Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MVeldhuis

Als er iemand trouwens nog een passen blokkie liggen heeft houd ik me aanbevolen per pb (incl. prijsindicatie graag)

ulkeman

ongeveer tussen de 50 en 150 euro.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

MVeldhuis

Zo, we zijn weer thuis en bijgeslapen na een lange vermoeiende dag. Om 6 uur ging de wekker om richting Belgie af te reizen alwaar we om 10 uur een afspraak met dhr Gunnar hadden om wat extra pk's uit mijn blokkie te peuteren.

Ik had in eerste instantie contact gehad met Fasttech maar na door meerdere forumleden over Gunnar te zijn geadviseerd er toch maar eens een belletje aan gewaagd om te kijken wat hij te bieden had.

Ik heb bij Fasttech een 3" dp met 100cpi kat gekocht voor aan mijn nieuwe turbo, en daardoor kon de achterste lambdasonde niet meer aangesloten worden. Contact gehad met Fasttech en die vertelden me dat die sonde er toch echt in moest omdat ze de storingscode van de voorverwarming er niet uit konden krijgen. Dit stond me niet zo aan omdat ik daar een afr meter in wil schroeven, lijkt me wel een must voor elke getunede wagen.

Telefonisch wist Gunnar me te verzekeren dat hij die laatste sonde wel volledig kon uitprogrammeren dus dat en het prijsverschil van 300,- maakten het makkelijk de knoop door te hakken, dat compenseerd volgens mij namelijk ruimschoots de extra tank benzine die ik nu kwijt was om naar Belgie te knorren.

Goed, om 10 uur dus aangekomen bij Gunnar en een kleine 2 uur later waren we ook weer klaar. Ik kan er wel een uitgebreid verhaal over typen maar zoveel snappen doe ik er toch niet van. Het komt er op neer dat hij de ecu eruit wipt, die uit elkaar haalt en er een chipje afsoldeert. Dat chipje drukt ie in een chiplezer en dan maakt hij keurig een backup van de data die daar op staat met vermelding van mijn naam, kenteken en de datum. Mocht ik om wat voor reden ooit dus terug willen naar origineel dan kan dat.
Vervolgens klikt hij vrolijk wat rond en verschijnt er een soort matrixachtig scherm en wijst hij trots enkele getallen aan en verteld erbij wat de bijbehorende functies zijn, in mijn geval ging het dus om het uitzetten van enkele functies met betrekking tot de laatste lambdasonde, nouja, als hij zegt dat die nummers dat doen wie ben ik dan om dat tegen te spreken?
Vervolgens laad hij een bestandje naar keuze in (ik had gekozen voor een chip die er niet te lomp in komt ivm automaat en die met normaal rijgedrag geen superzenuwachtige wagen opleverde) en dan soldeert hij een voetje op de print en druk daar de chip in.
Vervolgens heeft ie ecu weer terug gedrukt, de wagen gestart en met een testkast de oude foutcodes (ik reed al even zonder lambdasonde) gewist, et voila de codes bleven weg, dat deel van de missie is dus geslaagd.
Daarna moest er natuurlijk gereden worden om te kijken of de afr waarde (mengselverhouding) en wat andere zaken als turbodruk en weetikwatnogmeer goed waren, dit is belangrijk omdat een te arm lopende auto erg snel in de soep kan draaien, dat wil je dus niet.
Na een enigzins problematische testrit (goedkope winterbanden op vochtig koud wegdek icm een vlotte wagen is niets dan wielspin onder de 100) ;D toch uiteindelijk enkele runs met goede meting kunnen maken en de afr bleek prima in orde te zijn, baasje was ook meer dan tevreden met het nieuwe rijgedrag van de auto (de glimlach zit geloof ik nu nog op mijn smoel) dus we konden weer terug. Terug in de loods nog even het ecu box kapje etc teruggemonteerd en het was nog geen 12 uur en we konden weer richting Drenthe.

Dat was dus het mooiste ritje sinds tijden die ik maar niet heb verpest door op de boordcomputer naar het verbruik te kijken ;D

Nu is het eerst wel even klaar met geld in die auto pompen (op 4 banden en wat klein spul na) en gaan we eerst maar weer eventjes een jaartje genieten van de wagen.

elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 27-01-2012 20:57:07
Nu is het eerst wel even klaar met geld in die auto pompen

Ja, ja. Dat roep ik ook al jaren....  ;D

Mooi dat het allemaal gelukt is en dat beide partijen tevreden zijn  :eusa_clap:

UserID6342

Klinkt erg positief Matthijs en Gunnar schijnt idd heel erg goed te zijn en weet ook precies waar tie mee bezig is. Heb in ieder geval nog nooit een negatief verhaal over hem gehoord.

ulkeman

ben heel benieuwd hoe hij nu rijd.
wanneer pik je me op  ;D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

arjenT5R

graag gedaan hoor, sta er niet van te kijken dat je tevreden bent  ;D Gunnar is nou eenmaal goed  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

#202
Heeft hij ook een website?

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

)()()sT


MVeldhuis

Citaat van: Vulk op 28-01-2012 06:55:03
Heeft hij ook een website?

geen idee, ik heb hem al gezegd dat ie akelig moeilijk te bereiken is en dat was dus bewust zo, maar hij heeft nu een nieuwe loods en wou nu ook wat meer aan promotie gaan doen, ik verwacht dus dat ie binnenkort wel wat informatie toevoegt aan zijn profiel hier.

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

weet je ook hoeveel pk je er nou bijgekregen hebt?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Citaat van: Jack v op 28-01-2012 11:25:37
weet je ook hoeveel pk je er nou bijgekregen hebt?

Ik heb eigenlijk geen idee, daarvoor zal ik op de bank moeten.
De kenners denken dat mijn setup nu zo rond de 300pk geeft maar dit is niet meer dan een vermoeden dus.

Ik weet wel dat ie trekt als een zieke en dat is voor mij het belangrijkste ;D

Jack v

Citaat van: MVeldhuis op 28-01-2012 11:27:55
Citaat van: Jack v op 28-01-2012 11:25:37
weet je ook hoeveel pk je er nou bijgekregen hebt?

Ik heb eigenlijk geen idee, daarvoor zal ik op de bank moeten.
De kenners denken dat mijn setup nu zo rond de 300pk geeft maar dit is niet meer dan een vermoeden dus.

Ik weet wel dat ie trekt als een zieke en dat is voor mij het belangrijkste ;D
als alles ok is en jij bent tevreden dan heb je dus waar voor je geld gekregen, mooi man.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.