Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Als ik zo een beetje naar de reacties kijk lijkt het me het beste een subforum
te maken als test? Met daarin vragen en weetjes over de nieuwe modellen
en een weblog over de nieuwere modellen. Blogs als het leven na roetmobiel en de crossmeeuw kunnen we toch niet gaan missen zeker?  ;D

Ik vind het leuk de weblogs te lezen maar soms overspoeld het de 850 logs een beetje naar mijn idee,
een eigen plekje is toch geen gek idee?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Natuurlijk een 850 forum.

Met de tolerantie van een paar andere Volvo modellen,meer niet.

Een goede 850 is een plezier op zich,en echt een fijne wagen. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

#32
Tja, lastig. Van sommigen hier krijg ik af en toe het gevoel dat ze denken 'Wat doe je hier nog, nu je geen 850 of x70 classic hebt'. En dat vind ik jammer.

Ook blijkt off topic gebrabbel niet altijd gewaardeerd te worden.
Gooi dan gewoon het complete forum op slot. Alle problemen met de auto's zijn al 100 keer langs geweest en ook even zoveel keer besproken.

Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen eeuwig de 850 blijft rijden, maar ook wel eens iets anders voor de deur zij hebben staan.

Maar is het dan ineens verboden om over iets anders dan de 850 te praten? Blijkbaar wel, want dit onderwerp komt de laatste tijd steeds vaker voorbij. En dat vind ik toch wel jammer.

Ik sleutel nog steeds graag aan de 850's en x70's  van andere forumleden, maar peins er niet over om mijn huidige wagen terug te ruilen voor een ouder model, hoeveel plezier ik ook heb gehad aan de 850 en v70.

Ik vind het hier reuze gezellig en kan op het andere forum niet aarden, hoe goed ik mijn best daar ook voor doe....

Van mij hoeven er geen aparte afdelingen voor de N, S60, S80, enz. te komen, maar als het in off topic en het blog gedeelte niet meer mag, dan zou ik dat wel erg jammer vinden.

Jack v

Citaat van: elianmars op 06-01-2011 14:04:23
Tja, lastig. Van sommigen hier krijg ik af en toe het gevoel dat ze denken 'Wat doe je hier nog, nu je geen 850 of x70 classic hebt'. En dat vind ik jammer.

Ook blijkt off topic gebrabbel niet altijd gewaardeerd te worden.
Gooi dan gewoon het complete forum op slot. Alle problemen met de auto's zijn al 100 keer langs geweest en ook even zoveel keer besproken.

Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen eeuwig de 850 blijft rijden, maar ook wel eens iets anders voor de deur zij hebben staan.

Maar is het dan ineens verboden om over iets anders dan de 850 te praten? Blijkbaar wel, want dit onderwerp komt de laatste tijd steeds vaker voorbij. En dat vind ik toch wel jammer.

Ik sleutel nog steeds graag aan de 850's en x70's  van andere forumleden, maar peins er niet over om mijn huidige wagen terug te ruilen voor een ouder model, hoeveel plezier ik ook heb gehad aan de 850 en v70.

Ik vind het hier reuze gezellig en kan op het andere forum niet aarden, hoe goed ik mijn best daar ook voor doe....

Van mij hoeven er geen aparte afdelingen voor de N, S60, S80, enz. te komen, maar als het in off topic en het blog gedeelte ook al niet meer mag, dan zou ik dat wel erg jammer vinden.
met andere woorden gewoon zo laten als het nu is, punt
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 06-01-2011 14:04:23
Tja, lastig. Van sommigen hier krijg ik af en toe het gevoel dat ze denken 'Wat doe je hier nog, nu je geen 850 of x70 classic hebt'. En dat vind ik jammer.

Ook blijkt off topic gebrabbel niet altijd gewaardeerd te worden.
Gooi dan gewoon het complete forum op slot. Alle problemen met de auto's zijn al 100 keer langs geweest en ook even zoveel keer besproken.

Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen eeuwig de 850 blijft rijden, maar ook wel eens iets anders voor de deur zij hebben staan.

Maar is het dan ineens verboden om over iets anders dan de 850 te praten? Blijkbaar wel, want dit onderwerp komt de laatste tijd steeds vaker voorbij. En dat vind ik toch wel jammer.

Ik sleutel nog steeds graag aan de 850's en x70's  van andere forumleden, maar peins er niet over om mijn huidige wagen terug te ruilen voor een ouder model, hoeveel plezier ik ook heb gehad aan de 850 en v70.

Ik vind het hier reuze gezellig en kan op het andere forum niet aarden, hoe goed ik mijn best daar ook voor doe....

Van mij hoeven er geen aparte afdelingen voor de N, S60, S80, enz. te komen, maar als het in off topic en het blog gedeelte ook al niet meer mag, dan zou ik dat wel erg jammer vinden.

Ik denk dat je het niet te persoonlijk op moet vatten marcel,
maar het valt wel degelijk op dat het steeds meer over de nieuwere modellen gaat
niets op tegen lijkt me maar om het overzichtelijk te houden een extra board is toch geen raar plan?

