Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

Jan_D.

Eén van de zaken die ik minder goed vind van het "gewone Volvo-forum" is de zeer ver doorgevoerde opsplitsing in types.
Hier mogen naast de 850 varianten ook de AWD uitvoeringen van zowel de 850 als X70 Classic samen gaan in de verschillende topics.
Zoals eerder door anderen gememoreerd: ook de V70N, de XC70 en de S60 en S80 hebben veel met elkaar gemeen. (Maar ook met hun voorgangers!) Het lijkt mij dat het samenvoegen van een paar boards op het algemene forum dus best kan.
Bijvoorbeeld: in de "Nederlandse Volvo's" van 66 en 300 serie zitten Renault motoren en vaak een CVT (behalve in de 360) ook daar zou je misschien iets kunnen samenvoegen.
Het lezen van de oplossingen bij een min of meer vergelijkbare auto helpt je soms ook al! Ook kan het leiden tot wat meer contact tussen de gebruikers onderling.
Een verbeterde zoekfunctie en/of een aantal sticky topics over bepaalde relais, rammeltjes etc. is natuurlijk heel handig!
En: "Off-topic" is niet verplicht om te lezen.

Groet, Jan
Na 340, 360, 480, 740, 850, nu een een V70N AWD

thuur

Citaat van: Misha op 06-01-2011 19:32:52
Alles wat er met de 850 en x70 kan zijn is al drie keer behandeld, minstens. Nieuwe berichten zijn er eigenlijk ook op dit vlak niet.
Luisteren en zoeken doen de meesten ook al niet; alles moet voor drie knaken gebeuren en zoeken lukt niemand. 

Met andere woorden: puur op 850 en x70 techniek alleen is het forum 95% dood, want alles is al behandeld.

Verder vind ik de aanwas van 850 'liefhebbers' die voor 400 euro een 850 kopen, liefhebber zeggen te zijn voor zover je al iets kunt lezen of begrijpen van hun berichten,  na 4 weken hun krot te koop zetten want ze gaan minder rijden of dat soort stierenpoep veel zorgelijker dan de bewezen ex 850'ers die jaren hebben bijgedragen en nog veel technische kennis in huis hebben en graag nog wat rondhangen alhier -met een nieuwere Volvo.

Blijft dus een min of meer op techniek gerichte verzamelplaats over waar een set mensen  het over van alles en nog wat hebben met ergens als gemeenschappelijke factor de Volvo 850.

Prima eerbetoon aan zo'n icoon van een auto, en dus een exclusief clubje mensen.

Verder zijn het toch de mensen, de forumleden, die de berichten en daarmee het forum maken, de auto's zelf posten niet. En de 850 al helemaal niet, die kan dat niet eens. :evil:

Ik heb natuurlijk geen inzicht in wat jij aan klachten en opmerkingen krijgt hierover: maar het is echt jouw feestje.

Ik ben het grotendeels met je eens, maar die 95% is nathuurlijk gel&l. De technische problemen komen vaak in een andere vorm, de auto's worden toch ouder en krijgen andere kwaaltjes. En soms steekt er toch nog een zeldzaam probleem de kop op. Toen ik net op het forum was werd een roestende achterklep gewoon onder garantie door Volvo vervangen. Nu moeten we elkaar vertellen waar je met je schroevendraaier moet prikken en vragen of je aub die strip onder je raam wilt verwijderen.. Kabelbreuken in de scharnieren, roest onder de ramen en dan hebben we nog steeds mensen die zelf willen tunen en steeds verder gaan. Om maar wat te noemen.

Als jij op 95% uitkomt daarmee, dan zwets je echt te veel in OT ;D

@Ben, bedankt voor de correctie naar het juiste pad. Inderdaad ben ik het met Piet eens dat uit de reacties blijkt dat het forum te grabbel wordt gegooid.

Gr 8)

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

StefanCJ

Citaat van: daytonawim op 06-01-2011 20:26:49
Tja, enerzijds forum schoonhouden, anderzijds lullen we ook over audio, huisdieren, nieuwe huizen en verbouwingen, of ander merken enz enz, wat zou dan het probleem zijn om een topic over de nieuwere volvo's te starten.

Van mij mag het wel.

Mee eens. Er wordt gekletst over allerhande onderwerpen, waarom dan niet een topic over de nieuwere Volvo`s? Ik vind het vaak erg interessant om te lezen. Niets ten nadele van het volvo-forum, maar ik vind de mensen op het 850 forum een stuk vriendelijker, meer behulpzaam.

antraciet

mee eens aantal posts geplaatst maar weinig reakties

gr Arjen

Johann

It's that time of year again.

Zal wel eenzaamheid na de feestdagen zijn.

Persoonlijk zou ik aan dit forum de nieuwere modellen toevoegen, ook de Ford-Volvo's. Vooral veel Roze Volvo brillen op dit forum uitnodigen maar alleen met 20% bijtelling.

