openen motorkap *70

Gestart door )()()sT, 29-11-2010 10:17:09

Vorige topic - Volgende topic

v40pokemon

Ik had op de S70 TDI hetzelfde probleem. Bij deed de voordeursleutel dienst als extra hulp.
Even tussen de koplamp en kap en plop, open ging ze...

thuur

Motorkapslotconstructie is ongewijzigd gebleven, op de extra vergrendeling na (welke overigens over te bouwen is op de 850 :D). Ik zie meer 850's met dit probleem dan x'70's moet ik eerlijk bekennen. 9 van de 10x staan de sloten kurkdroog, na veel wit vet en vaak sluiten en openen is het meestal goed. Anders wordt het sloten stellen.

Een kwaaltje wat de x70 wel heeft en de 850 niet: de motorkap kan in gesloten toestand speling vertonen in de sloten omdat deze andere opvangrubbers heeft dan de 850. Dit kan gaan rammelen maar is voor de meeste mensen niet storend. Je kunt de kap wel stellen zodat deze niet meer rammelt, maar ligt dan niet meer vlak aan aan het plaatwerk van de spatborden.

Gr :D

GJV70

Yep 9 vd 10 keer twee keer trekken!
Roffel Sound Addict

Jeroentjuh

Ik heb voor de liefhebebrs nog wel een paar nieuwe motorkap sloten liggen  ;)

mcguyver

Ik heb zojuist bij mijn 850 T5 hetzelfde probleem opgelost. Met de motorkap geopend zitten er twee sloten. Links en rechts (dueh) De rechtse stuurt de linkse aan via een staaldraad. Die staaldraad stond te slap voor het linkse slot. Ik heb de staaldraad die aan het rechste slot zit in een andere gleufje gedaan waardoor deze strakker is gaan staan. De motorkap gaat nu weer in 1 keer open.

henry classic v70

Hier 1 keer trekken (slot aan de passagierskant gaat open), de klep een klein stukje openen, weer 1 keer trekken (slot aan de bestuurderskant gaat open).
Ik heb er al van alles aan vettigheid opgespoten/gesmeerd maar blijft hetzelfde........
Ben er nu aan gewend  :eusa_whistle:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Geert-Jan

Citaat van: thuur op 01-12-2010 01:07:07
Een kwaaltje wat de x70 wel heeft en de 850 niet: de motorkap kan in gesloten toestand speling vertonen in de sloten omdat deze andere opvangrubbers heeft dan de 850. Dit kan gaan rammelen maar is voor de meeste mensen niet storend. Je kunt de kap wel stellen zodat deze niet meer rammelt, maar ligt dan niet meer vlak aan aan het plaatwerk van de spatborden.

Gr :D
Is er nog een andere oplossing (buiten nieuwe sloten) om die speling te verhelpen?

Heb het idee dat bij mijn 850 de kap echt open sprong maar dat doet hij niet bij mijn V70. :eusa_think:
Inderdaad zie je de kap bewegen onder het rijden op de snelweg  :eusa_doh:

Volvo850Club lidnr.0504409

thuur

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 29-12-2010 20:22:44
Is er nog een andere oplossing (buiten nieuwe sloten) om die speling te verhelpen?

Heb het idee dat bij mijn 850 de kap echt open sprong maar dat doet hij niet bij mijn V70. :eusa_think:

De 850 heeft L en R achter de gril, op de kap (binnenkant), rubbers zitten die te stellen zijn door er aan te draaien (soort wokkel). De x70 vierkante blokjes waaraan je niets kunt stellen. Als je 2 van die wokkels erin zet, kun je de boel weer stellen.

Gr ;)

Geert-Jan

Citaat van: thuur op 29-12-2010 20:41:20
Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 29-12-2010 20:22:44

De 850 heeft L en R achter de gril, op de kap (binnenkant), rubbers zitten die te stellen zijn door er aan te draaien (soort wokkel). De x70 vierkante blokjes waaraan je niets kunt stellen. Als je 2 van die wokkels erin zet, kun je de boel weer stellen.

Gr ;)
Dank voor je reactie thuur, die wokkels heb ik ook al eens aangedacht.  ;)
Werkte bij de 850 inderdaad prima. :eusa_clap:

Wie heeft er een paar.  :eusa_whistle:

Volvo850Club lidnr.0504409

Vulk

Mijn kap moet zodanig veel open dat't vanzelf soepel blijft...

R o b

Tijd om een leuke CY te zoeken Joost!  ;D

A3aan

Citaat van: mcguyver op 29-12-2010 13:02:32
Ik heb zojuist bij mijn 850 T5 hetzelfde probleem opgelost. Met de motorkap geopend zitten er twee sloten. Links en rechts (dueh) De rechtse stuurt de linkse aan via een staaldraad. Die staaldraad stond te slap voor het linkse slot. Ik heb de staaldraad die aan het rechste slot zit in een andere gleufje gedaan waardoor deze strakker is gaan staan. De motorkap gaat nu weer in 1 keer open.
Zoals hier beschreven ook gedaan. Werkt nu weer prima. Net als afstellen van de handremmen van je fiets. Kabel rekt op den duur of zo

cornelis-b

Hier bij de S70 idem ook de ene keer wel en de andere keer niet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

glenfiddich1983

Hier zelfde bij mijn S70. Soms gaat bij het openen het linkerslot niet mee open en moet ik nogmaals aan het hendeltje trekken. Bij het sluiten ook zoiets trouwens: als ik hem dichtduw dan pakt hij vaak maar een kant, de andere kant moet ik dan nog even extra aandrukken. Daar ben ik destijds achter gekomen doordat ik een tijd aan het zoeken was waarom dat verdomde alarm maar niet aanging ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

)()()sT

Het is een tijd goed gegaan nadat Thuur de kap/sloten had gesteld.
Nu is het, als ie bergop staat, wéér 2 keer trekken. Bij bergaf gaat ie gelijk open ::)

;D