 02-04-2011 10:10:58

Vel van vinger is niet fijn. Maar weerhoud een echte sleutelaar niet van doorgaan! Ik had van de week een naar gat in mn vinger van een hondebeet, en een grote onverklaarbare blaar op een andere vinger. het vel van die vinger over het gat in de ander gedaan, afgeplakt en gewoon lekker sleutelen  ;D 

je bent welkom wanneer het je schikt! minimeet!  :eusa_dance:

Hahaha Ouwe McGyver, even je vinger repareren.
Ik ga proberen volgend weekend even die kant op te komen. Ik hou je op de hoogte!

Ewout Schalkwijk

Bij diepe sneeën in m'n vinger of zo is 'secondelijm' al jaren lang m'n beste vriend. Is voor 99% hetzelfde als wat artsen als huidlijm gebruiken. Zelf van een arts geleerd die m'n zoontje lijmde nadat hij met een flink gat in z'n hoofd binnenkwam. Het lost na een dag of 2 a 3 vanzelf op en heeft geen schadelijke bijwerkingen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Vulk

Afgezien van het feit dat secondenlijm meestal het label "schadelijk" heeft dan.

Ewout Schalkwijk

Ja, je moet het niet inslikken of je ogen en mond dichtlijmen natuurlijk. Kan heel schadelijk zijn als je daarna de weg oversteekt om naar de MacD. aan de overkant te lopen. :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Teddy81

Vandaag ben ik bezig geweest met de Xenon en de downpipe.

Ik begon met de Xenon. Er was 1 lamp kapot, dus had ik besloten een setje Xenon te monteren.
Vanochtend begon ik dus hiermee.

Een Xenon gemonteerd en aan de andere kant een origineel. Goed het verschil te zien.

Toen ik de linker lamp uit de auto haalde (ik heb de lampen gedemonteerd om de Xenon te monteren) hoorde ik ineens iets vallen. Ik was al een paar maanden, misschien al wel een jaar, twee torx sleuteltjes kwijt uit mijn setje. Geen idee waar ze gebleven waren. Maar goed ik hoorde dus iets vallen, en warempel, daar kwam een verroest torx sleuteltje tevoorschijn. Die heeft dus al 25.000km boven op mijn koplamp gelegen. Leuk denk je dan, maar het wordt nog gekker. Toen ik de andere lamp demonteerde hoorde ik wéér iets vallen.... Dat was dus het andere torx sleuteltje dat al 25.000km op de andere koplamp had gelegen. Het setje is weer compleet!  :eusa_dance:

Oh ja, les van vandaag, leg geen dingen op de koplamp als je aan het sleutelen bent, want die kunnen dus verdwijnen. LoL

Zo heb ik alles dus gemonteerd. Alles op de koplamp, en de hele unit met Xenon en al kan weer terug gemonteerd worden. Mooi!

BAM! Twee lampen Xenon!

Mijn boom stond mooi in de bloei, even een fotootje van gemaakt!

Vanavond heb ik even een stuk gereden met de Xenon, maar het geeft echt een bak meer licht. Lekker!  :eusa_dance:

Toen was de Downpipe aan de beurt. De originele zag er zo uit. Prima pijpje, niets mis mee.

Ik had drie kwartier om de pijp te wisselen, uiteindelijk heeft het een half uur geduurd! TOP!
Er was 1 boutje dat niet los wilde. Ik was echt heel bang dat ik hem zou breken, maar met behulp van wat extra WD40 kwam ook deze uiteindelijk los. Heerlijk.
En toen zat de nieuwe Downpipe er weer op.

Merk ik verschil?? JAAA!  ;D
De auto klinkt een stuk voller, je hoort echt het verschil goed. En hij lijkt ook wel wat feller te zijn bij lagere toeren. De turbo is wat meer bij de les lijkt het wel. Lekkere upgrade. Ik ben weer erg tevreden met vandaag.  ;D

Oh ja, ik heb nog even mijn rolhoes kapot getrokken vandaag!  :eusa_wall: Dus die kan er weer bij op het lijstje. Ik weet dat er ergens wat tutorials zwerven om dat ding weer te repareren, dus dat ga ik ook binnenkort maar weer doen.

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Teddy81

Citaat van: pwassink op 03-04-2011 00:42:51
Wat lekt er bij jou stevig olie eigenlijk?

De pakking tussen de twee delen van het blok waarmee de krukas opgesloten zit. :eusa_wall:
Dat moet ik nog een keer aanpakken, maar dan moet het blok er weer uit, nog niet heel veel zin in. Voorlopig hou ik met maar even bij regelmatig olie pijlen.

BaRRaCuDa

Het ziet er idd nogal plakkerig uit onder de auto...
Merk jij ook dat als je plotseling gasgeeft vanaf 3000rpm bijvoorbeeld dat de turbodruk kortstondig "overboost"?
Is misschien niet bij jouw auto, de R heeft natuurlijk andere software en een iets ander MMS...

Als je nu ook nog een sportuitlaat monteerd, dan klinkt ie helemaal lekker denk ik. Mijn witte T5 heeft een TME uitlaat met orginele downpipe en dat klinkt al geweldig (anders dan Ferrita). En geeft onder bepaalde omstandigheden al plofjes in de uitlaat  ;D
Als je dan een sportuitlaat combineerd met een aangepaste downpipe   :o ;D 

Teddy81

Ik heb een Supersprint uitlaat eronder hangen! ;D

)()()sT

Nou, Rob heeft ook een TME met Ferrita dp (met racekat) en hij krijgt 'm niet aan het ploffen  :eusa_think:
Bij zijn V70R dan weer wel  8)

Teddy81

Die V70R ploft standaard al! ;)

De mijne ploft ook niet trouwens, niet op gas en niet op benzine! Jammer, dat had ik wel leuk gevonden! ;D

BaRRaCuDa

Als ik op de snelweg het geheel goed warm had getrapt, kreeg ik op de afrit af en toe een plofje  ;D
Het is ook een 2,0L T5 met bijna 3 ton, dus het heeft misschien ook iets te maken met de staat van de motor  ;D ::)

Teddy81