Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Teddy81


MVeldhuis

Dit valt me toch een klein beetje van je tegen Jack.
Dat jij als allround mechaniker zo lang door rijd zonder te beseffen dat dat domme ringetje weleens oud kon zijn.

Foei! ;D

peteRRR

Daar kan je zomaar een hele dag happy van zijn,en dan zit het ook een keer mee in plaats van tegen,....helemaal top. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Altijd lekker als het ff meezit! Mooi zo  8)

Jack v

Mezelf net maar eens aangemeld voor de 850 club ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

Citaat van: Jack v op 10-05-2011 21:42:57
Mezelf net maar eens aangemeld voor de 850 club ;D

Dáár schiet je mee op  :evil:

Heb je al een brief de deur uit?

Jack v

#441
Vanavond alle schakelaars voorzien van nieuwe lampjes. Eerst gezocht bij conrad.nl daar waren ze wel goedkoper mar kreeeg je er verzendkosten overheen en levering in een paar dagen. Had ik dus geen zin aan dus in de telefoon geklommen vanmorgen en bellen met elektronicazaken en modelbouwwinkels. Niemand had ze liggen de elektronicazaken al helemaal niet. Modelbouwwinkels wel alleen dan in 6v of 16v heb ik dus niks aan. Via een modelbouwer kwam ik bij een elektronicazaakje in Drachten oh ja geen probleem mijnheer heb ik wel liggen. Daar dus vanmiddag heen en toen stond ik toch wel even vreemd te kijken :o. Eeen heel klein elektrowinkeltje met een wand van ongeveer 6m lang vol met kleine schuifbakjes. . Waar kan ik u mee helpen mijnheer :eusa_shifty: eh  hiermee. Verkoper loopt naar een bakje toe trekt hem eruit en vraagt hoeveel wilt u er  :) doe maar 6.
Werkelijk alles aan lampjes ledjes en wat nog meer op elektronica en micro gebeuren had hij. Wat kosten ze: €1,50 p/s 8)
Dit zijn ze: 12volt 40mA 0,68w

De schakelaars de witte plaatjes die je ziet zijn de houdertjes een kwart slag naar links draaien en ze zijn los.


Dan krijg je dit:



Oudelampje eruit en nieuwe erin:

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

ah kijk aan daar ben ik ook mee bezig  ;D

had bijna niks wat werkte :eusa_wall:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jack v

Dan nog de bc schakelaar die is wat gecompliceerder hiervoor heb ik even hulp gehad van het blog van Yits (razorx):
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23149.msg449007.html#msg449007

De schakelaar voorzichtig uitelkaar gehaald hier zitten losse onderdelen in dus voorzichtig:


Achter het lampje moet je dus een stukje wegknippen om hem eruit te krijgen:

Dan het lampje eruit draaien en vervangen opdezelfde manier als de anderen.

Foto van nieuwe verlichting:

Komt nog is nog niet donker ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Nog een hobby van vroeger ik heb hem helaas verkocht omdat ik er na de geboorte van de kids zeer weinig tot niets meer op reed.
Specs; Honda CBR 900RR getuned tot 174 achterwiel pk's  ( is nog een rapport van  maar ligt nog ergens in een doos maar ga hier nog even om zoeken.
Top lag om en na bij de 300km/h  ik heb hem 1x plankgas gehad waarbij hij de teller uitliep die ging tot 300.
Motor rijd hier nog steeds in de buurt om bij iemand uit naburig dorp.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Nou jij kan er weer heel wat jaartjes tegen aan.
Die elektronicazaken verbazen me altijd. Ze moeten een belachelijke voorraad hebben, mensen doen soms aankopen van een paar euro waar van alles uit heel veel bakjes gehaald moet worden. En dan toch nog verdienen.

Jack v

#446
Yits dit was echt een winkeltje voor jou geweest gewoon klein maar wel van alles te koop gewoon geen nee.

Ik stond echt even met mn mond vol tanden toen ik binnen stapte.

http://www.erha-electronica.nl/
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Harnt

Hallo Jack,

Zit dat electronicazaakje uit Drachten toevallig naast die trouwjurkenwinkel?
Dan weet ik namelijk waar ik binnenkort ook heen moet ;)

Jack v

Als je weet waar de C&A zit ben je er 100m vanaf ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Voor jongens die het ook willen doen en geen lampjes kunen vinden wil ik ze eventueel wel regelen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.