440 forum kan er ook bij.

Eventueel IntoVolvo magazine forum en iets over de nieuwe hybride technieken.

Volvo trucks kan er bij, een stuk of tig meer sponsoren.

Wel even "850" uit het logo en de URL verwijderen dan.

En natuurlijk Bart Simpson als hoofd moderator aanstellen!

Emiel

Citaat van: Johann op 06-01-2011 22:43:11

And on that bombshell...

Ludo

Citaat van: Emiel op 06-01-2011 22:44:16
Citaat van: Johann op 06-01-2011 22:43:11

And on that bombshell...

Dat word veel chips en nootjes dan...  ;D

Jans Duiven

Misha

Citaat van: thuur op 06-01-2011 21:29:48
Ik ben het grotendeels met je eens, maar die 95% is nathuurlijk gel&l.

Dat is ook precies een overdrijving om de discussie levend te krijgen. ;)

Overigens denk ik dat je niet eens zo ver van die 95% af zal zitten. :eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Spin!

Verder vind ik de aanwas van 850 'liefhebbers' die voor 400 euro een 850 kopen, liefhebber zeggen te zijn voor zover je al iets kunt lezen of begrijpen van hun berichten,  na 4 weken hun krot te koop zetten want ze gaan minder rijden of dat soort stierenpoep veel zorgelijker dan de bewezen ex 850'ers die jaren hebben bijgedragen en nog veel technische kennis in huis hebben en graag nog wat rondhangen alhier -met een nieuwere Volvo.

:eusa_clap: Je slaat de spijker op zijn kop...had het zelf niet beter kunnen verwoorden, ik erger me groen en geel aan dit soort mensen van de Oh-oh-Cherso generatie die in sms/breezertaal denken abn te schrijven. Als hier iets tegen gedaan kan worden...graag

www.vm-parts.nl

antraciet

Citaat van: Spin! op 06-01-2011 23:44:10

:eusa_clap: Je slaat de spijker op zijn kop...had het zelf niet beter kunnen verwoorden, ik erger me groen en geel aan dit soort mensen van de Oh-oh-Cherso generatie die in sms/breezertaal denken abn te schrijven. Als hier iets tegen gedaan kan worden...graag

Mee eens alleen hier geldt ook weer je hoeft het niet te lezen :eusa_eh:

Henk855

Ik ben van mening dat ook de personen die ooit een 85X en een X70 hadden en nu een N versie rijden hier op het forum terecht moeten kunnen, wel in een apart deeltje. Stel je voor dat een paar techneuten als Thuur, Ludo, Dirk en meerdere een N zouden kopen mogen deze personen dan niet verder posten over hun nieuwe aanwinst? OK 85X en X70 is de hoofdmoot hier maar met een ander type is niks mis mee, zeker niet als het om een vergelijkbare techniek gaat onder de kap.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Snellebaksteen

Citaat van: tackle op 06-01-2011 20:27:45
ah joh, als die N's binnen bereik gaan komen, rijden we ze strakkies allemaal.

Zo duur zijn ze al niet meer hoor, anders had ik er ook geen. Ik heb namelijk chronische kramp aan mijn geldspier.
Echt waar.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Jasper Boven

Toevoeging van mijn kant:

Ik ben zeker voorstander van het op termijn uitbreiden van het forum richting de nieuwere types van Volvo. Echter zijn er een aantal zaken waar aandacht aan moet worden besteed alvorens het forum uit te breiden.

• Nazien opstelling van subfora's. Structuur van forum verbeteren waar mogelijk.
  • Duidelijke stickies met duidelijke how to's. Dus niet pagina's scrollen.
  • Sterker beleid op topics als "!~HELP~! welke olie moet ik hebben?". Deze vervuilen alleen maar. Opvangen door stickies.
  • Google search intergratie in het forum. De huidige is mee te werken, maar wees nou eerlijk:  :'(
  • Fora leden verplichten eerst zelf een oplossing te zoeken dmv doorlezen forum en andere bronnen.
  • Bovenstaande in combinatie met duidelijke richtlijnen voor TS

In het verleden zat ik nog wel eens op GoT (forum tweakers.net). De discipline en structuur die daar is ontstaan in de loop der jaren is een goed voorbeeld. Er is daar zo achterlijk veel info te vinden. Er zijn duidelijke regels en de sfeer is goed.
Mijn voorstel klinkt misschien wat rigide, maar de kwaliteit en het sociale gehalte gaan hier op termijn alleen maar op voorruit denk ik.
Heeft allemaal niet zo te maken met de huidige discussie. Maar hoe dan ook kom ik niet op het volvo-forum. Vind het niet echt een fijne plek. Verder meng ik mij ook niet echt in de discussie omtrent oud vs nieuw. Ik rijd nu een 850 omdat ik dat een machtig gave bak vind.

Just my 2 cents.