Lpg-auto is op sterven na dood

Gestart door pieranja, 14-12-2010 08:58:28

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Citaat van: elmarconi op 15-12-2010 23:03:49
Citaat van: razorx op 15-12-2010 22:16:13
Voel je vrij er op te schieten, worden zaken alleen maar beter van. ;)

Er wordt voor het gemak van uit gegaan dat een LPG auto geen benzine gebruikt. Daar is ook het verbruikscijfer op gebaseerd.
Mijn ervaring is dat er per 35 liter gas ook een liter benzine gebruikt wordt. 3500 liter gas (28000km) levert dan ook een additionele 100 liter benzineverbruik op.

Maar eea klopt aardig qua km kosten, ik had verzekering en onderhoud eruit gelaten en kwam op 12.6 cent/km.
En les 1: gewoon langer ermee rijden dan gaat de afschrijving/km flink omlaag.  ;D

Waar baseer je dat dan op??? Dat betekent dat ik per maand minimaal een keer benzine moet bijtanken en dat is met mijn verdamper (die gewoon op benzine start) toch écht niet zo!! Misschien een liter per maand (is ongeveer 1200-1500 ltr LPG verstookt...) maar meer zeker niet  :eusa_naughty:

Geert-Jan

Citaat van: jan piet op 16-12-2010 18:17:49

Er wordt voor het gemak van uit gegaan dat een LPG auto geen benzine gebruikt. Daar is ook het verbruikscijfer op gebaseerd.
Mijn ervaring is dat er per 35 liter gas ook een liter benzine gebruikt wordt. 3500 liter gas (28000km) levert dan ook een additionele 100 liter benzineverbruik op.

Maar eea klopt aardig qua km kosten, ik had verzekering en onderhoud eruit gelaten en kwam op 12.6 cent/km.
En les 1: gewoon langer ermee rijden dan gaat de afschrijving/km flink omlaag.  ;D

Waar baseer je dat dan op??? Dat betekent dat ik per maand minimaal een keer benzine moet bijtanken en dat is met mijn verdamper (die gewoon op benzine start) toch écht niet zo!! Misschien een liter per maand (is ongeveer 1200-1500 ltr LPG verstookt...) maar meer zeker niet  :eusa_naughty:
Ik kan je vertellen dat je met een Lpi systeem duidelijk meer benzine verbruikt dan met een verdamper systeem. :eusa_wall:

Verdampersysteem schakeld bijna direct over, Lpi ben je al een eindje onderweg  ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

pwassink

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 16-12-2010 18:24:10
Citaat van: jan piet op 16-12-2010 18:17:49

Ik kan je vertellen dat je met een Lpi systeem duidelijk meer benzine verbruikt dan met een verdamper systeem. :eusa_wall:

Verdampersysteem schakeld bijna direct over, Lpi ben je al een eindje onderweg  ;)

Klopt, je staat best wel regelmatig met een benzinevulslang in de hand en ondergaat dan zowat een aderlating ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elmarconi

Vaak starten helpt ook niet. Elke keer weer een scheut peut. Nogmaals, mijn ervaring. Ook rij ik soms wel eens een stukje op benzine, als ik de pomp langs de snelweg daarmee vermijdt. Is ook beter voor de injectoren heb ik me laten vertellen.  
--
Autogas Inside . . .

antraciet

Mwoah Kan het meestal zo uitkienen dat onderweg naar Zuid Frankrijk ik de benzinetank in Luxemburg vol gooi  ;)

blauweroffel

Citaat van: antraciet op 16-12-2010 18:38:53
Mwoah Kan het meestal zo uitkienen dat onderweg naar Zuid Frankrijk ik de benzinetank in Luxemburg vol gooi  ;)

Ja, dat doe ik ook, en kan dan bijna een half jaar rijden voordat de benzine op is.
Lpg met injectie verbruikt meer benzine dan met een verdamper. Mijn 1e volvo was met een g2 met verdamper, die schaklede erg snel over op benzine. De huidige vebruikt meer benzine

BR

Geert-Jan

Citaat van: elmarconi op 16-12-2010 18:37:41
Vaak starten helpt ook niet. Elke keer weer een scheut peut. Nogmaals, mijn ervaring. Ook rij ik soms wel eens een stukje op benzine, als ik de pomp langs de snelweg daarmee vermijdt. Is ook beter voor de injectoren heb ik me laten vertellen.  
pessies,

Ook ik rij regelmatig een stuk op benzine, goed voor de onderdelen van het brandstofsysteem.  ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

antraciet

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 16-12-2010 18:42:26
Citaat van: elmarconi op 16-12-2010 18:37:41
pessies,

Ook ik rij regelmatig een stuk op benzine, goed voor de onderdelen van het brandstofsysteem.  ;)

Dat doet mijn vrouw want die durft geen gas te tanken, dus die rijdt wel eens een paar dagen op benzine  ;)

StefanCJ

Dit klopt wel aardig. Dit verbruik heb ik zo ongeveer ook. Ik probeer wel altijd met een volle tank goedkopere buitenlandse benzine terug te komen van bijv. vakanties (Luxemburg bijvoorbeeld), dit scheelt toch weer wat qua kosten.

razorx

Inderdaad draait een LPi installatie wat langer op benzine.
1liter benzine op de 35 liter LPG is een aannemelijke waarde.
dus op 1 liter lpg verstoken we 0,029 liter benzine.

Uitgegaan van een literprijs van 1,60 komt dat op 0,047
Zeg 5 cent optellen bij de literprijs van LPG.

Dit levert ongeveer 1 cent meer kosten op per kilometer.

Wat die hartverzakking bij het benzine aanvullen betreft: Ik heb die ook, maar het valt mee. ;)

spijky

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 16-12-2010 17:33:58
Citaat van: spijky op 16-12-2010 17:32:29
Ondanks alles en veel brainstormen, vandaag de knoop doorgehankt.
Volvo gaat maandag onder het mes, vialle LPI erin.
Vandaag de knoop doorgehakt en maandag al in kunnen laten bouwen?

Ik moest 3 maanden wachten (o nee 1,5 maand) ;D
er was nog een gaatje vrij. Anders werd het januari. Ze zullen het allemaal niet meer zo druk hebben.krijg er een volle tank gas + een assortiment europese adapters Bij . En een gratis leenauto.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Sem

Ik heb mij destijds iets te rijk gerekend met de inbouw...  Was even vergeten dat ik nog 4 volle brandstoftanken erbij moest rekenen a €.400,-!!! benzine! En dan rij je dus op LPG...

Sem

Citaat van: spijky op 16-12-2010 19:10:35
Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 16-12-2010 17:33:58
Citaat van: spijky op 16-12-2010 17:32:29
Ondanks alles en veel brainstormen, vandaag de knoop doorgehankt.
Volvo gaat maandag onder het mes, vialle LPI erin.
Vandaag de knoop doorgehakt en maandag al in kunnen laten bouwen?

Ik moest 3 maanden wachten (o nee 1,5 maand) ;D
er was nog een gaatje vrij. Anders werd het januari. Ze zullen het allemaal niet meer zo druk hebben.org een volle tank gas + een assortiment europese adapters. En een gratis leenauto.
Klantakosta? Ik 5 maanden terug a €.2400,-...  geen volle tank!

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

StefanCJ

Hoelang zal het gaan duren voor we straks meer dan €1,00 gaan betalen voor een liter LPG?