welke lpg installatie?

Gestart door erwin69, 03-02-2011 18:57:08

Vorige topic - Volgende topic

erwin69

Vialle LPI €2075 bij Mesman
landi  €1695 bij  Adrie Schouten uit Heerenveen
VGI G3 € 1950 bij Leto Wijchen BV
BRC G3 € 1800 bij Agin LPG inbouw te Rotterdam overschie

Jasper Boven

Ik heb een Vialle verdamper systeem in mijn 2.0 en ik moet zeggen dat dat prima rijdt. In verhouding tot bezine waarneem ik niet een heel groot verschil.
Verdamper installaties zijn een stuk goedkoper dan LPI en behoeven minder onderhoud. Ik denk dat ik voor die optie zou gaan.
Maar voordat ik kan kiezen is het wel handige de prijzen te weten. Als je die nou even post.

Wh00t! Met dit lijstje LPI. Volgens mij kan je een verdamper installatie ook wel goedkoper.

erwin69

Ik had trouwen ook al een offerte voor 2000 euro bij LPG techniek en motorenrevisie Wouda bv te wormerveer.

dat is voor mij ook het dichtste bij
voor een vialle LPI G3

Misha

Lpi meer onderhoud dan verdamper ? Dat is echt onzin. Een lpi installatie is onderhoudsvrij, dit itt een verdamperinstallatie.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Overigens zijn er veel meer inbouwers van lpi dan Mesman hoor.
Als je geen turbo hebt zou ik er lekker een in de buurt zoeken. Eventueel via gasfx.nl
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

erwin69

Niet dat ik geld over heb , maar ik wil een probleemloze gasinstallatie  en ben bereid daar de prijs voor te betalen
denk dat het toch de LPI van vialle gaat worden

erwin69

@ misha

Ik had trouwen ook al een offerte voor 2000 euro bij LPG techniek en motorenrevisie Wouda bv te wormerveer.

razorx

@erwin69: Neem eens contact op met Bodo in Amsterdam noord.
Voor jou redelijk dichtbij. Uit eigen ervaring: Ze zijn goed en niet duur.
Mijn LPi komt daar vandaan.

En turbo techniek en chiptuning zijn hier niet van toepassing. ;)

erwin69

Thnx razorx

ga ff kijken

Joppe Maes

Ik heb een paar maanden gelden de zelfde overweging gemaakt. Bij alle setjes met verdampers moet er toch af en toe een filterje of een ditje, datje vervangen worden. Kost maar een tientje of 2, maar je moet wel elke keer terug.

Ik heb toch een Viale Lpi gekozen voor het niet hebben van vermogens verlies, want ook bij 140 pk (is niet heel veel). Dus alles wat je dan hebt moet je niet weggeven, het is toch 14pk.
Als je het prijsverschil afschrijft in 4 of 5 jaar is het een paar centen per maand. ;D

Die 2075,- bij Mesman kan in den landen goedkoper. Mijn goedkoopste offerte was 1950,- maar dan moet je wel weer 80,- voor een huurauto betalen. Bij Mesman zat die bij de prijs in en ze zetten er voor die prijs 1 slag grotere tank in dan de andere aanbieders! naar mijn mening dus lood om oud ijzer!

erwin69

@ Joppe

Ik ga 40 tot45 K rijden dus denk ik als ik hier op het forum zo rondneus, dat ik die investereing wel eerder terugverdiend heb. Heb geen huurauto nodig want er staat ook nog een 740 voor de deur.

heb net een berichtje gestuurd naar BODO in a'dam, ik zal morgen de offerte wel in huis hebben

dus ff afwachten wie de scherpste aanbieding heeft

morgen weer een dag, moet om 3 uur op vanacht
gr, erwin

Jasper Boven

Citaat van: Misha op 03-02-2011 19:27:42
Lpi meer onderhoud dan verdamper ? Dat is echt onzin. Een lpi installatie is onderhoudsvrij, dit itt een verdamperinstallatie.

Vertel dat ook degene die na 40K weer een nieuwe tank mogen kopen omdat de pomp het voor gezien houdt.

Joppe Maes

Je hebt gelijk, dat komt regelmatig voor. Maar zeker niet bij iedereen!

Citaat van: Jasper Boven op 03-02-2011 23:22:11

Vertel dat ook degene die na 40K weer een nieuwe tank mogen kopen omdat de pomp het voor gezien houdt.

Ludo

Wat heeft dat dan met onderhoud te maken.  ???
De pompen zijn lang zo slecht niet meer.
En daarbij, verdampers, stappenmotors ... kunnen ook stuk.

Jasper Boven

Citaat van: Ludo op 03-02-2011 23:28:11

Wat heeft dat dan met onderhoud te maken.  ???
De pompen zijn lang zo slecht niet meer.
En daarbij, verdampers, stappenmotors ... kunnen ook stuk.

Dat zou zomaar kunnen. Ik heb alleen het idee dat de oldskool verdamper net wat bedrijfszekerder is. Al die oude hokken tuffen daar nog probleemloos mee rond. Op het forum lees ik toch veel vaker problemen over lostrillende of haperende injectoren pompen bij LPI systemen.
Hoe dan ook, voor het prijsverschil zou ik er een LPI'tje in zetten. Ondanks de door mij, misschien onterecht, waarnemingen op hogere onderhoudskosten.