Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

arjen850

juist ;D

Maar dat veranderd dan wel de discussie.. Men was bang dat de "oudgediende" zouden gaan lopen wanneer ze geen blog mochten houden, we zouden dan veel technische kennis kwijtraken..
Maar die raak je dus niet kwijt ;)

Sbv

Gelukkig hebben we beide thuis staan, kan ik hier mijn relaas over de S70 kwijt en de V70n doe ik wel op Volvo-forum.

de boekhouder

Lees ik ook even een weekje niet mee. Ik dacht eerst, forum gaat dicht; gelukkig niet!!!!  8)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

gerritjan

Ik weet wel wat ik wil , gewoon lekker snuffellen en info ophalen .
En tevens wat er in en om dit forum speelt ,en ik mag zeggen perfect .
En ja je mag zeggen wat moet je met zo een oude auto met zo veel kilometers , maar het is de mijne en ik ben er trots op.
Enne ik vind um gewoon mooi.

mischien vinden jullie dit nergens op slaan ,maar ik ben het wel efe kwijt :eusa_dance:

Gewoon doorgaan op deze manier  ;D

groete ger
ger

BenC70ES

Citaat van: RRRRR_Ramon op 06-01-2011 15:45:15
Forum moet 850/S/V/C/XC/70 blijven.

Een apart N board mag er komen. Veel techniek van de 850/S/V/C/XC/70 werd (en wordt) zelfs gedeeld met de N's.

Inderdaad, de'99 en '00 modellen zijn bijna hetzelfde als die N modellen van techniek.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RRRRR_Ramon

Citaat van: BenC70ES op 09-01-2011 17:18:38
Citaat van: RRRRR_Ramon op 06-01-2011 15:45:15
Forum moet 850/S/V/C/XC/70 blijven.

Een apart N board mag er komen. Veel techniek van de 850/S/V/C/XC/70 werd (en wordt) zelfs gedeeld met de N's.

Inderdaad, de'99 en '00 modellen zijn bijna hetzelfde als die N modellen van techniek.

Ongelofelijk, nou zijn Ben en ik het voor de 2e keer dit jaar al eens met elkaar!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

BenC70ES

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-01-2011 18:03:48
Citaat van: BenC70ES op 09-01-2011 17:18:38
Citaat van: RRRRR_Ramon op 06-01-2011 15:45:15
Forum moet 850/S/V/C/XC/70 blijven.

Een apart N board mag er komen. Veel techniek van de 850/S/V/C/XC/70 werd (en wordt) zelfs gedeeld met de N's.


Inderdaad, de'99 en '00 modellen zijn bijna hetzelfde als die N modellen van techniek.

Ongelofelijk, nou zijn Ben en ik het voor de 2e keer dit jaar al eens met elkaar!  ;D

;D   ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

MICHEL306

Citaat van: Ben op 07-01-2011 13:21:31
Soms is het nuttig om te kijken waar je staat, of je het nog wel goed doet en of er veranderingen gewenst en nodig zijn. Daar was dit topic voor bedoeld en dat lijkt gelukt.

Het 850 forum is een ander forum dan Volvo-forum.nl en dat is goed. Volvo-forum.nl is er voor álle modellen. Dus als je daarin een uitgebreide indeling zou maken zoals hier, zou het forum ongeveer 8x groter worden. Dan zou je voor elk model een forum zo groot als het 850 forum krijgen. Dat is nauwelijks nog te overzien.
Daarnaast komen er telkens weer nieuwe modellen. motoren en uitvoeringen bij die dan ook weer een eigen plek op diezelfde manier zouden moeten krijgen. Op dit forum is dat allemaal veel overzichtelijker doordat er niets nieuws meer bijkomt.

De bevolking is hier ook anders dan op Volvo-forum.nl. Ik lees dat het als onzin wordt beschouwd dat je voor een reparatie die je zelf zou kunnen doen, naar de dealer gaat. Dan vergeet je kennelijk dat 99% van de mensen niet meer van hun auto (wil) weten dan dat er brandstof in moet en dat als er een lichtje op het dashboard aan gaat er 'iets' aan de hand is. Ik laat ook alles aan mijn XC door de dealer doen, sta er altijd belangstellend bij te kijken maar heb geen idee wat waarom wordt gedaan.
Op Volvo-forum.nl is de binding dat woord van 5 letters dat op elke auto staat: V O L V O. Hier is het in eerste instantie het model, de 850 en daarnaast de persoonlijke band die de leden met elkaar hebben. Op Volvo-forum zijn er niet heel veel mensen die elkaar in real life kennen, anders dan een enkele ontmoeting tijdens een meeting. Hier wordt uit noodzaak en/of liefhebberij veel zelf aan auto's gesleuteld. Daarbij wordt de hulp, digitaal en/of fysiek, van forumgenoten ingeroepen.
Het verschil zit ook in de auto's zelf. De tegenwoordige modellen kunnen praktisch niet zonder een bezoek aan de dealer. Alles is via een of meer computers in de auto's aan elkaar verbonden. Zonder fabrieksondersteuning kom je daar niet meer uit omdat je niet de juiste apparatuur hebt. Zolang het mechanisch is lukt het wel maar een electronische storing kun je niet zomaar even oplossen. Dat geldt overigens niet alleen voor Volvo maar voor elke moderne auto.