En tsja ben zou het liefst iedereen naar het volvo-forum zien gaan geloof ik  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Naar mijn mening zou het forum zuiver moeten blijven,
Gewoon niks buiten de 850 en de "classic" 70 serie. Het is nu een forum waarin zo'n beetje alles over de 850 te vinden is, het wordt anders al snel een warrige vergaarbak van van alles en nog wat en zal snel een aflopende zaak kunnen worden.

(Beetje off tpic weer:)
Wel zou eeeeiiiiiiindelijk  de gare gammele zoekfunctie eens goed functionerend gemaakt moeten worden, zodat al die waardevolle informatie over de 850 ook eens goed ontsloten zou worden en het forum ten volle benut kan worden.

Is er nou  niemand eens die dat kan en wil doen?

Marc O.

Wat is eigenlijk de reden van jouw vraag, Ben? Onvrede (bij jou of andere forummers?) over hoe het forum zich de laatste tijd ontwikkelt?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Piet

Citaat van: elianmars op 06-01-2011 14:04:23
Tja, lastig. Van sommigen hier krijg ik af en toe het gevoel dat ze denken 'Wat doe je hier nog, nu je geen 850 of x70 classic hebt'. En dat vind ik jammer.

Ook blijkt off topic gebrabbel niet altijd gewaardeerd te worden.
Gooi dan gewoon het complete forum op slot. Alle problemen met de auto's zijn al 100 keer langs geweest en ook even zoveel keer besproken.

Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen eeuwig de 850 blijft rijden, maar ook wel eens iets anders voor de deur zij hebben staan.

Maar is het dan ineens verboden om over iets anders dan de 850 te praten? Blijkbaar wel, want dit onderwerp komt de laatste tijd steeds vaker voorbij. En dat vind ik toch wel jammer.

Ik sleutel nog steeds graag aan de 850's en x70's  van andere forumleden, maar peins er niet over om mijn huidige wagen terug te ruilen voor een ouder model, hoeveel plezier ik ook heb gehad aan de 850 en v70.

Ik vind het hier reuze gezellig en kan op het andere forum niet aarden, hoe goed ik mijn best daar ook voor doe....

Van mij hoeven er geen aparte afdelingen voor de N, S60, S80, enz. te komen, maar als het in off topic en het blog gedeelte ook al niet meer mag, dan zou ik dat wel erg jammer vinden.

Er lijkt mij gewoon helemaal niks op tegen dat er mensen actief zijn die geen 850 (meer) hebben, integendeel!!!
Zolang het maar wel over de 850 blijft gaan, het is nl een volvo850 forum!!
Gebrabbel een geouwehoer ook niks op tegen (houdt het forum waarschijnlijk juist levend) maar de technische kant moet er niet door onder gesneeuwd worden.

Jack v

Maar er zit toch ook veel techniek van de 850 die weer terugkomt in de nieuwere modellen en andersom.
Ik heb hier echt geen probleem mee over een aantal jaren zal de 850 toch heeeeeeel langzaam verdwijnen op uitzonderingen na natuurlijk.

De jongens die nu geen 850 meer rijden hebben die wel gehad en delen hun info met de huidige 850 rijders krijg je dan straks niet een echt gescheiden forum.

Het is in de huidige vorm leuk, gezellig en bijzonder informatief zonder dat we mekaar misschien ooit hebben gezien.

Ik zeg laat het toch mooi zo zn gang gaan als het nu gaat.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

snix

Om de topicstarter te volgen ben ik lid geworden omdat ik een 850 heb. Ik wil hier kennis vergaren om mijn 850 op de weg te houden, op te knappen, en vervolgens mijn ervaringen met andere leden weer te kunnen delen. Een leuke bijkomstigheid van dit forum is dat het sociaal iets verdergaat dan ik van andere forums gewend ben. Iedereen deelt hier zijn informatie en mocht het niet kloppen wordt het netjes door anderen aangevuld. Daarom is de drempel hier om iets te posten lager zodat als je zelf iets post wat nog niet helemaal compleet is je zelf er ook nog wat van leert omdat iemand anders het voor je aan wil vullen. Dat levert soms lekker wat off topic materiaal op maar dat maakt het hier gezellig. De meeste van hier zijn er om andere forum leden te helpen en niet om het beter te weten.
Als ik dit vergelijk met een keer dat ik het volvo forum heb bezocht kom ik daar niet ver genoeg. Alles wat gaat over de 850/x70 staat in één rubriek. Dat maakt het zoeken dus niet echt makkelijk. Daarom verkies ik dit forum boven het volvo forum, het is overzichtelijker, de zoek functie is niet alles maar als je er mee weet om te gaan is het ook geen probleem meer.

Als conclusie wil ik toevoegen. Don't fix a working machine!! Dat er gepraat wordt over een ander model klaagt eigenlijk niemand over en de geinteresseerden daarin reageren daar wel op. Ik zou de mensen die een 850/x70 hadden en nu een nieuw model hebben hier niet willen missen. Daar zit nog steeds de kennis. Anders moeten we het wiel steeds opnieuw weer uitvinden. Het of topic babbelbox gehalte vind ik wel wat hebben, het gaat over de auto, de techniek en de rijder. Het blijft wel redelijk model gerelateerd. Als niemand er in is geinteresseerd zou niemand er op moeten reageren, dat gebeurd wel dus zie ik het probleem niet.

