Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben

Het adres van dit forum is www.volvo850forum.nl en in de kop staat ook dat dit het Volvo 850 forum is.

Toen ik hier in juli 2003 binnenkwam had ik net mijn 3e 850/V70 (ZJ-LZ-36) ingeruild voor een S60.
Toch heb ik me aangemeld op dit forum. Er was eigenlijk geen ander Nederlandstalig forum waar ik iets over Volvo kon vinden.
Ik heb me altijd zeer bescheiden opgesteld in uitingen over mijn auto's.
Ik merkte dat 'die nieuwe modellen' hier niet meer als 'echte Volvo's' werden beschouwd.
Om die reden ben ik 6 jaar geleden met volvo-forum.nl gestart.

In de loop van de tijd heb ik zo af en toe wel eens een opmerking gemaakt in de trand van 'op een dag ........' en inderdaad moet ik vaststellen dat steeds meer forummers hun 850/V70 afdanken en eerst met enige schroom maar steeds vaker vol trots komen vertellen dat ze 'dat ouwe hok' maar 'met pijn in het hart' hebben ingeruild voor een S60, een V70N, een V70NN, een V50 of zelfs een Seat, een Dodge, een Kia of nog 'erger'.
Dat laatste dan met het digitale schaamrood op de kaken, maar ja, 'je moet wat hé'.

Ik stel vast dat dit forum steeds minder een 850 forum wordt door de verhalen over de opvolgers. Dat gebeurt dan weliswaar in het off-topic board maar ik zie weblogs over van alles langskomen, weblogs die helemaal niets meer met een 850 te maken hebben, anders dan dat de vertellers ooit een 850 gehad hebben.

Het gaat er mij niet om het volvo-forum.nl te promoten want dat heeft nauwelijks promotie nodig.
Het is echter wel dé plaats voor al die verhalen die hier buiten het kader van dit forum vallen.
En als ik dan lees dat het 'daar niet zo gezellig is als hier', dan denk ik dat je daar zelf wat aan kunt doen.
Ja, op Volvo-forum rijden veelal wat nieuwere modellen maar zijn ook de bezitters van een echte 245 baksteen, een 440 én een 850 te vinden.

Maar wat willen we hier nou eigenlijk.
- een Volvo 850 forum dat bol staat van de technisch knowhow en bedoeld is om het model op de weg te houden of
- een 'ik heb ooit een 850 gehad' forum dat zo langzamerhand een algemene auto-babbelbox aan het worden is.

:eusa_whistle:

rifwachter

Hallo Ben,

Dit moet het 850 forum blijven, dat bol staat met van alles wat over de 850 gaat.

Hier moet over 10 jaar alles te vinden zijn om onze 850 te kunnen blijven maken en op de weg te kunnen houden.

Rene

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

-D©©©L-

Ik heb weinig problemen met vragen over opvolgers voor zover dit de techniek van een 850/x70 raakt. En ja, daar kunnen ook de D5 en B4/B6 motoren onder vallen (basisconstructie van het blok is gelijk). Sterker nog, zelfs de projecten waarin 850 onderdelen ingezet worden (bijvoorbeeld 850 motoren in een Saab ofzo) kunnen rekenen op mijn aandacht.

Met toenemende verbazing kijk ik wel eens naar de 10 meest recente berichten op d evoorpagina, om steeds vaker tot de conclusie te komen dat 9 van de 10 berichten off-topic zijn en veelal gaan over onderwerpen die een chatbox niet misstaan.

Rob850turbo

de 850 liefhebbers zullen zeker blijven bestaan en vaak op dit forum terecht komen.

Boeijke

Citaat van: Ben op 06-01-2011 11:16:55
Het adres van dit forum is www.volvo850forum.nl en in de kop staat ook dat dit het Volvo 850 forum is.



Maar wat willen we hier nou eigenlijk.
- een Volvo 850 forum dat bol staat van de technisch knowhow en bedoeld is om het model op de weg te houden of
- een 'ik heb ooit een 850 gehad' forum dat zo langzamerhand een algemene auto-babbelbox aan het worden is.

