Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jack v

haha had er al 1 gemaakt Jeff, maar moet nog even met de camera googlen ik had namelijk erg vreemd foto's. Dus vanavaond nog maar een keer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jeff

Citaat van: Jack v op 13-05-2011 08:14:19
haha had er al 1 gemaakt Jeff, maar moet nog even met de camera googlen ik had namelijk erg vreemd foto's. Dus vanavaond nog maar een keer.
Oké ben benieuwd! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jack v

Vandaag mijn carterventilatie vervangen, alleen ligt alles nog uit elkaar want ik heb een verkeerde pakking  voor het spruitstuk gekregen terwijl ik alles besteld had op motornr. kreeg ik toch een pakking voor een 2.0L of 10v. De rest klopt allemaal wel.
Het was ook echt wel nodig :eusa_shifty: :eusa_shifty:

Voor de rest was alles heel mooi schoon inlaatkanalen en spruitstuk glimmen nog als nieuw (en nee niet schoongemaakt)

Inlaatspruitstuk VVIS open dus beide kanalen:

VVIS dicht dus alleen het lange kanaal

Morgevroeg ligt de nieuwe pakking klaar en aag we weer monteren.

Jans Duiven

Goed bezig Jack!

Geen bruine spatters achtergelaten op de vloer in de schuur?  ;D

Jack v

Citaat van: Hans Duiven op 18-05-2011 20:46:03
Goed bezig Jack!

Geen bruine spatters achtergelaten op de vloer in de schuur?  ;D

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

thuur

Hoe heb je het retourkanaal uiteindelijk schoongekregen Jack?

Gr :D

Jack v

Met een zakmes en schroevendraaier en daarna met ontvetter. Maar zoals ik nu begrijp moet ik ook nog naar beneden doorprikken.
Daarna misschien nog een flush, als ze het op voorrraad hebben en anders gewoon olieverversen.

thuur

Alternatief is 20W20 of die goedkope olie van de Hema/Action + half bekertje ATF erin. 1500 a 2000 km rijden en wisselen naar goede olie. Wel telkens het oliefilter vervangen.

Gr ;)

Jack v

BarryB

Je heb zeker z'n pakking gekregen met een hapje eruit bij de inlaat ?

haasje

Of flushen met pure atf olie (niet ermee rijden dus)

Jack v

Citaat van: BarryB op 18-05-2011 22:52:47
Je heb zeker z'n pakking gekregen met een hapje eruit bij de inlaat ?
Nee het was een heel andere pakking veel meer boutgaten en ronde gaten ipv meer vierkante. Toen de dealer het nummer controleerde wat op de verpakkingstond toen ik hem belde zei hij dat hij van een 2.0L was.