[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sbv

2e antenne, sub antenne voor antenne diversity

BBS

En van de auto weer naar de camping ;) :D

Vandaag weer een rondje op de camping, jazeker van de hak op de tak, het terras is klaar dus verhuizen naar de binnen kant van de caravan.
De vloerbedekking hadden de dames er al eens een keer "vakkundig" uitgesloopt omdat we laminaat in het buitenappartement wilden hebben.

Dus vandaag maar begonnen met de ondervloer in 2 delen. De eerste laag is een dampdichte laag van 2mm en daaroverheen komt een isolerende en geluiddempende laag van 5mm. Het laminaat zelf is 7mm dik. De totale dikte van de vloer komt dan op 14mm uit en dat is net laag genoeg om onder de deuren van de badkamer en slaapkamer door te komen. :D

Plaatje bij het praatje:



Duidelijk te zien is de dubbele ondervloer...



Klein begin van het laminaat...



En weer een klein stukje verder...







Een rottig hoekje wordt dit straks....

Ik hoop eigenlijk vrijdag klaar te zijn met de vloer en dat de plinten er ook op zitten dan. Dan kan zondag het buitenverblijf weer ingericht worden :D
Als dan het weer nog goed is wil ik eigenlijk met de overkapping aan de gang :eusa_shifty:
Volvoloos....

Robster480

#1757
Lekker bezig Bert Jan!

Wat dacht je, ik heb extra uitdaging nodig, ik leg het schuin?  :evil: ;D





Dat hoekje zou ik eerst meten, op een A4 tekenen en vervolgens uitknippen. Past ie; dan op een strook laminaat uittekenen en zagen maar ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

BBS

Citaat van: Robster480 op 29-01-2014 20:06:53
Lekker bezig Bert Jan!

Wat dacht je, ik heb extra uitdaging nodig, ik leg het schuin?  :evil: ;D





Dat hoekje zou ik eerst meten, op een A4 tekenen en vervolgens uitknippen. Past ie; dan op een strook laminaat uittekenen en zagen maar ;D

Schuin leggen is niet wezenlijk veel meer werk als lang- of breed leggen...Alleen 2 kanten afzagen.
Maar het lijkt net of het buitenverblijf ogenschijnlijk groter is als je de vloer schuin legt.

En dat hoekje moet je gewoon meten en gelijk uittekenen op de laminaat, op papier en dan overnemen heb ik nog nooit gedaan. ;)
Hoop morgen toch al een heel eind te komen eigenlijk...
Volvoloos....

StefanCJ


henry classic v70

Optisch gezien is diagonaal leggen inderdaad ruimer, staat mooi trouwens!
Nadeel van diagonaal leggen vind ik het zaagvelies, maar met zo'n vloer-oppervlakte zal dat niet zoveel zijn ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Als ik iets vreselijk vind, is het diagonaal (laminaat, vloertegels, whatever), maar het is jouw toko  ;D  ;)

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

BBS

Citaat van: elianmars op 29-01-2014 21:39:12
Als ik iets vreselijk vind, is het diagonaal (laminaat, vloertegels, whatever), maar het is jouw toko  ;D  ;)

Als ik er op uitgekeken ben ros ik het er zo weer uit en komt er wat anders in ;D
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 29-01-2014 21:42:51
Citaat van: elianmars op 29-01-2014 21:39:12
Als ik iets vreselijk vind, is het diagonaal (laminaat, vloertegels, whatever), maar het is jouw toko  ;D  ;)

Als ik er op uitgekeken ben ros ik het er zo weer uit en komt er wat anders in ;D

Andersom diagonaal?  ;D

BBS

Citaat van: elianmars op 29-01-2014 21:49:49
Citaat van: BBS op 29-01-2014 21:42:51
Citaat van: elianmars op 29-01-2014 21:39:12
Als ik iets vreselijk vind, is het diagonaal (laminaat, vloertegels, whatever), maar het is jouw toko  ;D  ;)

Als ik er op uitgekeken ben ros ik het er zo weer uit en komt er wat anders in ;D

Andersom diagonaal?  ;D

;D ;D!

Tegelvorm wordt het dan. :D
Volvoloos....

cornelis-b

Goed bezig Bert Jan, ziet er strak uit en ik kom het wel een keer bekijken als het wat warmer is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

En ook vandaag weer in het buitenverblijf in Resort "Schutsloter wijde"
Hopelijk heb ik morgen het spul er allemaal in en kunnen we zondag of zo het inventaris weer terug verhuizen naar ons eigen buitenverblijf....
Die zooi staat namelijk nu bij de buren in het buitenverblijf ;D

Het laminaat wat er nu in ligt is geheel afgewerkt, dus inclusief de plinten. :eusa_dance:

Plaatje bij het praatje:


Totaal aangezicht naar de woonruimte....



Detail aanzicht van de voorbanken....



Detail aanzicht van de kachel, het lijkt alsof de plint te ver naar voren steekt, maar het
vertekend beeld komt door de stand van de camera.




De rest hoop ik morgen klaar te hebben





Bij thuiskomst lag er ook nog een envelop van Cornelis-b op de mat op mij te wachten. :eusa_dance:




Hiermee kan ik de microfoon repareren van de ultra hypermoderne autotelefoon ;D



Maar het ding functioneert gewoon goed, en met 1 tik op een appje van mijn telefoon schakelt de HTC de gesprekken door naar de autotelefoon...
Ik vind dit soort "carkits" velen malen beter werken dan al die bluetooth meuk van tegenwoordig ;) :D
Volvoloos....

The Demon

Nog wel even die kachel opknappen en de logootjes netjes recht hangen, maar voor de rest ziet het er netjes uit zo.  :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

BBS

Vandaag samen met de buurtjes even op het "buitenverblijf" geweest. De laatste kleine dingetjes gedaan waaronder een K40 plintgoot met 2 x 4 WCD's erin gezet.
Aangezien het bed redelijk groot is en de ruimte in de slaapkamer beperkt houd je niet ruimte over om later nog WCD's te plaatsen.
Bij de deur heb ik de K40 plintgoot voorzien van een schakelaar zodat je met de voeten de stroom aan- en uit kunt schakelen van de goot.
De vloer is nu helemaal klaar, de plinten erop dus wij meer dan tevreden :D

Plaatje bij het praatje:



Plintgootje aan de kopse kant van het bed



De afgewerkte vloer aan de kastzijde



De tent weer compleet ingericht


Wij zijn er in ieders geval blij mee, in afgelopen januari 3 van de 4 grote klussen geklaard ;)
Plafond in de keuken gemonteerd en afgewerkt, het terras opgehoogd met 13 kuub zand en nu dan het laminaat in de caravan gelegd en afgewerkt.

Er blijft nog 1 ding staan en hopelijk -als het weer meezit- gaan we daar half februari mee starten: De overkapping die voor de caravan komt staan gaan opzetten :D En dan is eigenlijk alles al gedaan in een half jaar tijd waar ik tot in 2015 voor gerekend had :)



Oh ja, net op de terug weg op een haar na een leuke kilometer stand gemist :-[
Volvoloos....