Lpg-auto is op sterven na dood

Gestart door pieranja, 14-12-2010 08:58:28

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Citaat van: StefanCJ op 16-12-2010 19:21:22
Hoelang zal het gaan duren voor we straks meer dan €1,00 gaan betalen voor een liter LPG?

Als de benzinefanaten 3,- per liter gaan betalen

BR

pwassink

Citaat van: blauweroffel op 16-12-2010 19:22:47
Hoelang zal het gaan duren voor we straks meer dan €1,00 gaan betalen voor een liter LPG?

BR

En de roetmobielen voor € 2.-  de liter staan te offeren  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Citaat van: pwassink op 16-12-2010 20:08:39
Citaat van: blauweroffel op 16-12-2010 19:22:47

BR

En de roetmobielen voor € 2.-  de liter staan te offeren  :angel:
Hou het eens ff gezellig Peter............ :)

spijky

Citaat van: Sem op 16-12-2010 19:12:11
Citaat van: spijky op 16-12-2010 19:10:35
Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 16-12-2010 17:33:58
Citaat van: spijky op 16-12-2010 17:32:29
Ondanks alles en veel brainstormen, vandaag de knoop doorgehankt.
Volvo gaat maandag onder het mes, vialle LPI erin.
Vandaag de knoop doorgehakt en maandag al in kunnen laten bouwen?

Ik moest 3 maanden wachten (o nee 1,5 maand) ;D
er was nog een gaatje vrij. Anders werd het januari. Ze zullen het allemaal niet meer zo druk hebben.org een volle tank gas + een assortiment europese adapters. En een gratis leenauto.
Klantakosta? Ik 5 maanden terug a €.2400,-...  geen volle tank!
2245,-
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

sven861

2245,-

incl nieuwe carterontluchting?
PA1SVM........Volvo 4 Life

pwassink

Citaat van: sven861 op 16-12-2010 21:51:24
2245,-

Ha nog een HAM ?

Ik kreeg in het zuiden des land het dringende verzoek om even twee straten verderop m'n gastank te vullen
bij hetzelfde bedrijf waar ik ook die k.kangoo had afgevuld voordat ik hem inleverde ..  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

sven861

Citaat van: pwassink op 16-12-2010 21:53:24
Ha nog een HAM ?

Inderdaad ;)

On topic: Wanneer heb jij het laten inbouwen? Ook Mesman?
PA1SVM........Volvo 4 Life

-D©©©L-

Ik had van de week een Nette V70 classic op bezoek waar een LPi installatie was ingebouwd voor rond de 1800,--
Super strak inbouw werk, echt heel netjes.  Inbouwer was Boertien uit Wezep.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 16-12-2010 22:02:19
Ik had van de week een Nette V70 classic op bezoek waar een LPi installatie was ingebouwd voor rond de 1800,--
Super strak inbouw werk, echt heel netjes.  Inbouwer was Boertien uit Wezep.

Via gasfx dan?.

Ramses II

Citaat van: -D©©©L- op 16-12-2010 22:02:19
Super strak inbouw werk, echt heel netjes.  Inbouwer was Boertien uit Wezep.

Ik heb net een Vialle LPI in laten bouwen door Boertien in Wezep. Zit er echt super netjes in. Vakwerk! :eusa_clap:

Ze willen er alleen nog geen bruine injectoren in zetten... Vialle doet moeilijk... niet nodig volgens vialle. Auto zou bij lange na geen 300pk hebben en slecht getuned zijn door Fasttech. Dikke onzin natuurlijk wanneer je alleen logfiles van stationair en een constant snelwegstuk gekregen hebt... Eigenwijze lui bij Vialle...  :eusa_wall:

Service van Boertien is trouwens in orde. Gratis leenauto en ze blijven doorgaan totdat ik hem goed vind. Ik dring aan op bruine injectoren maar ze gaan hem op advies van vialle eerst ombouwen van LPE6 naar LPE7. Ik vind t prima. Meer instelmogelijkheden en belangrijker nog, voor de dealer en niet door vialle! Die bruine injectoren komen daarna nog wel  :eusa_whistle:

Ludo

Zonder bruine injectoren, heb je niks aan LPE7.