Boeijke

Citaat van: elianmars op 06-01-2011 14:04:23
Tja, lastig. Van sommigen hier krijg ik af en toe het gevoel dat ze denken 'Wat doe je hier nog, nu je geen 850 of x70 classic hebt'. En dat vind ik jammer.

Ook blijkt off topic gebrabbel niet altijd gewaardeerd te worden.
Gooi dan gewoon het complete forum op slot. Alle problemen met de auto's zijn al 100 keer langs geweest en ook even zoveel keer besproken.

Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen eeuwig de 850 blijft rijden, maar ook wel eens iets anders voor de deur zij hebben staan.

Maar is het dan ineens verboden om over iets anders dan de 850 te praten? Blijkbaar wel, want dit onderwerp komt de laatste tijd steeds vaker voorbij. En dat vind ik toch wel jammer.

Ik sleutel nog steeds graag aan de 850's en x70's  van andere forumleden, maar peins er niet over om mijn huidige wagen terug te ruilen voor een ouder model, hoeveel plezier ik ook heb gehad aan de 850 en v70.

Ik vind het hier reuze gezellig en kan op het andere forum niet aarden, hoe goed ik mijn best daar ook voor doe....

Van mij hoeven er geen aparte afdelingen voor de N, S60, S80, enz. te komen, maar als het in off topic en het blog gedeelte ook al niet meer mag, dan zou ik dat wel erg jammer vinden.

Zoals ik al genoemd heb.
De technische boards echt voor de 850 en de classic houden en de rest mag best een vleugje iets anders doorheen.
Ik volg "leven na roetmobiel" ook een beetje (Nee Marcel,. we willen je niet kwijt  :P ) Dat is leuk leesvoer.

Willem

Spin!

Mee eens, als men in een webdagboek iets schrijft over een nieuwer model...prima, als er mensen zijn die zich daar aan storen, lees het dan niet.

Om een klein stukje over vervuiling te gaan, er is een topic: Leuke foto's, Volvo foto's en bijzondere foto's. In alle 3 de topics zie ik hetzelfde, en ze zijn nog sticky ook...Dat zou voor mij op 1 hoop mogen.

Techniek-topic moet 100% 850 (en S-C-V70) blijven.

www.vm-parts.nl

Justin-850

Citaat van: Reitse op 06-01-2011 11:36:30
Een nieuw subboard "na de 850..." zou niet misstaan denk ik. Daarin verder geen onderverdeling maken maar de digitale natuur lekker laten woekeren. Als mods heb je er dan relatief weinig werk van en het off-topic deel blijft iets schoner. De mensen die doorgegroeid zijn naar de andere modellen kunnen dan hun kennis en ervaringen daar kwijt (inclusief de blogs) wat voor de huidige 850-bezitters ook wel prettig kan zijn. Ze kunnen zich dan een beetje inlezen in wat ze te wachten staat bij een overstap.
In dat board zou je dan ook actief reclame kunnen maken voor volvo-forum.

Helemaal mee eens! Ik rij een 850, en wil hier nog lange tijd mee blijven rijden! Maar ik vind de verhalen, blogs, plaatjes en alle randzaken daaromheen over nieuwere volvo's ook zeer interessant en die zal ik ook zeker lezen!

Ik ben aangemeld op het volvo-forum maar zoals door meerderen al gezegd vind ik het hier veel leuker en overzichtelijker.

Ik stem dus voor een sub-board met daarin de mogelijkheid om blogs en info over andere typen volvo's te plaatsen!

Gr. Justin

rovelra

Ik krijg de indruk dat jullie allemaal joers zijn op de nieuwere types !!

GRAPJE !!

dbs1

Alhoewel ik nog niet zo lang in het bezit ben van een 850-X70 model (sinds 3 maanden een V70R), ben ik al jaren een liefhebber van de 850 T-5R / R modellen. Na 7 jaar een 240 gereden te hebben werd het tijd om een droom in vervulling te laten gaan: de R kwam er.

Ter voorbereiding hierop heb ik uitgebreid informatie kunnen vergaren op dit forum. Juist omdat het modelspecifiek is, was het gemakkelijk om veel te lezen over allerlei onderwerpen aangaande de 850/X70 modellen. Ik ben zeker voor het in stand houden van het forum voor de 850/X70, maar de aantallen bezoekers zullen met het afnemen van de aantallen 850/X70 ook afnemen, totdat er uiteindelijk een groep liefhebbers overblijft (is bij de 240 niet hetzelfde gebeurd?).

Om te trachten de aanloop naar het forum in stand te houden ("klantenbinding"), zou zoals eerder voorgesteld in dit topic een "hoofdstuk" V70N – S60 o.i.d. opgezet kunnen worden. Dan is het mogelijk voor deze modellen te beginnen aan de opbouw van een database die wellicht over een aantal jaren vergelijkbaar wordt met die van de 850/X70.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien