Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Handig zo'n compressor! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje ;)

UserID6342

Hoeveel ltr/min kan die leveren Mathijs ?  Ben daar altijd erg benieuwd naar, juist omdat ik die compressor van mij speciaal voor een wat zwaardere luchttol heb gekocht.

MVeldhuis

Ze zeggen dat ie 400 ltr per minuut aanzuigt, of dit waar is dat is natuurlijk de vraag.

UserID6342

Dan is dat een echt grote joekel, die van mij levert 250 ltr/min constant (daar heb ik 'm juist op gekocht) en is 2.2 PK

MVeldhuis

Dat is nou net het leuke het is een mooi klein ding, maar het is een 2-cilinder dat maakt net dat verschil.

Sbv

werkt  het wat met een beetje luchttol, daar ik zelf nog eens een leuke compressor wil en deze niet zo heel erg duur is en daarbij heb ik geen 380v thuis

@Dirk,
Wat heb jij voor compressor staan ?

MVeldhuis

Citaat van: Sbv op 14-06-2011 17:56:50
werkt  het wat met een beetje luchttol, daar ik zelf nog eens een leuke compressor wil en deze niet zo heel erg duur is en daarbij heb ik geen 380v thuis

@Dirk,

Luchtsleutel heb ik nog niet geprobeerd, wel met zandstraalpistool en die heeft zo'n groot gat dat het amper een restrictie is, hij houd hem perfect op druk dus een luchtsleutel wil ook wel verwacht ik.

UserID6342

Citaat van: Sbv op 14-06-2011 17:56:50
werkt  het wat met een beetje luchttol, daar ik zelf nog eens een leuke compressor wil en deze niet zo heel erg duur is en daarbij heb ik geen 380v thuis

@Dirk,
Ik heb een mobiele compressor staan van Berko.  Maar als je zoiets wilt gaan kopen let echt op de opbrengst van die dingetjes, uitgedrukt in ltr/min.  Onder de 150-170 hoef je met een beetje luchttol niet aan te komen.  Kakt gewoon in.  De tol die ik hier gebruik is een behoorlijk zwaar ding van 1350 Nm los en vast (!), vandaar dat ik ook minimaal de constante aanvoer van min. 250 ltr/min wou hebben.  Maar ook mijn slijptol op lucht kan die gewoon bijhouden zonder problemen.

Sbv

en dan een flinke luchttank erbij

MVeldhuis

250ltr/min is inderdaad echt het minimale, ik heb expres wat meer betaald omdat ik dat eigenlijk nog te weinig vond.

UserID6342

250 is goed genoeg hoor, als tie maar constant is en dat laatste is vaak het probleem.  De opbrengst schommelt, afhankelijk van de tankinhoud, tussen bijvoorbeeld 150-234 ltr/min en dat wou ik dus niet hebben.  Ik wou een continue druk hebben, dus zowel uit de tank als dat de compressor aanslaat. Gewoon constant die 250 ltr/min.

En als je je er dan een beetje in gaat verdiepen vallen al een helehoop merken, voor mij dan, af...  Vandaar dus ook de aanschaf van die Berko toen.

MVeldhuis

Vanmorgen even een extra keteltje opgehaald, die kan ik mooi een het plafond hangen, dan staat ie ook niet in de weg.

Sbv

Daar kan je wel even mee voort denk ik zo

MVeldhuis

Vandaag weer een leuk sleuteldagje gehad op de bekende locatie te Zwolle.
Terwijl Marco en Stephan druk met hun blokkies aan het knutselen was het voor mij tijd om de geleende uitlaat waar ik al aardig wat maandjes mee rijd retour eigenaar te doen.

Ik heb via het forum een uitlaat van een c70 op de kop weten te tikken, deze heeft een extra demper en aangezien ik liefhebber ben van rust en kalmte in de auto leek me dat wel wat.

De vorige eigenaar van de uitlaat had wat problemen om deze te demonteren, logisch aangezien de demper niet over de achteras wil, dus heeft hij hem door moeten slijpen, spijtig genoeg had hij dit op een bocht gedaan dus dat kon ik eerst weer vastlassen en een stukkie verder op een recht stuk heb ik hem weer doorgezaagd zodat er een verbindingstuk op kan.
Ook hebben ze vermoedelijk de klem bij de kat niet los kunnen krijgen en doorgeslepen, hier zat een vreemde v vormige inkeping in het bolle gedeelte. Ik heb dus de bolle delen van de kat en uitlaat afgezaagd en hier ook een koppelstuk gezet.

Omdat er nog wat tijd over was (ik was klaar en de jongens waren nog druk aan het sleutelen en waarschijnlijk aardig flauw van mijn geouwehoer) pushten ze me om nog even de injectoren in een ultrasoonbadje te doen. Ach op zich een prima plan dus zo gezegd zo gedaan:

Deze jongen is tevreden weer huiswaarts gekeerd na een geslaagd sleuteldagje.

ulkeman

hoe is het met de bandjes? :eusa_whistle:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen