[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

#3690
Citaat van: Maarten-t5 op 25-02-2017 23:19:08
Er is geen limp home druk beveiliging.
Er is ook geen druksensor zoals iedereen inmiddels al weet.
Iets wat er niet is kun je ook niet uitschakelen.
Hmm, zal eens een correctie insturen op de volvo M4.4 documenten. Bij 4-1-4 staat dan iets heel erg fout, in plaats van de standaard 0.6 wastegate basisdruk een slopende 1.6 bar op t blok loslaten bij een fout situatie is wel bijzonder.


Piet

Citaat van: )()()sT op 25-02-2017 12:43:58
Citaat van: razorx op 25-02-2017 12:37:10
Duidelijk uitgelegd Piet. Nu te laat maar aan die logging is heel veel uit te lezen.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ook ik heb gisteren het woord software genoemd, maar zoals ik zelf al zei uit onwetendheid.
Maar dat dat onder de noemer onnozelheid benoemd wordt vind ik, als ik eerlijk mag zijn, niet echt leuk geformuleerd.

Maar goed, het gaat er nu gewoon om dat de oorzaak duidelijk is (is het al) en dat BJ een keuze kan maken wat te doen!

Troost je, was zeker niet rot bedoeld.
Bedoelde het ook niet zo negatief, zei er daarom ook bij dat we dat allemaal wel eens hebben. Niks bijzonders, niemand weet tenslotte alles.

Anders ligt het bij de reactie van DCCCL, duidelijk een gevalletje van kwaadwilllendheid (al)weer en dat dan ook nog eens in combinatie met een flink onnozele opmerking.
Het is inmiddels gewoon zielig aan het worden die herhaalde vruchteloze pogingen ons in discrediet te willen brengen.
Stompzinnig rancuneus kinderlijk gedrag.
Ik realiseer me de heftigheid van mijn reactie, maar ik word die achterlijke pogingen van steeds weer hetzelfde clubje mensen ons in een negatief daglicht te stellen eigenlijk best wel goed zat, met name de destructieve treurigheid er van.


Piet

#3692
4-1-4 Boostregulation, slaat op een malfunctie in de aansturing  van de Turbo Control Valve, niet op overboost tgv bv een gescheurd slangetje.....

Next .....

-D©©©L-

Geweldig, dat gedraai.  En nou snel nog een bak geld er achteraan om deze prestatie nog eens te overtreffen. Ik las laatst een relevante quote;
CiteerEen PMYD ombouw lijkt net als een boot. Je hebt er zeker twee dagen plezier van. De dag dat je t koopt, en de dag dat je t verkoopt.
ik kon er wel om lachen  ;D

Piet

Gedraai ??? .... volgens mij ben jiij  degene die steeds  niet rechtstreeks reageert, maar steeds met iets anders komt... dat is gedraai.

Interessante quote... jammer dat je weg liet van wie die was, zo is de relevantie ervan niet echt goed te beoordelen. Die hangt daar namelijk  nogal sterk van af......


-D©©©L-

Citaat van: Piet op 26-02-2017 00:16:26
Gedraai ??? .... volgens mij ben jiij  degene die steeds  niet rechtstreeks reageert, maar steeds met iets anders komt... dat is gedraai.

Interessante quote... jammer dat je weg liet van wie die was, zo is de relevantie ervan niet echt goed te beoordelen. Die hangt daar namelijk  nogal sterk van af......



Er zijn wagens die jaren lang rijden met een losse slang, maar die hebben dan ook geen 6 maands onderhoud intervaltimer voor de oliepomp, drijfstanglagers en complete blokken aan boord. Kennelijk doet men t daar toch anders. Niet meteen beter ofzo, maar gewoon.... Anders.