:eusa_doh:

Thijs T5

Ikzelf zou ook dolgraag op gas gaan rijden,
Maar omdat ik nooit echt heel lang dezelfde auto aan het rijden ben(wel altijd volvo)
Is het de investering niet waard helaas. In mijn ogen heb je de keus
Lpi nemen en je auto helemaal oprijden(of minstens een paar jaar)
Of een auto kopen waar het allemaal al inzit. Al snap ik natuurlijk dat de keus voor lpi
heel gemakkelijk is als je van plan bent nog heel lang in je auto door te blijven rijden...

Ondanks de hogere gasprijs nog steeds de mooiste brandstof in mijn ogen.

(Het is toch iedere keer weer genieten als er een grote gaswolk langskomt bij het loskoppelen van de slang):):)

Gr Thijs

Ramses II

Citaat van: Ludo op 16-12-2010 23:02:23
Zonder bruine injectoren, heb je niks aan LPE7.

:eusa_doh:

Die injectoren moeten er sowieso in om onder volgas voldoende brandstof te krijgen maar daar komen ze vanzelf wel achter...
Voordeel van LPE7 zou zijn dat ze, als het nodig is, automatisch over kunnen schakelen naar benzine. Wel handig om te hebben wanneer je in de toekomst nog meer vermogen wilt. Wanneer je dan echt over de max van de installatie gaat schakel je gewoon automatisch over naar benzine boven een bepaalde belasting. Mesman durfde niet meer dan 280-290pk te garanderen dus dan is de max van de installatie al in zicht...

spijky

Citaat van: sven861 op 16-12-2010 21:51:24
2245,-

Had ik pas al een keer verv.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

-D©©©L-

Er worden weliswaar steeds minder auto's voorzien van een LPG-installatie, maar dat er crisis zou zijn in de autogasbranche, is zeker niet waar. Dat meldt Stichting Autogas Nederland.
"De prijs van LPG is inderdaad op een hoogtepunt," vertelt Kees Goudberg, van Stichting Autogas Nederland. "Elke winter stijgt de prijs en de accijnzen worden steeds een beetje verhoogd. Ook de dollarstand werkt op het moment niet mee. Daar krijg je dus recordprijzen van." Wereldwijd stijgt de vraag naar LPG. Vooral India, China en Vietnam zijn steeds grotere afnemers. "Daar gebruiken ze het niet alleen op te rijden, maar ook om mee te koken en de verwarming mee te stoken. 's Winters gaat de prijs dus altijd omhoog. In het voorjaar zal die zoals gebruikelijk weer dalen."

In een artikel in Het Financiële Dagblad van vanochtend, wordt de LPG-auto al bijna doodverklaard. Vorig jaar zijn er 8.985 auto's op LPG bijgekomen Dit jaar zijn dat er volgens de krant nog maar 4.640. "Er wordt vergeten dat er ook nog zo'n 1.700 auto's af-fabriek worden verkocht. Ik denk dat er dit jaar in totaal 7.500 auto's op LPG bijkomen. Die daling is dus te weinig om deze brandstof al dood te verklaren."

De toekomst ziet Goudberg zonnig in. "We zien juist dat LPG weer wordt omarmd. Dit jaar is er de belastingvrije Chevrolet Spark BiFuel bijgekomen en ook Ford, Dacia en Opel zijn weer met de brandstof bezig. Helaas is er bij inbouw achteraf nog steeds geen sprake van CO2-compensatie, terwijl een auto die op LPG rijdt negen procent CO2 minder uitstoot dan wanneer die op benzine rijdt. Wanneer dat niet wordt gecompenseerd, houdt een auto het zelfde milieulabel. Dat is ongunstig voor de leasemarkt, waar bijna alleen nog groen gelabelde auto's mogen worden gekozen."