:eusa_whistle:

Vooral het eerste met een beetje van het tweede.
Er zijn toch nog wel echte liefhebbers die ook stug da ouwe hok willen en blijven rijden.
En daar moet een plekkie voor zijn, en dat is hier.

Dat er dan links en rechts een blogje is wat niet 850 of X70 classic gericht is is ook niet zo erg.
Zolang de technische boards (zodat we die ouwe hokken rijdend kunnen houden en waar een forum in oorsprong voor bedoeld is toch?) maar echt voor de 850 en de X70 classic blijven.

Maaaaaaaaaaaaar, das mijn bescheiden mening.

blauweroffel

Dit moet een 850/x70 forum blijven.

Ik zit met ontzettend veel plezier op dit forum. Het is tevens een gezellig en bovenal een FATSOENLIJK forum, en je ontkomt op geen enkel forum dat het ook een sociaal gebeuren is.
Hoewel dit voor mij het enige forum is waar ik regelmatig op kom (te vaak volgens de directie alhier...)

Ik ben niet zo technisch met auto's en hier vind ik heel veel nuttige info. Ik heb (ook) een 855 T-5 en dat blijft ook zo! (ooit een CY........)
Toch heb ik ook een V70N aangeschaft, je gaat met de tijd mee, wellicht dat er een apart hoekje moet komen voor de N'ers?

groet aan allen,

BR

Reitse

Een nieuw subboard "na de 850..." zou niet misstaan denk ik. Daarin verder geen onderverdeling maken maar de digitale natuur lekker laten woekeren. Als mods heb je er dan relatief weinig werk van en het off-topic deel blijft iets schoner. De mensen die doorgegroeid zijn naar de andere modellen kunnen dan hun kennis en ervaringen daar kwijt (inclusief de blogs) wat voor de huidige 850-bezitters ook wel prettig kan zijn. Ze kunnen zich dan een beetje inlezen in wat ze te wachten staat bij een overstap.
In dat board zou je dan ook actief reclame kunnen maken voor volvo-forum.

Geert-Jan

Citaat van: Ben op 06-01-2011 11:16:55
- een Volvo 850 forum dat bol staat van de technisch knowhow en bedoeld is om het model op de weg te houden of
:eusa_whistle:
Een 850forum dus  ;)

Ik erger mezelf er echter niet direct aan dat er wel eens een nieuwer (of ouder) model langs komt want ook daar zijn mooie Volvo's bij.

Zolang het hoofdzakelijk om de 850/x70 classic gaat is het voor mij prima. ;)


Volvo850Club lidnr.0504409

Spin!


www.vm-parts.nl

rogerV701998

Voor mij is het belangrijk dat ik hier veel (technische) informatie kan vinden over de 850/X70. Dankzij het forum heb ik veel geleerd over mijn auto en ben ik in contact gekomen met deskundigen die fors bijdragen aan het op de weg houden van mijn auto.

Daarnaast is de sfeer van het forum voor mij ook erg belangrijk. In het off-topic gedeelte van het forum kom ik, wat dat betreft, ook goed aan mijn trekken.

Als 850/X70 rijders overstappen op een nieuwer model wil dit niet zeggen dat ze hun kennis over "onze auto's" kwijt zijn. Ik denk dat het van belang is dat ze op dit forum blijven hangen en hun kennis delen. Daarnaast vind ik het ook leuk en leerzaam hun ervaringen met de nieuwere modellen te lezen.

Walter

ik vind het voorstel van Reitse niet eens zo'n gekke...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Citaat van: VolvoMafia op 06-01-2011 11:54:46
ik vind het voorstel van Reitse niet eens zo'n gekke...

+ 1
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Ik kan me ook wel in dit voorstel vinden. Niets ten nadele van Volvo-forum, maar kwa techniek kom ik daar meestal niet echt verder op een aantal forumleden na die zeer zeker hele goede technische kennis hebben.

Je kan het op 2 manieren aanvliegen. Of alles nieuwer weren, ook in offtopic/webblog etc etc of toch een aparte rubriek aanmaken en het dan toch wel toestaan. persoonlijk zou ik voor de laatste optie kiezen. en mogelijk dan nog een kleine onder verdeling techniek, algemeen en overig of iets van dien aard

Ben


Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...