Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jortg

Ik heb het gevoel dat er langzaam minder activiteit is op het forum sinds een aantal maanden. Veel berichten zijn inderdaad offtopic. Dit zal in de toekomst verergeren gezien steeds meer leden overstappen naar de nieuwe modellen. Gezien dit vaak actieve leden zijn is het zonde de kennis van deze mensen kwijt te raken door hen geen plek op dit forum te geven.

Ik ben absoluut voor een onderverdeling tussen 850/x70 en v70n/s60. Dit om te voorkomen dat dit gezellige forum langzaam uitsterft.

Niet zomaar een vergaarbak van info over nieuwe modellen maar een gelijke indeling als het huidige forum.

Ludo

Citaat van: Ben op 06-01-2011 11:16:55
Toen ik hier in juli 2003 binnenkwam had ik net mijn 3e 850/V70 (ZJ-LZ-36) ingeruild voor een S60.

Dat was dus al voldoende voor een forumban!.


:evil:

thuur

Uiteraard punt 1 (Houd de 850 op de weg!). Het enorm hoge babbelbox-gehalte hebben we proberen te bestrijden, maar dat leverde enkel nog meer gebabbel op..

Wellicht is het een idee om een "Na de 850"-boardje te openen als test en na een aantal weken te evalueren of het aanslaat in een prettige vorm of niet?


Gr :eusa_think:

Snellebaksteen

Lijkt me een goed plan, als het niks wordt kun je alsnog iedereen naar het Volvo-forum verwijzen
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Piet

#19
Een duidelijkere scheiding tussen een "sociaal" (zeg maar "ge-ouwehoer") gedeelte en een puur "technisch" gedeelte zou in mijn ogen ook niet gek zijn.

Dit zou toch vooral m.i. een forum over de 850, eventueel ook met opvolgers met een van de 850 afgeleide motor, moeten blijven.
Voor de 700/900 is er al een uitstekend functionerend forum www.volvo700vereniging.nl
Voor de 240 is er dan weer het  http://www.volvo240-260register.nl/forum/
etc.

KIM

#20
Ik rijd nog steeds 850 en kom daarom op dit forum. Wanneer ik zou overgaan op een ander model zou ik nog steeds op dit forum rond blijven hangen om kennis te delen want het 850 forum is een gezellig forum. Zo gezellig zelfs dat ik vaker op forummeetings ben te vinden dan op clubmeetings.
De kennis van ex-850 rijders kan enorm bijdragen aan het oplossen van problemen, dus ik ben blij met de "achterbijvers" op dit forum. Bovendien is er op dit forum toch al een duidelijke scheiding tussen de technische afdeling en off-topic. Voor mij dus geen reden om iets aan dit forum veranderd te willen hebben.

Eigenlijk is het gestelde dilemma wel inherent aan het feit dat de 850/X70 nog niet eens een youngtimer is maar wel een auto waaraan mensen zelf willen sleutelen.

Piet

#21
Citaat van: KIM op 06-01-2011 12:11:55
De kennis van ex-850 rijders kan enorm bijdragen aan het oplossen van problemen, dus ik ben blij met de "ächterbijvers" op dit forum.
Helemaal mee eens!

EDIT: dat wil zeggen: zo lang ze dan maar wel alleen dingen aangaande de 850 posten.

mehn

100% 850/x70.

De échte 850 liefhebbers die inmiddels iets anders rijden blijven ook wel terugkomen als niets anders wordt "toegestaan".
Blogs over niet 850/x70 mogen kunnen mij gestolen worden.


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Chris

Citaat van: Sbv op 06-01-2011 12:00:50
Ik kan me ook wel in dit voorstel vinden. Niets ten nadele van Volvo-forum, maar kwa techniek kom ik daar meestal niet echt verder op een aantal forumleden na die zeer zeker hele goede technische kennis hebben.

Je kan het op 2 manieren aanvliegen. Of alles nieuwer weren, ook in offtopic/webblog etc etc of toch een aparte rubriek aanmaken en het dan toch wel toestaan. persoonlijk zou ik voor de laatste optie kiezen. en mogelijk dan nog een kleine onder verdeling techniek, algemeen en overig of iets van dien aard


Hier ben ik het helemaal mee eens.

Nieuw gewoon lekker toestaan, maar in een aparte rubriek. Het blijven komen van mensen die een nieuwer model zijn gaan rijden heeft ook meerwaarde voor het forum omdat veel van deze mensen toch iets kunnen bijdragen voor wat betreft techniek van de 850/x70 of algemene autotechniek. Verder is er natuurlijk ook nog zoiets als 'iets hebben' met de 850/x70 modellen. Je deelt dus een hobbie/interesse.

