Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

cas

bij je linker aandrijfas zitten de pluggen aan de zijkant van je bak  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Zal het even duidelijker maken Cas:

_ de aftapplug voor de versnellingsbak zit recht onder de linker aandrijfas sleutel 24. De vulplug ook 24 zit daar 10cm
   rechtsboven van.
   Gebruik voor het aftappen een grote bak want de olie loopt over het subframe alle kanten op.

   Voor het vullen heb ik een stuk tuinslang van een 70 cm met een kleine techter gebruikt. En een maatbeker om geen olie te
   verspillen. Vullen is 2.1 L



Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Nog eentje dan: voor de liefhebber ( waaronder ikzelf ;D)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Vulk

Vooral die laatste 0,1L is niet fijn, aangezien je de olie meestal per liter koopt. :)

Jack v

De how to voor de stuurbekrachtiging staat al ergens beschreven door Thuur maar hier nog een keer.

- tankje leegzuigen en weer afvullen met nieuwe olie tot peil C dit is 325ml.
- motor laten draaien en stuur tot max. links en rechts draaien en +/- 5 tot 10 sec. vasthouden op de eindstand
- tankje weer leegzuigen en weer afvullen met nieuwe olie tot peil C

- dit herhalen tot olie weer helder en rood is bj mij ongeveer 5x spoelen is bijna 2 L ATF olie.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Citaat van: Vulk op 02-07-2011 12:15:26
Vooral die laatste 0,1L is niet fijn, aangezien je de olie meestal per liter koopt. :)
Ik had zelf een kannetje meegenomen van 4L en gewoon uit een vat gepompt + 2 pompjes extra :eusa_shhh:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ewout Schalkwijk

Hee Jack,

Kun jij eventueel vrijdagochtend/middag laten zien hoe de olie van de stuurbekrachtiging vervangen wordt? Ik kom de A7 afgeblazen van Groningen naar Almere. :eusa_dance:
Lijkt me wel leuk om elkaar ff 'live' te zien. Kan ik misschien ook ff bij Hunterparts kijken of hij het middenroostertje voor m'n bumper heeft liggen.

Groet,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

vanavond een kleine minimeet gehad in mn achtertuin.


waarschijnlijk voor dit:


leuke en gezellige meeting met 2 medeforummers Douwe en Roger.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rpakuypers

Was weer een leerzame meeting ............. een 10V is blijkbaar heel warm, warmer dan een 20V. Zo kon ik het aanslaan van de elektrische fan niet meer waarnemen de afgelopen weken en Jack doet de motorkap open en na een paar minuten draaien springt dat kreng weer aan  :eusa_wall: Die man heeft een gave  :eusa_clap: Douwe ook want die kon het servicelampje uitkrijgen met zijn laptop en ik weet nu ook hoe ik er met mijn eigen materiaal bij kan.

Morgen volgen de foto's ..............

Groet,
Roger


wepster

geweldig he dat forum en de mensen met hun kennis ;D

rpakuypers

#627
Citaat van: wepster op 10-07-2011 00:48:09
geweldig he dat forum en de mensen met hun kennis ;D


Yep, gelukkig heb ik meer verstand van routers .................. maar wel mooi om van mekaar te leren ;) en te zien dat ik een foutloze 850 heb  :eusa_dance: Bij de volgende meeting gaan we in ieder geval poetsen, toch ........ Douwe ? O ja, en de stuurbekrachtigingsolie verversen.

Groet,
Roger


BBS

Poetsmeeting bij Jack in de tuin ??? ;D
Ruimte meer dan genoeg :D

Ziet er gezellig uit jongens!

@ jack,
Maandag scharsterbrug=>Barneveld=>Borculo. Overstaan in Grave(NB)
Volvoloos....

Douwe

Ik vond de mijne toch de allermooiste 855 bij Jack in de tuin :eusa_dance: :eusa_dance:, en wat poetsen aangaat: Bij de mijne zag je niet dat er achter het tankklepje niet gepoetst was :eusa_whistle:.
Leuk Roger eens te hebben gezien, en Hans D. vermaakte in tussetijd Jack zijn vrouw ???.
Ook nog even wat spulletjes voor Yits opgepikt voor een forumtransport.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996