Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Geert-Jan

Ik ook...  in de vitrine. ;D

Maar die ster ook voor de verbeterde versie van de 850 hè, de 870. ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

Snellebaksteen

Ik ook nog steeds, al is ie dan niet rijdend meer, hij staat nog steeds op mijn naam.  :eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Jack v

Citaat van: Ben op 07-01-2011 13:21:31
Soms is het nuttig om te kijken waar je staat, of je het nog wel goed doet en of er veranderingen gewenst en nodig zijn. Daar was dit topic voor bedoeld en dat lijkt gelukt.

Het 850 forum is een ander forum dan Volvo-forum.nl en dat is goed. Volvo-forum.nl is er voor álle modellen. Dus als je daarin een uitgebreide indeling zou maken zoals hier, zou het forum ongeveer 8x groter worden. Dan zou je voor elk model een forum zo groot als het 850 forum krijgen. Dat is nauwelijks nog te overzien.
Daarnaast komen er telkens weer nieuwe modellen. motoren en uitvoeringen bij die dan ook weer een eigen plek op diezelfde manier zouden moeten krijgen. Op dit forum is dat allemaal veel overzichtelijker doordat er niets nieuws meer bijkomt.

De bevolking is hier ook anders dan op Volvo-forum.nl. Ik lees dat het als onzin wordt beschouwd dat je voor een reparatie die je zelf zou kunnen doen, naar de dealer gaat. Dan vergeet je kennelijk dat 99% van de mensen niet meer van hun auto (wil) weten dan dat er brandstof in moet en dat als er een lichtje op het dashboard aan gaat er 'iets' aan de hand is. Ik laat ook alles aan mijn XC door de dealer doen, sta er altijd belangstellend bij te kijken maar heb geen idee wat waarom wordt gedaan.
Op Volvo-forum.nl is de binding dat woord van 5 letters dat op elke auto staat: V O L V O. Hier is het in eerste instantie het model, de 850 en daarnaast de persoonlijke band die de leden met elkaar hebben. Op Volvo-forum zijn er niet heel veel mensen die elkaar in real life kennen, anders dan een enkele ontmoeting tijdens een meeting. Hier wordt uit noodzaak en/of liefhebberij veel zelf aan auto's gesleuteld. Daarbij wordt de hulp, digitaal en/of fysiek, van forumgenoten ingeroepen.
Het verschil zit ook in de auto's zelf. De tegenwoordige modellen kunnen praktisch niet zonder een bezoek aan de dealer. Alles is via een of meer computers in de auto's aan elkaar verbonden. Zonder fabrieksondersteuning kom je daar niet meer uit omdat je niet de juiste apparatuur hebt. Zolang het mechanisch is lukt het wel maar een electronische storing kun je niet zomaar even oplossen. Dat geldt overigens niet alleen voor Volvo maar voor elke moderne auto.

Terug naar het forum. Er zijn duidelijk 2 groepen forummers. De diehards die alleen 850 en z'n derivaten willen en de leden die ook de opvolgers hier willen bespreken. In die laatste groep is er dan ook weer een deling van plaatjeskijkers aan de ene kant en anderen die (technisch) de diepte in willen gaan.

Voor alles is wat te zeggen maar naar mijn mening is en blijft dit een Volvo850forum. Dat moet de basis zijn, niet alleen voor vandaag en morgen maar ook voor over 20 jaar en verder, wanneer er nog maar een handvol van deze auto's over is.

Door een groot aantal forummers van vandaag zal de 850 ooit worden afgedankt. Ze zullen het wellicht nu nog niet toegeven maar toch. Hij zal worden vervangen door een modernere auto, misschien zelfs een Volvo, die het gewoon elke dag elk uur moet doen. En dan ontstaat het dilemma. Blijf ik bij mijn digitale vrienden op dit forum of niet. En natuurlijk doe je dat. Al is het maar om jouw kennis van de 850 te delen met die mensen die er nog wel een hebben.

Maar ik wil ook m'n ei kwijt over m'n S60, lees ik dan. In een off-topic rubriek kun je daar over zeggen wat je wilt maar ik zou er toch de voorkeur aan geven om die kennis te delen op Volvo-forum. Misschien is het even wennen en is de sfeer er minder ouwejongenskrentenbrood als hier maar als je daar zelf niets aan doet zal het ook niet veranderen. Wanneer je naar een andere sportclub of een andere kroeg gaat zul je ook even moeten wennen maar niets weerhoudt je om daar nieuwe vrienden te maken en/of vrienden van je 'ouwe' club mee te nemen.

Het was goed om de neuzen weer eens te tellen en te zien welke kant ze opwijzen. We gaan dit forum niet anders indelen dan het nu is. Er komt geen rubriek voor nieuwe modellen en wil je daar toch wat over kwijt, dan zet je dat in off-topic.