Piet

Dus ligt het aan de software? Hoe dan?
Een te strak afgestelde wastgate   bv. ligt dan niet meer voor de hand?
Hoe moet de ECU de druk naar 1.6 bar opvoeren als ie helemaal geen controle meer heeft over de turbo?
Of hoe moet de ECU de druk op magische wijze beperkt houden als ie helemaal geen controle meer heeft over de turbo?

Stop jij nou eens met draaien en geef daar nu eens duidelijke rechtstreekse en technisch onderbouwde antwoorden op!

In plaats  van vage (wederom) oncontroleerbare draaierige opmerkingen zoals over auto's die jaren lang met een losse slang zouden rondrijden.. Welke goed onderhouden auto's rijden nou jarenlang met een losse slang los.
Ouwe verwaarloosde hokken met oude slap geworden actuators misschien, dat is het enige wat ik zou kunnen  verzinnen, voor zover die er werkelijk zouden zijn.


Piet

#3697
Btw die qoute ... waar komt die nou vandaan?
Je geeft ook werkelijk op geen enkele vraag een direct antwoord  he...

Piet

Afijn ... ik ga nu maar eens naar bed... morgen spelen we wel weer verder als je wilt...

-D©©©L-

#3699
Citaat van: Piet op 26-02-2017 00:44:00
Dus ligt het aan de software? Hoe dan?
Een te strak afgestelde wastgate   bv. ligt dan niet meer voor de hand?
Hoe moet de ECU de druk naar 1.6 bar opvoeren als ie helemaal geen controle meer heeft over de turbo?
Of hoe moet de ECU de druk op magische wijze beperkt houden als ie helemaal geen controle meer heeft over de turbo?

Stop jij nou eens met draaien en geef daar nu eens duidelijke rechtstreekse en technisch onderbouwde antwoorden op!

In plaats  van vage (wederom) oncontroleerbare draaierige opmerkingen zoals over auto's die jaren lang met een losse slang zouden rondrijden.. Welke goed onderhouden auto's rijden nou jarenlang met een losse slang los.
Ouwe verwaarloosde hokken met oude slap geworden actuators misschien, dat is het enige wat ik zou kunnen  verzinnen, voor zover die er werkelijk zouden zijn.



Voor wat betreft de 6-maand onderhoud interval op oliepomp, drijfstanglagers en complete blokken zal het mogelijk wel in de software zitten, ik zie het bij de meeste wagens van het zelfde merk en type niet vaak terug. Maar ik lees in jou penfrutsels dat de gekozen actuator opzet in dit geval onderdeel uitmaakt van de bewuste onderhoudsinterval strategie op voorgenoemde delen. Een hardware invloed dus.De keuze & montage van die hardware... geen idee of dat onderdeel uitmaakt van "de behandeling", voorgeschreven is bij de software en daarmee een voorwaarde is om de gestelde maximale termijnen te halen. Het kan natuurlijk nog zijn dat dit per ongeluk of door onkunde ontstaan is. 

Citaat van: Piet op 26-02-2017 00:45:58
Btw die qoute ... waar komt die nou vandaan?
Je geeft ook werkelijk op geen enkele vraag een direct antwoord  he...

Lieve schat  :-*, beste Pieterke; Het letterlijk plaatsen van een PB is hier niet toegestaan, dat moet jij toch weten als uberkeinfehleraufkostenanderesMeister. We (n=10+) hebben er in de groep hartelijk om gelachen, en daarmee is ie officieel leuk bevonden. En jij daarmee grappig, die eer krijgen niet zoveel mensen.  ;D Verder is er nog wat gezegd dat neerkwam op "dat je eigenlijk nooit wat zou moeten betalen als een stagair aan je auto werkt en dat de "specialist" (kuch) de ogen uit de kop moet schamen als de kosten van een blunder bij de klant landen." Relevantie ter eigen invulling, niet te veel invullen want dan moeten er weer blokwissels gedaan worden en lagers ge-swapped. Leuk voor de zegeltjes maar dat is een ander onderwerp.

