Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

vanmorgen heen geweest om te uitlijnen na het vervangen van een wiellager :

wat kunnen banden dan een herrie maken als ze niet mooi in lijn staan nu hoor je ze niet meer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

KIM

Jack, ik wil je niet ontmoedigen of teleurstellen hoor, maar dit noem ik geen uitlijnen. Dit is sporing afstellen geweest en dan alleen aan de voorzijde.
Bij echt uitlijnen was er geprobeerd om de achteras ietsje rechter te zetten. Je had er waarschijnlijk ook iets meer voor moeten betalen.

Jij zult er verder niets van merken.

Iets wat soms voor problemen kan zorgen in de vorm van trekken in het stuur is het verschil in naloop links en rechts. Dit zou je op kunnen lossen door je subframe te lossen en onder spanning weer terug te zetten.
Als je geen last hebt van trekken in het stuur: Lekker laten zitten.

Jack v

Komt helemaal goed Kornelis, ik had ook gevraagd om alleen de sporing te doen. Ze waren hier ook niet bekend met een 4 puntsuitlijning van een 850. Maar daar was het geld ook naar.
Van de zomer worden er nog een aantal zaken vernieuwd en dan gaat hij naar Lammert van der Meulen in Dokkum.

Jans Duiven

Citaat van: Jack v op 13-07-2011 19:44:15
Komt helemaal goed Kornelis, ik had ook gevraagd om alleen de sporing te doen. Ze waren hier ook niet bekend met een 4 puntsuitlijning van een 850. Maar daar was het geld ook naar.
Van de zomer worden er nog een aantal zaken vernieuwd en dan gaat hij naar Lammert van der Meulen in Dokkum.

Uitlijnen van de voorzijde én de achteras kost hier ergens.. (zwart) 4 tientjes.

Hans

Jack v

Ik had nog 2 aandrijfasssen  in opslag waarvan 1 een kapotte homokineet had.En de andere een ral tussenlager. Vandaag begonnen om deze uitelkaar te halen en om van 2 weer 1 goede te maken.

Hier ligt de goeie kineet uit elkaar om schoon gemaakt en van nieuw vet te worden voorzien. Wel is dan zaak om de kogelring ten opzichte van de buitenring en binnenring te merken zodat alles op dezelfde plaats weer komt.Ook de kogeltjes op volgorde van uithalen neerleggen en in weer op de juiste plaats inbrengen.

alé hop"

en hop een schoongemaakte en ontroestte abs ring erom

en voila klaar voor gebruik:

peteRRR

Steriel stukje werk Jack. 8)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

thanx Peter was ook een  leuke bezigheid vooral om de laatste kogel weer in de ring te krijgen dan moet je hem iets doorkantelen waardoor de onderste kogels ook weer los komen.

cas

je doet het lijken alsof het niets is!  ;D 

ik heb ze ook allebei bewaard om dat een keer beet te pakken. Hoe zie ik dat het tussenlager niet meer goed is? waar zit die op het plaatje?  ik moet denk ik wel nieuwe kineten plaatsen. de ene begon zelf te knakken, en de ander liep een tijdje zonder vet door een erafgeschoten UNI hoos  :eusa_wall:   

eens zien of ik ze van het weekend ook maar eens uit elkaar durf te trekken!  had eigenlijk het idee in mijn hoofd om een bepaald mini tandwieltje te gaan doen  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

razorx

Citaat van: peteRRR op 14-07-2011 21:11:39
Steriel stukje werk Jack. 8)

Groet.
Goed verwoord.
Je bent mooi bezig Jack!

Jack v

Vandaag weer eens in het schone Nijeveen geweest om daar te assisteren bij de motorwissel van de 850  van de vriend en collega  en buurman van H. Duiven.
Leuke gezellige middag onder de partytent met veel sleutelplezier goeie koffie, snacks en veel lol. ;D

Zodra de onderdelen binnen zijn word de bak omgezet en de verdere delen die hergebruikt gaan worden op het kale blok dat als vervanger dient gaaan we verder.

Heerlijke klus.

pics:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44537.msg1059658.html#msg1059658

Jans Duiven

Citaat van: Jack v op 16-07-2011 21:56:36
Vandaag weer eens in het schone Nijeveen geweest om daar te assisteren bij de motorwissel van de 850  van de vriend en collega  en buurman van H. Duiven.
Leuke gezellige middag onder de partytent met veel sleutelplezier goeie koffie, snacks en veel lol. ;D

Zodra de onderdelen binnen zijn word de bak omgezet en de verdere delen die hergebruikt gaan worden op het kale blok dat als vervanger dient gaaan we verder.

Heerlijke klus.

pics:

Waar is die Roger toch als je hem nodig bent?  hebt? ;D

rpakuypers

Citaat van: Hans Duiven op 16-07-2011 22:57:36

Heerlijke klus.

pics:

Waar is die Roger toch als je hem nodig bent?  ;D

Als Roger nodig bent dan komt hij niet, enkel als je hem nodig hebt .............. ;) Ik was de V70 nog aan het drogen aan de binnenkant. Moet nog op zoek gaan naar de oorzaak van het water .... Maar morgen ben ik weer in Nijeveen want dan lever ik de laptop af bij mijn collega die dan wel weer draadloos kan internetten.

Maar mocht ik nog een keer nodig zijn, laat het maar weten. De 7 weken vakantie beginnen maandag ................. en ik ga ook nog bij Dirk langs want daar ligt nog een spoiler van mij en als Jack en jij tijd hebben dan karren we in mijn 850 naar Nijmegen.

Groet,
Roger

Jans Duiven

Citaat van: rpakuypers op 16-07-2011 23:12:34

Heerlijke klus.

pics:

Waar is die Roger toch als je hem nodig bent?  ;D

Als Roger nodig bent dan komt hij niet, enkel als je hem nodig hebt .............. ;) Ik was de V70 nog aan het drogen aan de binnenkant. Moet nog op zoek gaan naar de oorzaak van het water .... Maar morgen ben ik weer in Nijeveen want dan lever ik de laptop af bij mijn collega die dan wel weer draadloos kan internetten.

Maar mocht ik nog een keer nodig zijn, laat het maar weten. De 7 weken vakantie beginnen maandag ................. en ik ga ook nog bij Dirk langs want daar ligt nog een spoiler van mij en als Jack en jij tijd hebben dan karren we in mijn 850 naar Nijmegen.

Groet,
Roger

Ach kijk eens aan! U heeft honger?  ;D

rpakuypers

Citaat van: Hans Duiven op 16-07-2011 23:19:57
Citaat van: rpakuypers op 16-07-2011 23:12:34
Vandaag weer eens in het schone Nijeveen geweest om daar te assisteren bij de motorwissel van de 850  van de vriend en collega  en buurman van H. Duiven.

Heerlijke klus.

pics:

Waar is die Roger toch als je hem nodig bent?  ;D

Groet,
Roger

Ach kijk eens aan! U heeft honger?  ;D

Nee hoor, beroepsdeformatie .............

Groet,
Roger