Dank voor alle input en leuk dat er zo enthousiast wordt gereageerd.
Jij bedankt voor deze geruststellende informatie, Ben.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

GeertG

Mooi evaluatiepunt Ben.
Je ziet door alle reacties dat er nogal wat leven is deze volvo brouwerij is.
En je ziet dat iedereen zijn eigen mening en voorkeur erop na houdt en zo moet dat ook.

Fijn dat we verder kunnen met dit forum zoals we bezig zijn  :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

viking_in_shorts

Jammer dat het topic op slot zat toen ik antwoord wilde geven. En tja - nu heeft het geen zin meer ::)

Marc O.

Citaat van: peteRRR op 07-01-2011 14:03:37
Nou dat klinkt allemaal prima. :D

Groet.

ps,zou het dan ook niet eerlijk zijn dat de diehards die in het bezit zijn van een 850 een extra ster mogen bekomen,
    dus voor de duidelijkheid niet 5 maar 6 sterren ;D

Je hebt er maar 4 hoor, geen 5 ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Citaat van: Marc O. op 07-01-2011 17:30:33
Citaat van: peteRRR op 07-01-2011 14:03:37
Nou dat klinkt allemaal prima. :D

Groet.

ps,zou het dan ook niet eerlijk zijn dat de diehards die in het bezit zijn van een 850 een extra ster mogen bekomen,
    dus voor de duidelijkheid niet 5 maar 6 sterren ;D

Je hebt er maar 4 hoor, geen 5 ;D

Nog even Marc,nog even,...en ik krijg er liever 2 bij dan 1,wat jij,.... ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

Citaat van: peteRRR op 07-01-2011 18:01:19
Citaat van: Marc O. op 07-01-2011 17:30:33
Citaat van: peteRRR op 07-01-2011 14:03:37
Nou dat klinkt allemaal prima. :D

Groet.

ps,zou het dan ook niet eerlijk zijn dat de diehards die in het bezit zijn van een 850 een extra ster mogen bekomen,
    dus voor de duidelijkheid niet 5 maar 6 sterren ;D

Je hebt er maar 4 hoor, geen 5 ;D

Nog even Marc,nog even,...en ik krijg er liever 2 bij dan 1,wat jij,.... ;D

Groet.

Ja euhh... :eusa_eh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Ik kan weer rustig gaan slapen... :eusa_shifty: ;D

henry classic v70

Dan hebben de S60/V70N bezitters gelukkig nog hun blog!! waar ze het een en ander kunnen posten, wat ik persoonlijk altijd errug leuk en interessant vind om te volgen
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Denk dat het een juiste beslissing is echter 1 dingetje wil ik wel zeggen;

Ben merkt al terecht op dat er een verschil van euh... publiek is op dit forum en op het volvoforum.  Ook ik kom daar wel eens (erg weinig) en er zit idd een supergroot verschil in.  Ik heb van meerdere hier al eens gehoord dat die daar ook zijn geweest en ook weer meteen zijn afgedropen.  De mentaliteit die daar heerst mag wat mij betreft ook mooi daar blijven en hoeft hier niet te komen..... byeak.

De 850 blijft een oude auto en hier vind men het idd leuk om zelf iets te doen aan de auto, maar hoeveel van onze auto's komen er niet nog steeds gewoon bij de dealer ?  Meer als zat.  Waarom is iemand 'minder' met een 850 als met een nieuwe C70 of wat voor model dan ook ??  Dat heerst hier totaal niet, of men nu een nieuwe of heel oude auto rijd en die sfeer hangt er helaas wel op het Volvoforum.  Krijg je dat veranderd met de paar 850 mensen, helaas wat ik heb begrepen niet....  En als ik het lees ook niet...

Jeffrey formuleerde het heel passend de 27e in Beesd; Het merendeel is kouwe kak, toch pap ? ;D ;D

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 07-01-2011 19:34:40
Dan hebben de S60/V70N bezitters gelukkig nog hun blog!! waar ze het een en ander kunnen posten, wat ik persoonlijk altijd errug leuk en interessant vind om te volgen

Zouden deze bezitters het forum verlaten als ze geen blog meer mochten houden? Ik denk eerlijk gezegd van niet(want het is hier verder ook gezellig) ;)

Jans Duiven


antraciet

Zit liever hier dan tussen de kouwe kak die praten alsof de batterijen bijna op zijn  :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: arjen850 op 08-01-2011 00:45:06
Citaat van: henry classic v70 op 07-01-2011 19:34:40
Dan hebben de S60/V70N bezitters gelukkig nog hun blog!! waar ze het een en ander kunnen posten, wat ik persoonlijk altijd errug leuk en interessant vind om te volgen

Zouden deze bezitters het forum verlaten als ze geen blog meer mochten houden? Ik denk eerlijk gezegd van niet(want het is hier verder ook gezellig) ;)

Ik weet wel zeker van niet  ;)