855 t5 te water

Gestart door jelle_850_t5, 09-01-2011 17:56:44

Vorige topic - Volgende topic

jelle_850_t5

hallo .

ik ben vrijdagavond helaas de bocht uitgegleden en in een sloot beland . jammer genoeg ging de neus koppie onder . iemand tips om deze draaiend te krijgen ? heb al een aantal stekkers losgehaald en droog gemaakt en opnieuw ingevet . helaas stond de ecu ook onder water dus zal ik daar een nieuwe voor moeten zien te krijgen . verwacht iemand verder nog problemen ? heeft gelukkig geen waterslag gehad start gewoon nog rond .

mvg jelle

Jack v

heeft hij niet draaiend in het water gelegen ik kan me voorstellen dat als je van ed weg afglijdt in een sloot dat je de motor  niet gelijk hebt uitgezet. Hij zal dus wel water opgezogen hebben en toen zijn afgeslagen.
Dan hebben we denk ik een droevige mededeling voor je; einde oefening :-\ maar ik kan fout zitten natuurlijk :eusa_doh:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jelle_850_t5

ben idd met draaiende motor erin gegleden . maar er was zo te zien geen water bij de gasklep geweest . ik dagt eerst ook gelijk aan een waterslag maar de nokkenas enzo draaien allemaal nog mee

Marc O.

Het meedraaien van de nokkenassen staat daar los van. Als je zuigers vol water hebben gestaan zijn je drijfstangen waarschijnlijk krom.
...The Nile isn't just a river in Africa...

jelle_850_t5

okee ja daar was ik ook al bang voor . had de carterplug loosgehaald en was denk ong 10 liter water uit . kan ik makkelijk controleren of de drijfstangen krom zijn ? of zeg je van geen nut is zeer waarschijnlijk krom

Misha

Denk niet dat de krukas lekker rond gaat met kromme stangen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

reneetje

Laat je niet bang maken , blok kan wel wat hebben hoor....
Goed laten drogen , bougie's eruit , olie en filter eraf  , nieuwe olie en filter , beetje olie op de zuiger gooien en een poosje starten.

Dan nieuwe bougie's erin en zorgen de de doppen/kabels / bobine goed droog zijn , en starten. :D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

MrCain

CiteerLaat je niet bang maken , blok kan wel wat hebben hoor....
Goed laten drogen , bougie's eruit , olie en filter eraf  , nieuwe olie en filter , beetje olie op de zuiger gooien en een poosje starten.

Dan nieuwe bougie's erin en zorgen de de doppen/kabels / bobine goed droog zijn , en starten.

Precies : gewoon proberen, ben zelf al s een keer kopje onder gegaan met een Volvo 360......
Deze heeft ongeveer een half uur onder water gestaan (5 meter diep en de verlichting brande nog dus auto was snel te vinden door duikers branweer  :laugh:) . Deze dus ook laten drogen => wel gelijk de olie vervangen en net als Reneetje al zei ook beetje olie op de ziugers gespoten en zonder de bougies gestart.
Kwam we een beetje witte drap op de moterkap  ;D en de moter is in een andere auto gegaan ( was ook nog 3x over de kop gegaan dus carroserie was was "lichtelijk" beschadigd => dak was 30 cm lager gekomen) en deze heeft nog zeker 50.000 gelopen.

En ja : mazzel moet je dan wel hebben, maar niet gepropeerd is altijd mis geschoten en een beetje olie en wat werk kost minder dan nieuwe Volvo!

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

jelle_850_t5

bedankt . dat ga ik maar is proberen . moet zoiezo eerst andere ecu hebben deze is helemaal gecorodeert en ruikt doorgebrand dus die is overleden

jelle_850_t5

is het ook niet heel slecht voor de turbo geweest ? turbo was natuurlijk goed warm en dan in 1 keer in het koude water is natuurlijk niet echt bepaalt rustig uitdraaien :P