Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

En wat is zijn tarief en waar is hij gelegen?
Ik kan het niet gelijk vinden op zijn website.

arjenT5R

Citaat van: MVeldhuis op 28-01-2012 10:19:54
Citaat van: Vulk op 28-01-2012 06:55:03
Heeft hij ook een website?

geen idee, ik heb hem al gezegd dat ie akelig moeilijk te bereiken is en dat was dus bewust zo, maar hij heeft nu een nieuwe loods en wou nu ook wat meer aan promotie gaan doen, ik verwacht dus dat ie binnenkort wel wat informatie toevoegt aan zijn profiel hier.

ja t zal met een reden zijn dat ie niet heel makkelijk te bereik is, je bent ook niet de eerste die om zijn nummer vroeg  ;D
Ik denk dat ie paupers af wil schrikken die goedkoop willen tunen hahahaha  ;D ;D ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: Vulk op 28-01-2012 12:22:04
En wat is zijn tarief en waar is hij gelegen?
Ik kan het niet gelijk vinden op zijn website.

lichtaard/geel die omstreken tarief weet ik niet precies meer maar ongeveer de helft van een standaard chippie bij de bekende adressen voor een mooi stukje custom software bij hem.

Gunnar

Goeiedag mede volvo-fans , ik heb mijn profiel even aangepast met de correcte informatie ;-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

MVeldhuis

Zo even stof eraf.
De V70R heeft wat nieuwe updates gehad maar daar kom ik later nog wel op terug.
Hetgene dat me momenteel meer bezig houd is mijn nieuwe "trekker", ik heb een 740 diesel van 86 aangeschaft voor de kilometers, dan kan de V70 op de oprit stil staan mooi te wezen, die rijd me een beetje duur momenteel.

De 740 is naar verwachting een origineel nederlandse, er zit namelijk een poolse sticker achterop ;D
De wagen was niet duur en daar is de staat ook naar, toen ik hem enkele weken terug kocht was hij amper rijdbaar.
Zaken die ik tot nu al heb vervangen:

- Wiellager LV (er zitten nieuwe schijven voorop en oude lager is vakkundig vernield door degene die dit gemonteerd heeft.
- 10 nieuwe tapeinden en wielmoeren op de voorwielen, 1 wiel zat met 4 en 1 met 3 wielmoeren vast (5 per wiel is gewenst) ik gok dat dit te danken is aan dezelfde monteur die de schijven heeft vervangen.
- nieuwe fuseekogel LV gewoon ruimte, normale slijtage, niks bijzonders
- 6 nieuwe gloeipitten, koud starten deed ie niet op alle 6 cilinders, even stroom gemeten en ik zag 30 ampere, 1 gloeistift neemt +- 15 ampere dus waren er 4 stuk.
- Nieuwe achterschijven en blokken, de wagen trilde enorm in de remmen.
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe motorolie en filter
- Pioneer radio met Caliber deurspeakers gemonteerd, je hebt toch een degelijke audio-installatie nodig om over die oliegestookte 6-pitter heen te komen ;D

Om het af te maken komen er nog 2 nieuwe achterschokbrekers, nieuwe bak- en cardanolie en een nieuwe aandrijfas (of nieuw tussenlager, nog even zien wat wijsheid is).

Morgen zet ik even een nieuw knipperlampje lv erop en bouw ik een cheapy conrad cruisecontrolsetje in (beetje comfort willen we wel).

Hopelijk kan ie nu voorlopig even dienst doen als kilometervreter en de kosten terug verdienen, wellicht mag ie dan weer wat kosten aan onderdelen, ondanks dat de zwarte namelijk nog maar weinig rijd vreet die nog altijd voldoende centjes op aan onderdelen en die zal ten alle tijde voorrang hebben boven de 740 ;D

arjenT5R

UserID6342

De blokken zijn bij het in acht nemen van rustig warm worden onverwoestbaar.  Doe dit dan ook want anders sta je binnen de kortste keren met echte stukken. Deze cilinderkoppen kunnen echt helemaal niets hebben (oud type kop wat hier op zit), ga dus niet meteen stampen op de snelweg want dan heb je heel snel spijt van je aankoop.

Rustig warm laten worden en dan heb je een beul van een motor.  Het zal hoogstwaarschijnlijk een TD zijn, maar deze zijn relatief goedkoop om te bouwen naar een TDIC (met dezelfde kop) en heb je 22 PK meer.

MVeldhuis

Het is een D, nog trager dan je al dacht ;D

arjenT5R

Citaat van: MVeldhuis op 13-05-2012 20:02:43

Ombouwen naar D24tic die hap!

200km/h is haalbaar  ;D

UserID6342

Citaat van: MVeldhuis op 13-05-2012 20:02:43
Sommige D blokken zijn geschikt voor de turbo's en kun je dus zo ombouwen.  Anders een ander torretje erin als die niet meer loopt.

MVeldhuis

Hij bevalt gek genoeg eigenlijk prima qua vermogen, plan is om lekker ermee te gaan rijden en we zien wel weer mocht ie kapot lopen.
Hij doet het al 26 jaar dus voor hetzelfde geld doet ie het zo nog 10 jaar.

arjenT5R

Kilometers heeft ie niet gelopen matthijs, die Dtjes zijn echt zwaar bulletproof  :)

MVeldhuis

pffff, stof eraf ;D

Afgelopen zaterdag heb ik de R verkocht, maandje ervoor had ik de 740 verkocht, "opa" de ouwe 940 van dirk en arjen staat nu te koop.

Komende dinsdag haal ik een focus ecoboost op bij de Ford dealer.

Ben helemaal klaar met dat benzinegeslurp, ik ga zuinig rijden eens een kans geven.

henry classic v70

Citaat van: MVeldhuis op 13-02-2014 18:22:09
pffff, stof eraf ;D

Afgelopen zaterdag heb ik de R verkocht, maandje ervoor had ik de 740 verkocht, "opa" de ouwe 940 van dirk en arjen staat nu te koop.

Ben helemaal klaar met dat benzinegeslurp, ik ga zuinig rijden eens een kans geven.

Focus op lpg  :evil: :D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 13-02-2014 23:07:26
Citaat van: MVeldhuis op 13-02-2014 18:22:09
pffff, stof eraf ;D

Focus op lpg  :evil: :D

Jij wil alles het liefst op LPG zien, ;D doe allemaal maar niet want dat word het nog "leuker" voor de regering om die prijzen omhoog te gooien. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein