Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

BarryB

Volgens mij worden die per set verkocht die jij nodig heb. inlaat en uitlaat, weet het niet zeker ? .

2L / 2,3 / 2,5, heeft allemaal de zelfde pakking, turbo of zonder turbo.

Jack v

Citaat van: BarryB op 18-05-2011 23:07:29
Volgens mij worden die per set verkocht die jij nodig heb. inlaat en uitlaat, weet het niet zeker ? .

2L / 2,3 / 2,5, heeft allemaal de zelfde pakking, turbo of zonder turbo.
nee hoor is gewoon een losse pakking a €6,53 p/s
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: BarryB op 18-05-2011 23:07:29
Volgens mij worden die per set verkocht die jij nodig heb. inlaat en uitlaat, weet het niet zeker ? .

2L / 2,3 / 2,5, heeft allemaal de zelfde pakking, turbo of zonder turbo.

Dat is niet waar, er zijn 3 pakkingen: 10V, 20V en turbo. Uitgezonderd een overgangsmodel zoals een 850 MY97 20V (geen VVIS).


Gr :D

BarryB

Ok, ik heb dit nummer hier en dat is voor een set 0271735.

Nummer voor alleen de inlaat staat hier niet.

Veel plezier morgen.

Als je nou gelijk nieuwe (goedkope) olie haal, dan kan je dat gat waar al die zwarte zooi zit even doorspuiten met remreiniger.

en bij die goedkope olie twee flesjes forté, en dan 30min laten draaien.

Jack v



Dit is trouwens de stand van de pingelsensors de voorste (linker) zou iets verdraaid moeten worden richting de 3 uur staat op 4 de achterste (rechts) staat goed 5 uur.

http://www.850turbo.be/Volvo/Pingelsensor2520v.jpg
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

getver! wat was jouw gaatje vies  ;D   naar beneden doorprikken weet ik niets van. hoop dat de flusch met forte voldoende is geweest.
die van mij zat dan ook niet zo erg vol. ik zal hans even vragen, die heeft mijn gaatje schoengemaakt  ;D

pakking verschil zag ik al bij die van die van Hans850 en van mij.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

#486
Nou ze ziit weer helemaal inelkaar, Tot nu toe geen lekkages ondanks dat ze vanmiddag ongenadig is behandeld door even lekker door te trappen. Schone olie met 125ml ATF erdoor dus met een 1500 km weer verversen.

Maar wat een verschil is dit zeg wat maakt hij nu een stuk makkelijker toeren en een veel rrustiger loop. Dat een verstopte carteventilatie zoveel kan doen.
Ook het even inhouden bij 3500rpm is opeens verdwenen of dit nou ook hierdoor is gekomen  is mij niet bekend maar weg is het wel :eusa_dance:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SirRutte

Goed bezig Jack, mooi dat het opgelost is! Altijd fijn als je na een klusje daadwerkelijk verschil kan merken.

Had je veel overdruk? Dansende olievuldop? Zooi uit je peilstokbuis?

Jack v

Citaat van: SirRutte op 19-05-2011 16:51:52
Goed bezig Jack, mooi dat het opgelost is! Altijd fijn als je na een klusje daadwerkelijk verschil kan merken.

Had je veel overdruk? Dansende olievuldop? Zooi uit je peilstokbuis?
idd Rutger dansende oliedop peilstok viel eigenlijk wel mee maar die sloot ook goed af.  Maar ik stond wel even vreemd te kijken toen ik zag dta  dehele terugvoer verstopt zat. Maar het roffeltje fluit er weer over die heeft er wel weer zin aan.
Waar ik nou echt benieuwd naar ben is waarom dat inhouden bij 3500 rpm nu ineens is gestopt: of de injectoren of de carterventilatie.
Misschien dat iemand ddar een antwoord op weet. Of de vorige inlaatpakking is lek geweest en nu met een frisse is heet over, ik weet het niet maar ben er wel blij om ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Had je nog iets gedaan met de pingelsensors Jack, of zo gelaten?.

Verder niet zoeken naar antwoorden, rijden met dat ding...  :D ;D

Jack v

Citaat van: Ludo op 19-05-2011 18:42:49
Had je nog iets gedaan met de pingelsensors Jack, of zo gelaten?.

Verder niet zoeken naar antwoorden, rijden met dat ding...  :D ;D
heb ik zo laten staan Ludo als ik ze achteraf toch had versteld en ze stonden niet goed kon ik nog een keer. Maar zo loopt hij ook goed nu langzaam aan het onderstel aaanpakken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

big ben

Goed gedaan Jack!  :eusa_clap:........ (ik doe het je niet na  :-\)

KIM

Citaat van: Jack v op 19-05-2011 21:57:49
Citaat van: Ludo op 19-05-2011 18:42:49
Had je nog iets gedaan met de pingelsensors Jack, of zo gelaten?.

Verder niet zoeken naar antwoorden, rijden met dat ding...  :D ;D
heb ik zo laten staan Ludo als ik ze achteraf toch had versteld en ze stonden niet goed kon ik nog een keer. Maar zo loopt hij ook goed nu langzaam aan het onderstel aaanpakken.

Het enige waarom ik kan bedenken dat de sensoren op die manier gemonteerd moeten worden is de lengte van de kabels.
Voor de sensor zelf is het alleen van belang dat je 'm op het juiste aanhaalmoment vastzet tegen het blok.

Ludo

Is het niet zo, dat de ontsteking terug geregeld word, als de sensor niet goed afgesteld staat?.

Jack v

#494
Ik heb hier nog een cilinderkop liggen van een 2.4   6 cil. diesel




incl. in-uitlaatspruitstuk   verstuivers en gloeispiralen


teab per pb
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.