Tot slot mag een forum van mij ook absoluut een sociaal "ding" zijn. Op je voetbalclub praat je ook over andere dingen, dus hier moet dat ook kunnen vind ik. Ik heb toch wel een aantal vrienden gekregen door het forum, en dat is ook heel waardevol. Het is wel handig om techniek en sociaal te scheiden, dat houdt het overzichtelijk en dan hoeven de mensen die puur voor de techniek komen hier ook geen "last" van te hebben.

Jack v

Citaat van: KIM op 06-01-2011 12:11:55
Ik rijd nog steeds 850 en kom daarom op dit forum. Wanneer ik zou overgaan op een ander model zou ik nog steeds op dit forum rond blijven hangen om kennis te delen want het 850 forum is een gezellig forum. Zo gezellig zelfs dat ik vaker op forummeetings ben te vinden dan op clubmeetings.
De kennis van ex-850 rijders kan enorm bijdragen aan het oplossen van problemen, dus ik ben blij met de "achterbijvers" op dit forum. Bovendien is er op dit forum toch al een duidelijke scheiding tussen de technische afdeling en off-topic. Voor mij dus geen reden om iets aan dit forum veranderd te willen hebben.

Eigenlijk is het gestelde dilemma wel inherent aan het feit dat de 850/X70 nog niet eens een youngtimer is maar wel een auto waaraan mensen zelf willen sleutelen.
mee eens forum gewoon zo laten, als we dit gaan scheiden tussen 850/x70 zullen er denk ik maar weinig 850 forummmers overblijven omdat er veel zijn die vanaf nu en later overstappen naar een nieuwer model.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Piet

Citaat van: KIM op 06-01-2011 12:11:55
Eigenlijk is het gestelde dilemma wel inherent aan het feit dat de 850/X70 nog niet eens een youngtimer is maar wel een auto waaraan mensen zelf willen sleutelen.

Nou..... Dit jaar worden alle auto's van 1996 en daarvoor youngtimers, dat betekent dat bijna alle 850's youngtimers zijn!

(beetje off-topic, i know)

hathü

In de toekomst Mss fuseren en 850 forum en Volvoforum samenvoegen tot 1 site.  :eusa_doh:

Of vloek ik nu in de kerk. :eusa_think:

rifwachter

Citaat van: hathü op 06-01-2011 13:04:30
In de toekomst Mss fuseren en 850 forum en Volvoforum samenvoegen tot 1 site.  :eusa_doh:

Of vloek ik nu in de kerk. :eusa_think:


Ja
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Teddy81

Dit forum is heel logisch en duidelijk ingedeelt. Daardoor is het heel makkelijk om je weg hier te vinden.
Ik kijk ook wel eens op "dat-andere-forum" maar vind daar eigenlijk niets aan. Doordat er een scheiding is tussen de verschillende modellen, maar daarna ALLES bij elkaar staat is dat forum in mijn ogen totaal niet overzichtelijk. Ik hou het daar dus ook niet langer dan een paar minuten vol.

Misschien is het idee om in enkele subboards (lees: techniek algemeen, tuning algemeen en weblog) een nieuw subboard te maken genaamd "Die andere Volvo" (Ik noem maar wat. Dan kan daar alle zooi naartoe die niets met 850's te maken heeft.

Of je zou een verplichte optie moeten maken als je een nieuw topic opent. Hier zou je dan moeten kiezen tussen "850/x70", "Nieuwer", "Ouder" en "Offtopic" (ofzoiets, you get the point). Dit moet je dan zichtbaar maken in de titel en dan kun je als lezer al voordat je ergens op klikt zien of dit je interesse heeft.

Persoonlijk vind ik het een heerlijk forum waar een schat aan informatie op staat. Ik zou dus de andere Modellen niet weren maar ze, zij het beperkt, een eigen plek geven.
Als ik toch persoonlijk spreek, ik vind het jammer dat een topic als leuke foto's opgeschoond wordt van text. Soms is het juist leuk om nog even een opmerking te geven/lezen op een foto. In mijn ogen is het  opschonen hiervan zonde van je tijd. Maar goed, ik heb dit forum niet uitgevonden.

Maar van alle Volvo forum's is dit zonder twijfel het meest actieve, meest informatieve en meest duidelijke forum. Ik zou er niet al te veel aan veranderen.

BBS

Citaat van: VolvoMafia op 06-01-2011 11:54:46
ik vind het voorstel van Reitse niet eens zo'n gekke...

Ik ben het eigenlijk ook met Reitse eens.
Gisteren en vandaag wezen zoeken in de forums, en daarmee het probleem van de cruise control kunnen oplossen. :eusa_dance: De hevel kwam iedere keer los van de hefboom.... Bleek de vorige eigenaar de hefboom verkeerd op het gaspedaal gezet te hebben.
Daarom 100% 850/x70 met een subforum naar "de opvolger van...."
Volvoloos....