garantietermijn accu

Gestart door )()()sT, 16-12-2010 10:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Wat is normaalgesproken de garantietermijn van een accu?
Ik gok precies een jaar geleden een nieuwe accu in de XC gezet (Bosch Silverline, lekker groot) en het ding is nu al dood kreeg ik net te horen van pa.

Ik kan helaas niet gaan kijken, aangezien ik aant werk ben ;)

thuur

Citaat van: )()()sT op 16-12-2010 10:45:01
Wat is normaalgesproken de garantietermijn van een accu?
Ik gok precies een jaar geleden een nieuwe accu in de XC gezet (Bosch Silverline, lekker groot) en het ding is nu al dood kreeg ik net te horen van pa.

Ik kan helaas niet gaan kijken, aangezien ik aant werk ben ;)

Is er niet gewoon een lampje blijven branden vannacht? En van korte stukken wordt een accu sowieso niet blij met dit weer.

Als ie echt defect is: gewoon teruggaan. Je mag verwachten dat een accu langer dan een jaar meegaat.


Gr 8)

Geert-Jan

Volvo accu is/was 2 jaar, geen idee of dat nu nog zo is.

Volvo850Club lidnr.0504409

LPGLE

A merk accu's hebben doorgaans 2 jaar .

Maar ik zeg uit ervaring,  meestal is het een andere oorzaak .

- slechte dynamo
- slechte massakabel
- breuk in pluskabel
- defecte winding op de startmotor
- lekstroom

Vaak wordt idd de accu als boosdoener gezien . Als je hem test ( met een midtronics tester !! ) zal je vaak zien , "accu ok + laden"
Na laden van de accu is ie weer goed , en moet de oorzaak elders worden gezocht .

Maar de tijd vliegt , zie mensen vaak genoeg terugkomen :  " ding is nog geen jaar oud"  als de pakbon er dan bij wordt gezocht is opeens al 3 jaar oud ;)

Maar niets is onmogelijk , maar zo snel lijkt mij onwaarschijnlijk .

)()()sT

Hij is echt van december 2009 ;)
Oorzaak kan idd. ergens anders liggen natuurlijk.

LPGLE

hoeveel groter als normaal is je accu trouwens ?

Velen denken dat juist een grotere accu extra cappaciteit levert ...

Vergeet niet dat je dynamo is afgestemt op een standaard accu !

Een te grote accu zal de dynamo NOOIT vol krijgen .

1 type groter als standaard is geen probleem , maar vanaf 88ah uur ga je op de lange duur problemen krijgen .
Het zogenaamde zuur strateficatie .

)()()sT

Nee hoor, is een Bosch Silverline 74 Ah, net als in mijn auto.


Net eens even een Bosch Service punt gebeld; op die dingen zit 2 jaar garantie.

Ludo


)()()sT


Ludo


LPGLE

dacht ook 66 ,  heb zelf een 72 ah  57220yc yuasa .

Maar eens per half jaar gaat hij toch nog aan de lader , even een 12 uurs boost laden .

Blijft de accu langer in goede conditie .


thuur

Citaat van: Ludo op 16-12-2010 14:56:42
Is het niet 55.   ???


Volgens mij 57 want ik zit er 1 stapje onder met mijn 55Ah Vartaatje. Turbomotor welteverstaan.


@Joost: wat heb je mooi koelwater! :o ;D


Gr 8)

)()()sT

Ik heb de accu uit de XC gehaald en ben terug gegaan ermee.
Ding is idd helemaal plat, en wordt nu getest bij de leverancier ::)
Heb wel een leen-accu meegekregen om toch te kunnen rijden.
Na montage starten en pruttel-pruttel-pruttel stink; mijn pa had hem natuurlijk helemaal verzopen ;D

rovelra

Testen bij de leverancier ??

Ding terug sturen is duurder dan gelijk een nieuwe mee geven !

Maarja het zijn ook geen tuinkabouters , daarvan had je gelijk een nieuwe gekregen bij de firma He*ts

Jack v

meet je dynamo ook eens na, een accu in een jaar kaduuk?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.