Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rpakuypers

Ha die Jack,

het wordt zondag mooi weer ......... heb je nog zin om een shortshifter in te bouwen als je "vrij" bent ?? Kan ik mijn handjes nog even laten wapperen bij Douwe  ;)

Groet,
Roger

Jack v

Vanmorgen en een gedeelte van de middag met Douwe naar een T5 geweest die door de eigenar gesloopt werd. De man had destoelen en achterbank+ deuren en achterklep en motor+bak reeds verkocht. Samen met Douwe een bod gedaan op het interieur en de onderdelen van het onderstel dus remmen rondom +achteras met neiuwe rubbers . Goede nivomats +veerpoten voor.
We hadden een bod gedaan op de remmen rondom en de nivomats en mochten voor de moeite het complete interieur incl. dash met houtinleg leeghalen. tevens een benzine tank + (waldro)pomp en meter gescoord . Al met al was de estate van Douwe van vloer tot dak volledig afgeladen.
Leuk en zeer waardevol dagje met veel onderdelen die nog bijna nieuw waren. De man had zijn auto goed ondrhouden en opgeknapt maar draaide zijn turbo stuk. Daarna was het volgens hem beter om de auto te slopen omdat het al zoveel had gekost :eusa_wall:.

Na thuiskomst nog even een shortshifter met nieuwe busjes bij Douwe ingebouwd. En de onderdelen maar op de zolder neergelegd.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Volvo850 93

Goed bezig jack

Mvg Dennie ps de vpb achterin maakt wel verschil en rijd lekker


Douwe

Citaat van: Jack v op 09-04-2011 18:55:07
Vanmorgen en een gedeelte van de middag met Douwe naar een T5 geweest die door de eigenar gesloopt werd. De man had destoelen en achterbank+ deuren en achterklep en motor+bak reeds verkocht. Samen met Douwe een bod gedaan op het interieur en de onderdelen van het onderstel dus remmen rondom +achteras met neiuwe rubbers . Goede nivomats +veerpoten voor.
We hadden een bod gedaan op de remmen rondom en de nivomats en mochten voor de moeite het complete interieur incl. dash met houtinleg leeghalen. tevens een benzine tank + (waldro)pomp en meter gescoord . Al met al was de estate van Douwe van vloer tot dak volledig afgeladen.
Leuk en zeer waardevol dagje met veel onderdelen die nog bijna nieuw waren. De man had zijn auto goed ondrhouden en opgeknapt maar draaide zijn turbo stuk. Daarna was het volgens hem beter om de auto te slopen omdat het al zoveel had gekost :eusa_wall:.

Na thuiskomst nog even een shortshifter met nieuwe busjes bij Douwe ingebouwd. En de onderdelen maar op de zolder neergelegd.

Je bent het bijna nieuwe lederen stuurwiel nog vergeten ;D ;D ;D.
Ondanks dat ik eerst niet zo onder de indruk was van een shortshifter, moet ik bekennen dat het een stuk direkter schakeld,en zelfs Jitske vindt het een stuk lekkerder zo'n klein pookje :eusa_whistle: :eusa_whistle:

"mis jij ook iets?
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Jack v

Ligt die duizend euro nog bij jou in de auto?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

Citaat van: Jack v op 09-04-2011 20:08:46
Ligt die duizend euro nog bij jou in de auto?
"

Inderdaad, en je kruisbitje ook :angel:
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

rpakuypers

Citaat van: Volvo850 93 op 09-04-2011 19:07:57
Goed bezig jack

Mvg Dennie ps de vpb achterin maakt wel verschil en rijd lekker


Klopt, maar zeg maar niet dat hij strak rijdt ..................... ;)

Groet,
Roger

Jack v

Citaat van: Douwe op 09-04-2011 20:19:40
Citaat van: Jack v op 09-04-2011 20:08:46
Ligt die duizend euro nog bij jou in de auto?
"

Inderdaad, en je kruisbitje ook :angel:
goed op passen , die zijn goud waard.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BarryB


Jack v

Buikje van de d staat verkeerd om :eusa_wall:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Jack v

Eindelijk heb ik na heel lang zoeken en van alles proberen toch de reden gevonden voor het inhouden boven de 3000rpm
Ik wist dat ik in de buurt van het gasklephuis moest wezen want telkens als ik deze r af had gehad was het even goed. Maar enkele ogenblikken later begon het inhouden weer.
Waarschijnlijk dom dat ik hier niet eerder na heb gekeken maar ik had ook geen enkel foutmelding op A2 of A6 maar stomtoevallig vandaag de aanzuigbuis eraf en uitelkaar getrokken toen kwam dit aan het licht:

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jack v

Citaat van: grijzev70tdi op 13-04-2011 19:29:01
Een knabbel en babbel onder kap gehad?
Nou volgens mij vliegt de lucht zo snel door de buis dat deze gewoon is uit/stukgesleten, en dat voor een 20V!!!!!
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.