855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Gisteren bij ETS het dashboard laten repareren. Alles doet het weer en de foutcodes zijn gereset. Geen schokkende dingen die naar boven kwamen alleen een melding dat de motor van de koelventilator een keer een storing heeft gehad. Vreemd, die doet het gewoon prima. Nouja, we zullen het wel een beetje in de gaten houden.
ETS is een aanrader, keurige service, snel klaar en uitgebreide rapportage erbij.

Oja, ook met 1,5 kuub openhaard hout achterin doen de nivomats keurig hun werk, je merkt in lange snelle bochten echter wel goed dat er een paar honderd kilo extra mee gezeuld wordt. De acceleratie van 120 naar 180 lijkt er niet door gehinderd te worden. Erg leuk weer, met een volle verhuiswagen een lege petjesgolf plagen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Die motor van de koelventilator gaat wel vaker stuk en ook het relais. Daarom wil een D5 wel eens afbranden ;D

Jans Duiven

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-08-2012 23:56:14
Grappig, na al die jaren vind ik de NN nog steeds een Japans uitziend gedrocht, terwijl ik een week na de lancering van de N al overtuigd was van z'n lijnenspel en onverzettelijkheid.

Gelukkig verschillen smaken, ik denk niet dat ik ooit in een NN ga rijden. Gelukkig kan niemand in de toekomst kijken. :angel:

Ewøut

De NN vind ik een mooie auto, maar die achterkant zou zomaar uit een Mitsubishi fabriek komen.

Snellebaksteen

Citaat van: Taranis op 07-09-2012 17:36:55
Die motor van de koelventilator gaat wel vaker stuk en ook het relais. Daarom wil een D5 wel eens afbranden ;D

Hmmm toch maar in de gaten houden dan.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Ja, ik kan het ding eventueel een keertje voor je testen met Vida, maar waarschijnlijk doet ie het dan gewoon prima. Het is inderdaad iets om even in de gaten te houden. 'Gelukkig' gaan we richting lagere temperaturen ;)

Snellebaksteen

Ik heb al veel geklaagd over de slechte koplampen van de N. In een poging hier verbetering in te brengen heb ik al verschillende dingen geprobeerd: Hele dure Philips lampen (nightvision+ ofzo), xenon look lampen van de bouwmarkt van alles en nog wat. Tis iedere keer ellende.
Ik dacht zelfs al aan een setje chinavision Xenon troep van Dealextreme, ook de site van diegene waarvan de naam niet genoemd mag worden heb ik met interesse bekeken.

Nu heb ik vorige week een setje lampjes bij de Action gehaald, voor die 1,99 wil ik dat dan ook nog wel proberen.
Blue vision ofzo iets, de verpakking heb ik niet meer.

Ik ga morgen de gehele voorraad opkopen. Al gaan ze om de week stuk, maakt me niks uit. Wat een licht!! Heerlijk!!

Verder niks te melden. Hij doet het gewoon altijd.
Oja ik heb een steentje tussen de remschijf en het schildje gehad. Dat was het wel weer. Saaie auto zo'n N.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

rpakuypers

Citaat van: Snellebaksteen op 11-12-2012 00:06:54
Ik heb al veel geklaagd over de slechte koplampen van de N. In een poging hier verbetering in te brengen heb ik al verschillende dingen geprobeerd: Hele dure Philips lampen (nightvision+ ofzo), xenon look lampen van de bouwmarkt van alles en nog wat. Tis iedere keer ellende.
Ik dacht zelfs al aan een setje chinavision Xenon troep van Dealextreme, ook de site van diegene waarvan de naam niet genoemd mag worden heb ik met interesse bekeken.

Nu heb ik vorige week een setje lampjes bij de Action gehaald, voor die 1,99 wil ik dat dan ook nog wel proberen.
Blue vision ofzo iets, de verpakking heb ik niet meer.

Ik ga morgen de gehele voorraad opkopen. Al gaan ze om de week stuk, maakt me niks uit. Wat een licht!! Heerlijk!!

Verder niks te melden. Hij doet het gewoon altijd.
Oja ik heb een steentje tussen de remschijf en het schildje gehad. Dat was het wel weer. Saaie auto zo'n N.


Die mag je er voor de apk telkens uithalen ............. die lampjes van de Action.

Groet,
Roger

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

#459
Citaat van: Snellebaksteen op 11-12-2012 00:06:54
Ik heb al veel geklaagd over de slechte koplampen van de N.

Weet je heel zeker dat het aan de koplampen ligt? Het zou ook aan je ogen kunnen liggen. Ik rijd zelf ook met halogeen en iedere keer valt het me op hoe goed ze zijn. Ondanks alle negatieve verhalen over halogeen, is dit m'n eerste auto sinds jaren waar ik niet de behoefte voel om de lampen om te bouwen naar xenon. En het is hier echt veel donkerder dan in Nederland.

Ik zie in je profiel dat je 40 bent... en dan schijnt het dat je ogen minimaal twee keer zoveel licht nodig te hebben als iemand van bijvoorbeeld 30 jaar. Ik heb net een heel uitgebreid onderzoek achter de rug, vandaar dat ik dit nu weet. :eusa_shhh:

Succes,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de geneRaal

Ah,dat wist ik ook niet.
En ik maar denken dat het aan mijn lenzen ligt..............
Blackstone under construction

Snellebaksteen

Ik denk niet dat het aan mijn ogen ligt.
Iedere keer als ik in de S40 stap vind ik de verlichting prima. Zelfs de Trabant heeft prima koplampen. De N gaf beduidend minder licht. Nu niet meer.
Op de motor heb ik een zee van licht maar dat is geen eerlijk vergelijk; daar rij ik met een rallylamp in.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Snellebaksteen op 11-12-2012 10:07:06
Ik denk niet dat het aan mijn ogen ligt.
Iedere keer als ik in de S40 stap vind ik de verlichting prima. Zelfs de Trabant heeft prima koplampen. De N gaf beduidend minder licht. Nu niet meer.
Op de motor heb ik een zee van licht maar dat is geen eerlijk vergelijk; daar rij ik met een rallylamp in.

Heb je de 'nieuwe' of de visseogen lampen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Ewout Schalkwijk

Dat kan het verschil maken hoewel ik dat niet zeker weet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein