Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwassink

#361
Ding ontworpen voor mensen met heeeeeele kleine handjes ?

Mens wat een hefboom,en t doppie in kwestie draai je er (na een klein tikje om te lossen ) met een hand zo af ..  ;D

Ow en vwb de benzineleidingen, dit werkt heel makkelijk, ik heb er aan de onderzijde nog wat afgehaald, die was iets te lang ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jack v

Haha het hefboompje is zo lang Peter omdat dit stripje er nog lag. Er kan idd makkeijk de helft af. Ik ahd het al geprobeeerd om hem los te tikken maar de plastic tandjes braken van de ring af. Daarom maar zoiets gemaakt, gewoon erop drukken pakt gelijk 4 tandjes tegelijk voor los en vastdraaien.

Tooltje voor de nippels druk je er omheen en dan gewoon omhoog trekken?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwassink

Citaat van: Jack v op 18-04-2011 14:23:05
Haha het hefboompje is zo lang Peter omdat dit stripje er nog lag. Er kan idd makkeijk de helft af. Ik ahd het al geprobeeerd om hem los te tikken maar de plastic tandjes braken van de ring af. Daarom maar zoiets gemaakt, gewoon erop drukken pakt gelijk 4 tandjes tegelijk voor los en vastdraaien.

Tooltje voor de nippels druk je er omheen en dan gewoon omhoog trekken?

Je mag van mij gaan draaien, denk alleen dat de 90 gradenbochtjes die direct achter de koppeling zitten dat niet fijn gaan vinden  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jack v

JA wel eerst de nippels los dat snap ik ook wel. :eusa_wall:          Maar dan voor de grote ring het tooltje.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Zonet de pompdruk gemeten van de oude pomp, deze is bij stationair 2.1 bar dus veel te weinig.

Ook nog even een knal gehad van de verdeler, zou de doppen van de kabels even aandrukken nou lekker hoor, is er 1 dop die doorslaat gelijk wakker dus met een lam armpje :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

dan weet je dus ook gelijk dat jij je ontsteking kunt vernieuwen


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Vanmorgen mijn gisteravond in ontvangst genomen brandstoffilter en de walbopomp geinstalleerd, was dus duidelijk wel nodig. Geen foto's van gemaakt helaas niet aan gedacht maar de meeste van ons weten hoe dit inelkaar zit dus is ook niet echt nodig.
De walbopomp geeeft dus duidelijk meer druk 3.5 bar tegenover 2.1 bar van de oude op de rail, en is dus nog helemaal ok. Het oude filter kwam verassend weinig benzine uit misschien een half koffiekopje. Dus die heeft waarschijnlijk behoorlijk dicht gezeten.
Motortje loopt werkelijk als nooit tevoren, geen tikkende kleppen of injectoren gewoon muisstil het enigste wat je eigenlijk nog hoort is de stuurpomp/multiriem.

Nu de rest nog zoals de olielekkage en de koppeling die ik toch uit voorzorg deze zomer toch maar ga aanpakken ben ik daar weer vanaf.

Het tooltje wat ik had gemaakt werkt prima en kwam goed van pas.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Goed gedaan Jack.
Maar je Walbo pomp is er wel eentje met een R.  ;D


;)

Jack v

haha, staat nu ook op de grill Ludo:  R
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MICHEL306

Citaat van: Jack v op 04-04-2011 17:28:36
Geen groupbuy wel een shortshifter, kwanta kosta mwha ca €1,50
http://i56.tinypic.com/ajtq0x.jpg

Tevens had ik ruimte op het schakelrubber, even denken; ja een koperen knelbusje van €0,15 van een 12mm waterleiding past precies in het rubber en om het kunststof tonnetje, gevolg speling opgeheven.
http://i54.tinypic.com/t986j9.jpg

Hij schakeld weer als een tiet ;D

Dit is mijn shortshifter..http://i859.photobucket.com/albums/ab151/Bijou95/Volvo/P1135_25-04-11.jpg

gr M

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Vandaag de ombouw van Alter 1,5 naar alter II vwb dashbord.
Tijdje geleden  een origineel houten T5 dash op de kop getikt  en vandaag met medeforummer Douwe een leuke dag van gemaakt en ingebouwd.
oud en "nieuw"

Douwe lekker bezig met het stuur

en kaal

halverwege weer


En KLAAR:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

StefanCJ