Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Citaat van: Jack v op 29-09-2011 20:48:47
Het tooltje van Thuur is af en reeds onderweg:

http://i51.tinypic.com/qq2ss6.jpg

Kijk dat is een mooiere oplossing dan een slang er in proppen, dat doe ik altijd met mijn AFR meter (uit het jaar kruik)

The Demon

Citaat van: Jack v op 29-09-2011 21:02:17
Citaat van: Hans Duiven op 29-09-2011 20:59:58
Citaat van: Jack v op 29-09-2011 20:32:40
Citaat van: Hans Duiven op 29-09-2011 20:23:35
Citaat van: Jack v op 29-09-2011 20:21:55
ik zei toch Hans, leg hem er maar eens naast dan ligt die van jou in de schaduw http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-random-smileys-270.gif

PMW?

???

PikMeetWedstijd   :D
Durf je dat wel aan :eusa_whistle:
The Demon gaat stil in een hoekje zitten en denkt:

"Laat ze maar "LULLEN".

Groet,
The Demon. (Die nog nooit klachten heeft gehad).

Jack v

De roffel heeft sinds gistermorgen weer een nieuwe eigenaardigheidje. Met koude motor gewoon goed lopen en zodra hij een beetje op temp. komt gaat ie stationair ineens 450-500 rpm lopen met als gevolg dat de kerswtboomverlichting gaat flikkeren, soms zelfs gewoon uitslaan na het starten loopt ie weer normaal en is er niks aan de hand. Na een stukje gereden]
te hebben flikt ie hetzelfde gewoon weer.

Dus zoeken na een vacuumlek ,niks gevonden. Stationairregelaar eraf gehad en is gewoon gangbaar en schoon. Connectors zitten er goed op. Geen overdadig benzine gebruik en bij gasgeven loopt de motor gewoon goed. Ook geen storingsmeldingen.

Rara ???

daytonawim

Idd vreemd.

Als ie koud is loopt ie toch op de automatische choke ( lees rijker mengsel )

Verstopte injectoren misschien.

Ludo

Jack v

Motor draait verder als een zonnetje Wim, alleen als je dus op een kruising/rotonde afkomt en je trapt de kopp. in gaat ie naar dat lage toerental en wil afslaan met een beetje gas erbij corrigeert ie hem dan wel weer en blijft mooi lopen. Doe je dit niet slaat ie af. Daarom dacht ik gelijk aan een vacuumlek maar ik kan niks vinden ook de knietjes zijn allemaal heel.
Stationaair regelaar en gasklep blinken allebei.

Brandstofdruk is goed Ludo dan zou ie toch ook niet willen trekken en dat is juist helemaal goed zodra je een beetje gasgeeft corrigeert ie hem gelijk en blijft dan mooi constant lopen op 900.

vreemd hé?

daytonawim

Vacuum lek, dan gaat ie toch juist sneller stationair lopen (tenminste das mijn ervaring)

Jack v

Ik zal de brandstofdruk morgen eens meten en het slangetje eraf halen. Of de stationairregelaar is stuk maar zou die het dan niet steeds moeten als je de gas loslaat?

Ludo

Trek de stekker van de gasklepsensor ook eens los.
Als het toerental niet meteen omhoog gaat, heb je de oorzaak gevonden.

Jack v

Doe ik er ook even bij Ludo, maar zou hij dan ook anders op het gas moeten reageren? Hij doet het alleen bij stationair.

daytonawim

Het is wel de meest gebruikte stand van de sensor denk ik zo maar.

Ludo

Alleen stationair, en met warme motor?.
Stationair moet de gasklep in een bepaalde positie staan, net zoals met de mengselverrijking bij koude motor.
Als de aansturing door de sensor niet goed is, zal de klep dicht blijven.

Jack v

ok zal hem er morgenvroeg gelijk aftrekken en zien wat er gebeurd.

KIM

Toch niet bij een 850 Ludo?
Bij deze auto's wordt stationair geregeld via een luchtomloopklep; de gasklep wordt alleen met de gaskabel versteld. Grote kans dat deze luchtomloopklep vervuild is (zit verstopt onder de kunststof afdekkap bij de gaskabel / gasklephuis).
Remedie is om hem met de stuurklep eens een nachtje in de remmenreiniger te hangen.