UserID6342


BBS

Citaat van: Piet op 26-02-2017 00:50:30
Afijn ... ik ga nu maar eens naar bed... morgen spelen we wel weer verder als je wilt...
Ik denk het niet.

Ik hád Marco redelijk hoog staan vanwege zijn expertise van de 850's en X70's, maar met dit stompzinnige gedoe verlaagd ie zichzelf wat mij betreft tot tokkie niveau. Piet houd de eer aan je zelf en laat het lopen.  ;)
Volvoloos....

-D©©©L-

Citaat van: BBS op 26-02-2017 08:22:41
Citaat van: Piet op 26-02-2017 00:50:30
Afijn ... ik ga nu maar eens naar bed... morgen spelen we wel weer verder als je wilt...
Ik denk het niet.

Ik hád Marco redelijk hoog staan vanwege zijn expertise van de 850's en X70's, maar met dit stompzinnige gedoe verlaagd ie zichzelf wat mij betreft tot tokkie niveau. Piet houd de eer aan je zelf en laat het lopen.  ;)

Ik ben van mening dat het nodig is forumlezers te waarschuwen niet al teveel leergeld te betalen. Er komt een dag dat je er gelukkig van wordt.

BBS

#3703
Tsja, en wat doe je dan op een regenachtige zondagmorgen?
Eigenlijk niks bijzonders, behalve een lijst(je) maken wat ik zo de afgelopen jaren aan dat hok veranderd heb.....

In willekeurige volgorde:


  • Afneembare trekhaak gemonteerd  
  • Dubbele uitlaatpijpen + uitlaat vanaf de katalysator
  • "nieuwe nivomats"  
  • Lekkage op brandstoftank verholpen (AWD kwaal)
  • Andere achterklep + spoiler
  • Blokjesgrille
  • Heldere C70 koplampen
  • Heldere knippers
  • USA knippers
  • Verlaagde veerpoten + schotels en lagers
  • 302mm remmen
  • LPI ingelegd
  • 17" Nebula's velgen + nwe banden
  • 17" Propus velgen + nwe banden
  • Armsteun met bekerhouder achterbank
  • Compleet "R" interieur + deurkaten
  • Blauwe tellers
  • SC901 radio
  • Nieuw bovendek met airbag en centerspeaker
  • Privacy Shades
  • Veerpootbrug
  • Aircopomp
  • Condensor
  • Radiateur
  • Oliedrukmeter
  • AFR meter + wideband lambdasensor
  • Ander motorblok 160dKM 2015
  • Complete distributie 2015
  • Complete Carterventilatie incl kunststof buis 2015
  • Stuurbekrachtigingspomp 2015
  • Spanner multiriem 2015
  • Alle vacuüm slangen voor siliconen 2015
  • Complete kabelboom 2015
  • Versnellingsbak Hand => automaat 2015
  • Haakse overbrenging
  • Turbo 15G 2015
  • Siliconen intercoolerslangen 2015
  • Nieuwe accukabels + extra zware accuklemmen 2015
  • Widebandregeling, SW aanpassing en turbodrukregeling op vacuüm ipv TPS
  • TPS sensor 2015
  • Nieuwe Lucht Massa Meter
  • Aandrijfassen
  • Brede dakrails
  • Wastegate actuator
  • Cardan-as
  • Middenconsole
  • Rolhoes
  • Hondenrek
  • Xenon
  • Kuda steun met meters
  • Parrot praatpappagaai
  • Automatisch dimbare binnenspiegel
  • Lederen automaatknop
  • 2 elektrisch verstelbare voorstoelen ipv alleen de bestuurdersstoel
  • Nieuwe interieur sensor
  • Klapsleutel en 2 afstandsbedieningen

En wat ik zoal nu niet kan bedenken, maar dit is grote lijnen de afgelopen -pak um beet- 3 á 4 jaar vervangen/veranderd... ::)
Volvoloos....

