Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Walter

kijk, leer ik ook weer wat. Ze maakten er toen al een bende van, dacht dat dat pas later kwam...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

dielie850

Citaat van: Douwe op 23-07-2011 16:02:16
Uit :Volvo 1927-1982, uitgegeven door Volvo Car Corporation (Sweden)
Hoofdstuk:Feiten , pagina 71

Type      Bouwjaar     Aantal     Uitvoering    Zitplaatsen    Aantal cylinders       Motor inhoud   Vermogen      Wielbasis
244       1979-80       106012   4-d sedan    5                  4-6                       1,986/2,664     68-141           2.64
244       1980-81         94111   4-d sedan    5                  4-6                       1,986/2,849     68-155           2,64

245       1979-80        51743   Stat.car        2-5               4-6                       1,986/2,664     68-141           2.64
245       1980-81        50352   Stat.car        2-5               4-6                       1,986/2,849     68-155           2,64

De reden dat de 244 en de 245 sporadisch zijn uitgerust met een V6 is dat mensen wel meer vermogen wouden hebben, maar geen belang hadden bij alle andere luxe(leer , elec ramen , koplampwissers, etc etc) die wel in de 264 en de 265 zaten.
Uiterlijk was er (volgens mij) dus ook geen verschil tussen de 244/245 6-cylinder en de 244/245 4-cylinder.

Mvg,

Douwe
met een 245 V6(origineel)


dat kan kloppen maar die zijn niet voor de europeese markt gemaakt alleen voor export  en die heb je hier niet zo veel ;D

Douwe

De mijne is een originele Nederlandse met als datum eerste tenaamstelling:12-03-1979 ;D.


"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

henry classic v70

Citaat van: VolvoMafia op 23-07-2011 15:55:08

diesel? Want de V6 benzine heet altijd 264 tenzij of de emblemen of het blok is vervangen

als het een 6 pitter was geweest had het vast wel 264 geheten he maat  :eusa_clap:

Ik ken ze ook alleen als 262/264/265
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dielie850

Citaat van: Douwe op 24-07-2011 11:22:03
De mijne is een originele Nederlandse met als datum eerste tenaamstelling:12-03-1979 ;D.



is het dan ook gewoon een europeese uitvoering? Is wel apart dan

MVeldhuis


daytonawim

Goede zaken gedaan zeker  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

-D©©©L-

Gezien de inrichting vermoed ik op de vlucht voor de belastingdienst.  ;D

MVeldhuis

Nou, we zijn alweer een dikke week thuis en ook alweer druk aan het sleutelen geweest aangezien het volledige wagenpark dringend aandacht nodig had.

Voor ik weg ging heb ik geprobeerd de witte te verkopen, die besloot alleen toen de koop al gesloten was om de geest te geven, die lui dus maar geld weer gegeven.
Vorige week dat ding eens uit elkaar getrokken, carburateur weggebracht voor revisie en de contactpunten waren ingebrand.
Vandaag de carb opgehaald  en gemonteerd, nieuwe contactpunten en condensator gemonteerd en hij pruttelt er weer vrolijk op los.

Ik denk dat ik hem maar hou voorlopig, als ik hem weg doe wil ik er toch weer wat voor terug en heb niet zoveel zin om in de kou een oud hok klaar te gaan maken, maar wat dit betreft garandeer ik niets want ik ben zo veranderlijk als het weer ;D

De zwarte was ook weer aan een beurtje toe en de zomerbandjes kwam het ijzer door het rubber heen.
Vorige week dus de winterbandjes er onder gezet.
Verder nog de olie en filter ververst en de automaat afgetapt en weer bijgevuld (+- 3,5 ltr). Verbaasde me wel hoe verkleurd de atf olie er weer uit kwam, ik heb nu bij 189k ververst, bij 194k ververst en dan nu weer bij 202k. Meeste ouwe zwarte drek is er dus wel uit maar gezien de nieuwe olie toch ook weer verkleurt was bewijst dit toch wel hoe belangrijk het is om regelmatig je atf olie te verversen.
Verder heb ik nog wat loshangende benzineleidingen van de standkachel netjes weggewerkt, en is Marco nog vrolijk in de rondte geweest met een busje zwarte antiroest klaaierij.

Verder heb ik mijn brommert nog even technisch in orde gemaakt zodat die op winterstalling kan dus nu heb ik de schuur mooi leeg.
Kan als het echt te koud word om te sleutelen de zitmaaier naar binnen voor groot onderhoud, vind hartje winter daar wel een mooi moment voor.

Dan is het na de winter weer de beurt aan de zwarte, hij krijgt dan 4 nieuwe zomerbandjes, en als er nog een paar centen over zijn daarna komt er een 16t turbo met schuine flens onder, nieuwe downpipe met 100cpi kat en mag er met de software geknooit gaan worden.

Kortom, genoeg gedaan en nog genoeg plannen de komende tijd ;D


MVeldhuis

Wie het ziet mag het zeggen:


)()()sT


The Volvoboy

Lelijke wieldoppen op de zwarte! :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jack v

Je carpoort is nog niet af ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Airco gemonteerd in de groene?  :D

pwassink

Kuch ..

Je hebt de Ford weggezet voor deze foto ?  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