Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

De gasklepsensor, moet toch de stand van de gasklep aan de computer doorgeven, zodat de stationairregelaar zijn werk kan doen.

Ludo

Ja klopt Wim.
Als de sensor stuk is, of geen signaal afgeeft over de gasklepstand, zal de stationair regelaar niet veel doen.

KIM

Ah, zo bedoel je het...
Maar dan zul je dus ook op vollast problemen krijgen, want ook daarover informeert de gasklepsensor het stuurapparaat.

daytonawim

Ik ken het interne van de sensor niet maar het kan zijn dat ie het klepdicht signaal niet lekker doorgeeft, maar last wel registreerd.
vaak is het een stappen teller of potmeter.

stefanhuijser

Ik heb nog een gaskleppositie sensor liggen.. Zit nog op een gasklep dus simpele test.
Ik ga morgen naar de 850r meeting, weet niet of je ook gaat? Dan neem ik hem even mee..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

KIM

Gaskleppositiesensor is vrijwel altijd een potmeter.
Bij moderne auto's wordt ook soms een Hall-effect sensor toegepast.

Indien je een potmeter 100% wil controleren, kun je het best gebruik maken van een oscilloscoop.

Nogmaals; ik denk dat het in de omloopklep zit.

Ludo

Is inderdaad een potmeter, is al veel over geschreven.  :eusa_doh:
Ik zeg ook niet dat het daadwerkelijk in de sensor zit, wel dat het makkelijk en snel te controleren is.
Kan je meteen een mogelijke oorzaak uitsluiten.  :D

daytonawim

En Jack wat was je constatering  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Jack v

Ik heb geen idee Wim. Heb de stekker van de TPS eraf gehad motor gaat danmet pijn en moeite op 100o rpm lopen. Krijg wel gelijk de foutcode 411 das logisch. Heb de stationair regelaar eraf gehad en nog maar eens schoongemaakt alhoewel deze glom als een eikeltje en smeriges kwam er ook niet uit.

Verder kan ik niks ontdekken. Na het weer aansluiten van de tps  gaat hij iets varieren in stationair toerental tussen 850 en 1000rpm.

Brandstofdruk is +/- 3,2 bar. met zo'n action bandenspanningsmetertje.

Maar ik ga toch de TPS verdenken, ik heb hier nog 1 liggen die in het middengebied niet zuiver is maar stationair wel weer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Ik wacht het wel af, ga eerst nog maar effe wat verf afbranden ;D

heb ook geen idee hoeveer ie dan omhoog zou moeten gaan in toeren.

Jack v

Kornelis is de winnaar. De stationairregelaar is dus rijp voor de kliko. Een ander exemplaar heeft voor een goed resultaat gezorgd.

Ludo

Toch de stationair regelaar.
Gebeurt weinig, dat ze compleet de geest geven.

Hans Duiven

Citaat van: Jack v op 02-10-2011 16:03:30
Kornelis is de winnaar. De stationairregelaar is dus rijp voor de kliko. Een ander exemplaar heeft voor een goed resultaat gezorgd.

Moet je er nog een hebben?
Volgens mij liggen er twee in de schuur alhier.

Hans

Jack v

Citaat van: Ludo op 02-10-2011 18:32:46
Toch de stationair regelaar.
Gebeurt weinig, dat ze compleet de geest geven.
Hij is ook mooi schoon en gangbaar Ludo maar blijkbaar teveel speling oid. :eusa_think:

Jack v

Ook deed mn antenne niet meer waat ie moest doen namelijk 2 keer uitschuiven. Dus gebruik gemaakt van het mooie weer en het ding uitelkaar genomen. De oude harde vetmeuk verwijdert schoongemaakt en nieuw vet erin. Weer mooi inelkaar gezet en proberen. Schuift weer mooi 2 keer uit dus weer in de auto gezet voor 1 keer dan. Nadat ik hem gemonteerd heb en weer geprobeert schuift hij weer mooi uit en de keer daarop gewoon weer1x. K*tding blijft eerst maar mooi zitten komt later wel. Ontvangst is goed en zo is het ook niet een radiografisch bestuurbare roffel.