Terug naar het forum. Er zijn duidelijk 2 groepen forummers. De diehards die alleen 850 en z'n derivaten willen en de leden die ook de opvolgers hier willen bespreken. In die laatste groep is er dan ook weer een deling van plaatjeskijkers aan de ene kant en anderen die (technisch) de diepte in willen gaan.

Voor alles is wat te zeggen maar naar mijn mening is en blijft dit een Volvo850forum. Dat moet de basis zijn, niet alleen voor vandaag en morgen maar ook voor over 20 jaar en verder, wanneer er nog maar een handvol van deze auto's over is.

Door een groot aantal forummers van vandaag zal de 850 ooit worden afgedankt. Ze zullen het wellicht nu nog niet toegeven maar toch. Hij zal worden vervangen door een modernere auto, misschien zelfs een Volvo, die het gewoon elke dag elk uur moet doen. En dan ontstaat het dilemma. Blijf ik bij mijn digitale vrienden op dit forum of niet. En natuurlijk doe je dat. Al is het maar om jouw kennis van de 850 te delen met die mensen die er nog wel een hebben.

Maar ik wil ook m'n ei kwijt over m'n S60, lees ik dan. In een off-topic rubriek kun je daar over zeggen wat je wilt maar ik zou er toch de voorkeur aan geven om die kennis te delen op Volvo-forum. Misschien is het even wennen en is de sfeer er minder ouwejongenskrentenbrood als hier maar als je daar zelf niets aan doet zal het ook niet veranderen. Wanneer je naar een andere sportclub of een andere kroeg gaat zul je ook even moeten wennen maar niets weerhoudt je om daar nieuwe vrienden te maken en/of vrienden van je 'ouwe' club mee te nemen.

Het was goed om de neuzen weer eens te tellen en te zien welke kant ze opwijzen. We gaan dit forum niet anders indelen dan het nu is. Er komt geen rubriek voor nieuwe modellen en wil je daar toch wat over kwijt, dan zet je dat in off-topic.

Dank voor alle input en leuk dat er zo enthousiast wordt gereageerd.



klopt als een zwerende vinger of te wel  hier ben ik het mee eens.

En snap ook dat je soms een beetje te veel dingen ziet die niets met volvo te maken hebben,  maar die komen voort uit het life contact dat er is en waardoor dit forum zo persoonlijk en populair is.

gr m

The Saint

Citaat van: Ben op 06-01-2011 11:16:55En als ik dan lees dat het 'daar niet zo gezellig is als hier', dan denk ik dat je daar zelf wat aan kunt doen.

Dat denk ik ook. Maar net als een werkgever voor zijn werknemers, zul je er rekening mee moeten houden dat mensen niet van verandering houden. En dat blijkt overduidelijk in dit topic.

Daarom eerst checken of er idd reden is de boel te veranderen: wordt het aantal actieve forummers flink minder, de berichten minder, meer off-topic etc. Indien ja > opheffen het forum voordat het uitsterft, als subforum op het volvo-forum toevoegen en iedereen is 'verplicht' om mee te gaan. Ben je toch weer onder elkaar en wordt het daar net zo gezellig en op niveau qua kennis, want iedereen is overgegaan. En we wennen heus wel aan een paar nieuwe knoppen, lay-out en forummers. Voortbestaan gegarandeerd.

