welke lpg installatie?

Gestart door erwin69, 03-02-2011 18:57:08

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Jasper Boven op 03-02-2011 23:44:03
Ik heb alleen het idee dat de oldskool verdamper net wat bedrijfszekerder is. Al die oude hokken tuffen daar nog probleemloos mee rond.

Probleemloos zou ik niet durven stellen.
Als ik veel problemen lees, kom ik toch tot een conclusie, dat men problemen vaak niet opmerkt, of pas heel laat, meestal mede omdat men erg huiverig is om een onderhoud uit te (laten) voeren.

Ik ga me er niet op vastpinnen, maar volgens mij gaan er nog steeds, meer verdampertjes over de toonbank, dan pompen bij de gemiddelde gasboer.

Jasper Boven

Ohja, hoe heet die hut ook alweer waar Marco het altijd over heeft die zo netjes Vialle LPI inbouwt voor een sjieke prijs. Ik ga ff zoeken...

mehn

Citaat van: Jasper Boven op 03-02-2011 23:22:11
Citaat van: Misha op 03-02-2011 19:27:42
Lpi meer onderhoud dan verdamper ? Dat is echt onzin. Een lpi installatie is onderhoudsvrij, dit itt een verdamperinstallatie.
Vertel dat ook degene die na 40K weer een nieuwe tank mogen kopen omdat de pomp het voor gezien houdt.

Als je een compleet nieuwe tank laat plaatsen als de pomp stuk is moet je niet zeiken over de kosten. Een nieuwe pomp is wel genoeg.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

innocenti

Mij is ooit door een inbouwer verteld dat een verdamper een levensduur heeft van +- 200.000km. Met mijn persoonlijke ervaring klopt dit. Kosten voor reparatie €450.
Verder moest ik elke 15.000km de venturi en gasklep schoonmaken, want anders had ik problemen met stationair lopen.

Ik heb alleen het idee dat de oldskool verdamper net wat bedrijfszekerder is. Al die oude hokken tuffen daar nog probleemloos mee rond.

erwin69

Vandaag een offerte gekregen van BODO lpg uit Amsterdam Noord: Vialle LPI inclusief BTW en RDW keuring € 2150,- . dat is met een 55 litertank tpv het reservewiel.

Mesman levert dezelfde installatie voor € 2075,- met een tank van 61 liter, de vloer van de kofferruimte wordt dan iets verhoogd.

Wouda LPG techniek uit wornerveer levert dezelfde installatie voor € 2000,- , ik moet nog even informeren wat voor tank ik daarbij krijg.

Ik houd me aan bevolen als jullie misschien een goedkoper adres weten!!

groet, Erwin

innocenti

Goed om je alvast af te vragen of je een verhoogde vloermat in je kofferbak wilt. Ik vond het erg iritant bij mijn oude 850 sedan. Bij mij was de vloer 6 cm verhoogd. 6l extra gas is wel 50km.

Succes met de inbouw.

Sven850

Citaat van: innocenti op 04-02-2011 07:54:42
Mij is ooit door een inbouwer verteld dat een verdamper een levensduur heeft van +- 200.000km. Met mijn persoonlijke ervaring klopt dit. Kosten voor reparatie €450.
Verder moest ik elke 15.000km de venturi en gasklep schoonmaken, want anders had ik problemen met stationair lopen.

Bij mij is er 100k geleden een nieuwe verdamper in gegaan, verder eigenlijk nooit iets gehad ermee.

KIM vertelde mij dat hij met zijn vorige auto 600k met een verdamper heeft gedaan :)
XC40 T4 Recharge

spijky

Dat zou zomaar kunnen. Ik heb alleen het idee dat de oldskool verdamper net wat bedrijfszekerder is. Al die oude hokken tuffen daar nog probleemloos mee rond. Op het forum lees ik toch veel vaker problemen over lostrillende of haperende injectoren pompen bij LPI systemen.
Hoe dan ook, voor het prijsverschil zou ik er een LPI'tje in zetten. Ondanks de door mij, misschien onterecht, waarnemingen op hogere onderhoudskosten.

Jasper, op een forum lees je altijd heel veel problemen over installatie die het niet goed doen. de 100.000duizend andere tevreden rijders gaan geen bericht schrijven hoor. adv probleem gevallen op een forum kun je dus nooit de betouwbaarheid achterhalen. Er word dan misschien wel veel over vialle lpi geschreven, maar dit word waarschijnlijk ook veel vaker ingebouwd dan andere systemen.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

henry classic v70

Misschien is dit een overbodige toevoeging op sommige berichten maar toch; er zitten heel veel Vialle lpi install. in onze roffels waaruit je zou kunnen opmaken dat Vialle en Roffel een uitstekende match vormen.
Je hebt waarschijnlijk de keuze al gemaakt om er een Vialle lpi in te laten bouwen, volgens mij de juiste keuze!
Vraag wel bij een verhoogde vloer of de gehele vloer wordt verhoogd of alleen de beide kleppen (het laatste is nl geen smoel........)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

KIM

Citaat van: Sven850 op 04-02-2011 15:37:24
KIM vertelde mij dat hij met zijn vorige auto 600k met een verdamper heeft gedaan :)

Maar ja, ik rij nu ook al weer 150.000 km probleemlos op LPi.

Mijn keuze voor LPi is destijds gebaseerd geweest op het feit dat ik met een turbomotor ging rijden. Bij N/A komt het wat minder nauw.
Veel van de LPi voertuigen hier op het forum hebben ook turbo motoren. Vanwege de vermogens van deze motoren is tot nu toe de betere keuze altijd LPi geweest.

erwin69

ik las in een ander topic over kleuren van injectors......wat is de goede kleur?

HenryV70, ik heb idd de keus al gemaakt, het wordt LPI.

razorx

Voor een 10V gewoon paars.

Misha

Een 10V met LPi is prima combinatie, geeft je net iets extra pit raar genoeg.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Mijn 20V reed op LPi ook lekkerder als op benzine. 102 octaan ofzo?
Een turbo haalt immers ook meer pk op gas t.o.v. benzine.

erwin69

het wordt dus geen LPI, maandag gaat er een BRC installatie in. met een 67 liter tank (bruto) tpv het reservewiel. vulpunt aan de rechterzijkant in de bumper.   €2200,- vind ik wel een beetje aan de prijs, maar wel 3 jaar garantie op alles. en als er iets is, dan is alkmaar vlak om de hoek.  vanaf eind volgende week hopelijk veel probleemloze gaskilometers!

Ik houd jullie op de hoogte