Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Jack v

vanmiddag maar eens even een netjes spatbord op de roffel geplaatst daar de "oude" last had van een behoordlijk ergerlijke roestplek:



Van achter ziet het er nog goed uit:


De vervanger:


geplaatst:




Het hele verhaal viel mij mee in totaal ongeveer 1.5 uur werk gehad om te demonteren incl. stuk dremelen van de fretjes achter de bumper daar deze zo verrot waren dat ze op normale manier niet meer los wilden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Jij draait je hand ook nergens voor om Jack,....het siert je. :eusa_clap:

En van die aanzuigbuis,dat gat er in,is dat niet van de slangenklem?

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Weer een dankbaar stukje werk Jack.
Stevige roest op de oude inderdaad.

Jack v

Citaat van: peteRRR op 14-04-2011 20:17:33
Jij draait je hand ook nergens voor om Jack,....het siert je. :eusa_clap:

En van die aanzuigbuis,dat gat er in,is dat niet van de slangenklem?

Groet.


Het zat net boven de ring die in de bocht zit Peter de klem zit er ongeveeer 1 cm onder. Ik heb er een nieuwe op gezet omdat de oude ook behoorlijk gaar was op het onderste stuk.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Verder vandaag ook gezien dat het torretje olie lekt op de db zijde. Ik heb de kap eraf gehad en thv de waterpomp is het blok nat. Daarboven tot aan de nokkenassen helemaal droog. Ook de krukaskeering is het niet, spanner is ook droog en de db riem ook. Mijn vermoeden is dat het van de oliepomp afkomt maar dat is slecht zichtbaar. De olie loopt op de achterkant naar beneden op de aandrijfas die er een mooie bende van maakt :-\
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Lijkt minder leuk nieuws. Je kennende heb je de boel al goed schoongemaakt om het lek te localiseren.

peteRRR

Citaat van: Jack v op 14-04-2011 20:28:20
Citaat van: peteRRR op 14-04-2011 20:17:33
Jij draait je hand ook nergens voor om Jack,....het siert je. :eusa_clap:

En van die aanzuigbuis,dat gat er in,is dat niet van de slangenklem?

Groet.


Het zat net boven de ring die in de bocht zit Peter de klem zit er ongeveeer 1 cm onder. Ik heb er een nieuwe op gezet omdat de oude ook behoorlijk gaar was op het onderste stuk.

In gedachten ben ik niet zo van die zacht plastic aanzuig buizen,kunnen ook naar binnen klappen tijdens de aanzuiging,en dan houd

ie ook in lijkt mij,maar een alu/rvs setje kost ook weer een aardige duid. :-\

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Citaat van: razorx op 14-04-2011 20:34:46
Lijkt minder leuk nieuws. Je kennende heb je de boel al goed schoongemaakt om het lek te localiseren.
Alwel schoongemaakt Yits maar het is moeilijk te localiseren. Mijn vermoeden is de ppakking van de  oliepomp of carterpakking. Het lekt ook niet veel nog maar doordat het op de aandrijfas drupt en die er een bende van maakt word het wel een vieze zooi. Er ligt nooit geen olie op de grond maar dat zal wel niet lang meer duren.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Citaat van: peteRRR op 14-04-2011 20:36:44
Citaat van: Jack v op 14-04-2011 20:28:20
Citaat van: peteRRR op 14-04-2011 20:17:33
Jij draait je hand ook nergens voor om Jack,....het siert je. :eusa_clap:

En van die aanzuigbuis,dat gat er in,is dat niet van de slangenklem?

Groet.


Het zat net boven de ring die in de bocht zit Peter de klem zit er ongeveeer 1 cm onder. Ik heb er een nieuwe op gezet omdat de oude ook behoorlijk gaar was op het onderste stuk.

In gedachten ben ik niet zo van die zacht plastic aanzuig buizen,kunnen ook naar binnen klappen tijdens de aanzuiging,en dan houd

ie ook in lijkt mij,maar een alu/rvs setje kost ook weer een aardige duid. :-\

Groet.

Naar binnen klappen, zal je echt geen last van hebben met deze harde plastic buis.


Jack, waar komt die roest vandaan?.
Ooit schade geweest op die plek?.

Jack v

Ik niet Ludo en aan het chassis is ook niets te zien het zit precies ter hoogt van het steuntje. Er zal in het verleden wel iets mee gebeurd zijn  maar dat kan niet erg geweest zijn zijn omdat ik ver niets kon vinden. Misschien ooit eens een paaltje oid geraakt waardoor er iets schade is ontstaan.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Citaat van: Ludo op 14-04-2011 20:52:46
Citaat van: peteRRR op 14-04-2011 20:36:44
Citaat van: Jack v op 14-04-2011 20:28:20
Citaat van: peteRRR op 14-04-2011 20:17:33
Jij draait je hand ook nergens voor om Jack,....het siert je. :eusa_clap:

En van die aanzuigbuis,dat gat er in,is dat niet van de slangenklem?

Groet.


Het zat net boven de ring die in de bocht zit Peter de klem zit er ongeveeer 1 cm onder. Ik heb er een nieuwe op gezet omdat de oude ook behoorlijk gaar was op het onderste stuk.

In gedachten ben ik niet zo van die zacht plastic aanzuig buizen,kunnen ook naar binnen klappen tijdens de aanzuiging,en dan houd

ie ook in lijkt mij,maar een alu/rvs setje kost ook weer een aardige duid. :-\

Groet.

Naar binnen klappen, zal je echt geen last van hebben met deze harde plastic buis.


Toen De HH-ZB nog van Emiel was is dat wel een keer gebeurd,en toen was de buis in geklapt en heeft ie er een andere op gezet,

de auto hield daardoor in.

Zo hard zijn deze plastic buizen niet.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ludo

Ja Emiel, daar zeg je ook weer zo wat.   :eusa_doh: ;D

Hebben we het dan ook wel over dezelfde buis?.

peteRRR

Citaat van: Ludo op 14-04-2011 22:38:35
Ja Emiel, daar zeg je ook weer zo wat.   :eusa_doh: ;D

Hebben we het dan ook wel over dezelfde buis?.

Het is de buis van het luchtfilter naar de turbo,en boven op de eerste bocht vanaf het luchtfilter is tie poep zacht. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jeff

Jack, hoe heb je dat spatscherm los gekregen. Ben wel benieuwd hoe die geplaatst zit namelijk. Mijn veer van de motorkap, die daar zit, is niet helemaal lekker meer aangezien er een keer per ongeluk bij de dealer wat tussen heeft gelegen toen ze de kap dicht hebben gegooid...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Douwe

Je bent er maar weer druk mee geweest zie ik.Het nieuwe scherm is een hele verbetering, jammer van de olielekkage zeg.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996