Indien nee > lekker zo laten (hetgeen je al besloten hebt..)

mosterd na de maaltijd *** ::)
No shirt no shoes, no pinball

Taranis

Citaat van: elianmars op 08-01-2011 00:50:40
Citaat van: arjen850 op 08-01-2011 00:45:06
Citaat van: henry classic v70 op 07-01-2011 19:34:40
Dan hebben de S60/V70N bezitters gelukkig nog hun blog!! waar ze het een en ander kunnen posten, wat ik persoonlijk altijd errug leuk en interessant vind om te volgen

Zouden deze bezitters het forum verlaten als ze geen blog meer mochten houden? Ik denk eerlijk gezegd van niet(want het is hier verder ook gezellig) ;)

Ik weet wel zeker van niet  ;)

Spreek voor je zelf :P

Frits340

Zelf kijk ik er zo tegenaan: we zijn in het bezit van 5 auto's, waarvan 2 Volvo's: een V70 TDI uit 1999 en een 340 uit 1984. Voor elk model is er een perfect forum waar ik lid van ben (of zelfs van de bijbehorende club), het volvo 850 forum en voor de 340 v3c.nl. Dit is in mijn optiek ook zo als het het beste functioneert, een forum speciaal gericht op 1 model zodat daar de meeste diepgang te vinden is per type. Zou er 1 groot forum zijn zonder opsplitsing wordt het misschien een grote, ondoorgrondelijke, oppervlakkige vergaarbak. (het duitse volvo-forum.de is daar een voorbeeld van, veel info maar over alle types zonder duidelijk opsplitsing). Oftwel: 1 forum per Volvo type.

B.Aders

Ben, je hebt inderdaad gelijk! Ik ben blij dat het forum blijft zoals het nu is!!

razorx

Citaat van: Frits340 op 22-01-2011 18:01:39
Zelf kijk ik er zo tegenaan: we zijn in het bezit van 5 auto's, waarvan 2 Volvo's: een V70 TDI uit 1999 en een 340 uit 1984. Voor elk model is er een perfect forum waar ik lid van ben (of zelfs van de bijbehorende club), het volvo 850 forum en voor de 340 v3c.nl. Dit is in mijn optiek ook zo als het het beste functioneert, een forum speciaal gericht op 1 model zodat daar de meeste diepgang te vinden is per type. Zou er 1 groot forum zijn zonder opsplitsing wordt het misschien een grote, ondoorgrondelijke, oppervlakkige vergaarbak. (het duitse volvo-forum.de is daar een voorbeeld van, veel info maar over alle types zonder duidelijk opsplitsing). Oftwel: 1 forum per Volvo type.
Zit wat in,

Het gaat niet om vernieuwing, maar meer of je de technische informatie die je zoekt ook een beetje vindbaar en goed is.
Ik moet zeggen dat ik de 850 informatie op het algemene Volvo forum bedroevend vind.

Niet de schuld van dat forum of de gebruikers, maar het kennis niveau van de 850's is hier op een opmerkelijk hoog niveau.

Tja die gezelligheid: Uiteraard zal het hier stiller worden, maar met de die-hards kan je toch ook een hoop plezier hebben.

Technisch gezien zijn de veranderingen bij de nieuwere 70's niet wereldschokkend, maar ik denk dat het voor het overzicht en de vindbaarheid van informatie beter is modellen gescheiden te houden.

Nu is het technisch verschil nog niet zo groot, maar overmorgen wel.
Dus lekker een 850 / 70 classic forum blijven.

In het off topic gebied is nog altijd plek voor een aantal leuke weblogs over een N.

elianmars

Citaat van: razorx op 23-01-2011 02:19:06


Het gaat niet om vernieuwing, maar meer of je de technische informatie die je zoekt ook een beetje vindbaar en goed is.
Ik moet zeggen dat ik de 850 informatie op het algemene Volvo forum bedroevend vind.

Niet de schuld van dat forum of de gebruikers, maar het kennis niveau van de 850's is hier op een opmerkelijk hoog niveau.



Wel de schuld van het Volvo-forum. Dat forum is zo ongelofelijk groot, dat je je de kolere zoekt naar een topic waar wat technische dingen in staan.
Dat geldt ook voor het V70N topic. Daarin wordt over van alles geschreven. Zeer veel topics in één afdeling. Daardoor is het bijna onmogelijk om een, ooit gestart, topic te vinden over een bepaalde klacht.
Op dit forum is heel veel techniek over diverse afdelingen verspreid, wat echt handig is.

Nu heb ik, godzijdank, weinig tot geen problemen met mijn N, maar die wagens gaan ook ouder worden, waarbij er ongetwijfeld problemen de kop zullen opsteken.

Tijd voor een V70N forum. Ben?  :eusa_pray: ;D ;)

Snellebaksteen

Het meest opvallend vindt ik dat als er hier een topic geopend wordt met een technische vraag die een dag eerder net behandeld is, deze 2 topics gemakkelijk samengevoegd worden zodat je een overzichtelijk forum houdt waarin alle info centraal verzameld is.
Op het Volvoforum staan in het V70 gedeelte wel 6 topics over een standkachel die gemakkelijk samengevoegd kunnen worden. Noem het desnoods "het grote standkachel topic" ofzo.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.