[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: Marty__Mouse op 24-01-2014 09:24:40
Potdomme wat ziet dat er allemaal strak uit! Netjes hoor!  :eusa_clap:

Enne even een soort van offtopic (;D), ik blijf die velgen fantastisch vinden onder de V70! :eusa_drool:

Dank je ;) Ik vind ze zelf ook super passen bij de V :D

Vandaag een klein klusje gedaan aan het terras. Nu is het echt klaar :eusa_dance: :D





Nu krijgen we echt geen natte voeten meer op het terras, maar belangrijker nog: Voor de echte winter is het klaar :eusa_dance: :eusa_dance:
Volvoloos....

The Demon

Doe je nog wel even een roostertje over dat putje?
We willen niet dat Jennie erin verdwijnt, over jou maken we ons geen zorgen jij blijft hoogut steken met je kleine teen  ;D

Groet,
The Demon.

BBS

Het rooster ligt veilig in de caravan. Dit om te voorkomen dat er beton komt tussen het putje en het rooster.

Maar ik waardeer je bezorgdheid om het putje :eusa_shifty: ;D
Volvoloos....

BBS

Vandaag toch redelijk onverwacht een knutseldagje gehad aan de Volvo :eusa_doh: ;D

Ik had van Henk een topic gelezen waarin de originele centerspeaker vervangen kon worden door een exemplaar van Pioneer.
De TS-1301i wel te verstaan.



Wat een op het oog gemakkelijk klusje leek, bleek toch toch een aanzienlijke klus te zijn. ::) De AaWeeDee deed zijn naam weer eens eer aan....
Het begon om de oude, verstafde luidspreker los te maken uit de behuizing. In het afdekkapje braken 3 van de 4 pennetjes af zodat er binnenkort dubbelzijdig tape aan te pas moet komen om het weer vast te zetten.

De oude -te vervangen- luidspreker die er niet erg florissant meer uit ziet:


Gaat dan vervangen worden voor dit exemplaar:



Gemonteerd in het rooster ziet het er dan zo uit:



De nieuwe speaker is net een fractie kleiner dan de originele speaker en vereist dan "flexibiliteit" met betrekking tot de montage in het frame.
2 van de 4 schroefjes passen precies in de openingen van de speaker en de 2 andere schroefjes vallen er precies naast.
Als je ze aandraait klemmen ze net wel, zodat de speaker toch vast zit.

Maar omdat de nieuwe speaker net iets hoger is dan de oude speaker krijg je dus dit:



En met geen mogelijkheid wilde dit in elkaar passen....
Dus daarop heb ik Henk maar tot vervelends toe ge-appt, bij hem was het tenslotte wel gelukt

De reden waarom het dus niet past:





Na enig brainstorm werk wilde ik op advies van Henk proberen de speaker in de montagerand te "verhogen" met enkele ringetjes om zodoende voldoende ruimte te creƫren voor de nieuwe speaker.
Dat is gelukt met 3 ringetjes tussen de rand en de speaker:



Met als gevolg dat de centerspeaker nu wel past in het bovendek.
Het geheel ziet er nu zo uit:



Met als groot voordeel, dat de centerspeaker het nu ook doet :eusa_dance: :eusa_dance:

Alleen bij het aansluiten van de radio en het uitstesten daarvan vond ik wel dat de SC901 wat "fletser" klonk dan het geluid van de SC805.
De SC805 had zeer beslist meer bas geluid in zijn mars dan de SC901.
Henk vertelde ook dat je de SC901 ook moet instellen als V70 en niet als S70/S40. Dit ook ingesteld op de radio en nu hebben perfect geluid in de V70 :eusa_dance: :eusa_dance: Ben er ook heel erg blij mee. :eusa_dance:

Plaatje van de radio:



Ik vind deze radio's mooier passen in dit type wagens dan die nieuwerwetse touchscreen dingen, maar dat is een persoonlijke smaak....


In het kader van toch fout bezig zijn mag deze niet ontbreken:



De nog perfect werkende PTT Telecom handsfree telefoon ;D ;D
Hij werkt nog en ik heb er veel gemak van, dus waarom zou ik hem er dan uit halen :eusa_think: Past goed bij de berijder en de rest van de wagen ;D
Volvoloos....

cornelis-b

AWD = Altijd Weer Dwars ;D

Het was even klussen Bert Jan maar het is gelukt en daar gaat het om. Wat ik wel vreemd vind is dat bij mij de Pioneer er eigenlijk zonder probleem in past en dat jij moest gaan verhogen met een aantal ringetjes, het lijkt mij dat het dashboard van een AWD niet verschild met een FWD. Het is de verwarmingsbuis die bij jou een beetje dwars lag. Nu nog even de kap op een nette manier vast zetten, had al gelezen dat je niet de enige bent waarbij een paar van die kunststof pinnen afbreken.

Geniet van het geluid en je mooie radio :eusa_dance: :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

#1745
Voor beter geluid kan je onder die speaker (speelt spleet van het ophogen) een tochtstrip plakken, zo zijn de onderkant en bovenkant gescheiden.

Edit: Duh
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Citaat van: NinaPaul op 28-01-2014 17:14:58
Voor beter geluid kan je onder die speaker (speelt van het ophogen) een tochtstrip plakken, zo zijn de onderkant en bovenkant gescheiden.
Een goede tip Nina, daar ga ik nog mee aan de gang ;) :D
Volvoloos....

)()()sT

Ik heb de "weerhaakjes" op de pootjes van het afdekkapje weggevijld, en nu ligt het kapje los erop.
Tenminste nooit meer kloten om dat ding eraf te krijgen :D

BBS

Nog een ander klein puntje, ik kwam er vandaag achter dat het microffoontje van de carkit/koelkast telefoon het niet meer doet.
De boel even gedemonteerd en al snel kwam de dader boven water.





Iemand een idee hoe ik dit draadje weer in de stekker kan krijgen?
Een andere oplossing mag ook, met een verloop stekkertje o.i.d. :eusa_think: :eusa_pray:
Volvoloos....

cornelis-b

Bert Jan stuur me even via een PM met je adres dan stuur ik je een stuk kabel van een meter met dit stekkertje er aan in goede staat
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Ah! okee, dank je wel ;) :eusa_clap: :eusa_clap:
Dan kan ik de draadjes weer aan elkaar solderen....
Volvoloos....

cornelis-b

Citaat van: BBS op 28-01-2014 18:56:48
Ah! okee, dank je wel ;) :eusa_clap: :eusa_clap:
Dan kan ik de draadjes weer aan elkaar solderen....


Juist draden even strippen solderen met krimpkous er om en het is weer nieuw.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

En er gelijk een meter of 4 van de andere draad afknippen ;)
Er ligt nu meer dan weet ik hoeveel draad opgebost onder de schopplaat...
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 28-01-2014 19:01:32
En er gelijk een meter of 4 van de andere draad afknippen ;)
Er ligt nu meer dan weet ik hoeveel draad opgebost onder de schopplaat...
Dat is reservedraad voor als je je auto gaat verlengen, al dan niet vrijwillig  ;D

Groet,
The Demon.

BBS

Nog even een klein vraagje over de radio, ik zag op de achterkant van de radio een aansluiting voor een SUB(woofer?)
De aansluiting zit naast de antenne aansluiting van de radio...



Is dit inderdaad een aansluiting voor een subwoofer en zo ja wat voor soort sub moet er dan in?
Een subwoofer met ingebouwde versterker?
Volvoloos....