Piet

Wederom geamuseerd je post gelezen, dank daarvoor:

Citaat van: -D©©©L- op 26-02-2017 01:09:29
Citaat van: Piet op 26-02-2017 00:44:00
Dus ligt het aan de software? Hoe dan?
Een te strak afgestelde wastgate   bv. ligt dan niet meer voor de hand?
Hoe moet de ECU de druk naar 1.6 bar opvoeren als ie helemaal geen controle meer heeft over de turbo?
Of hoe moet de ECU de druk op magische wijze beperkt houden als ie helemaal geen controle meer heeft over de turbo?

Stop jij nou eens met draaien en geef daar nu eens duidelijke rechtstreekse en technisch onderbouwde antwoorden op!

In plaats  van vage (wederom) oncontroleerbare draaierige opmerkingen zoals over auto's die jaren lang met een losse slang zouden rondrijden.. Welke goed onderhouden auto's rijden nou jarenlang met een losse slang los.
Ouwe verwaarloosde hokken met oude slap geworden actuators misschien, dat is het enige wat ik zou kunnen  verzinnen, voor zover die er werkelijk zouden zijn.



Voor wat betreft de 6-maand onderhoud interval op oliepomp, drijfstanglagers en complete blokken zal het mogelijk wel in de software zitten,

Lees ik nou in deze zin dat je toegeeft dat dit 1.6 bar incident bij BBS niet ten gevolge is kan zijn van de sw?
Ja hoor ... onze software is in staat oliepompen te doen kapotgaan, turboslangetjes te doen scheuren... best wel knap he... maar er komt meer..
We werken nu aan sw routines die het rechterachterlicht lampje doen stuk gaan, de rechter koplamp er uit doen vallen en de linker spiegel doen afbreken.
We vorderen al aardig, maar het is nog best moeilijk ... vooral het afbreken van de linker spiegel, maar met het achterlichtje vorderen we al, er is al melding dat iemand met onze sw zijn rechter  achterlicht lampje heeft moeten vervangen.




Citeerik zie het bij de meeste wagens van het zelfde merk en type niet vaak terug. Maar ik lees in jou penfrutsels dat de gekozen actuator opzet in dit geval onderdeel uitmaakt van de bewuste onderhoudsinterval strategie op voorgenoemde delen. Een hardware invloed dus.De keuze & montage van die hardware... geen idee of dat onderdeel uitmaakt van "de behandeling", voorgeschreven is bij de software en daarmee een voorwaarde is om de gestelde maximale termijnen te halen. Het kan natuurlijk nog zijn dat dit per ongeluk of door onkunde ontstaan is. 

Bewuste actuator opzet?
Heb je nou niet eens de post van BS gelezen dan?
Anders zou je toch hebben gelezen dat hijzelf de wategateactuator heeft vervangen en afgesteld, niemand van de illustere PMYD groep heeft hem daarbij (kunnen) adviseren.
Ik weet ook helemaal niet of de wastegate te strak stond, ik neem dat alleen maar aan omdat dat de enige logische verklaring voor die hoge druk is bij dat gescheurde slangetje.
In tegenstelling tot iemand anders (over extra onderhoudsbeurten gesproken.....) adviseren wij nooit de wastegate strakker te zetten.
Als we een wastegate afstellen is dat, zoals het hoort met een drukmeterje, op de voorgeschreven 4 psi.


Citeer
Citaat van: Piet op 26-02-2017 00:45:58
Btw die qoute ... waar komt die nou vandaan?
Je geeft ook werkelijk op geen enkele vraag een direct antwoord  he...

Lieve schat  :-*, beste Pieterke;

O hemel... bweegghhh .... Grappig hoe vaak mensen naar dit soort kindelijk denigrerende  uitingen grijpen als ze het niet met argumenten of logica kunnen winnen.

Citeer
Het letterlijk plaatsen van een PB is hier niet toegestaan, dat moet jij toch weten als uberkeinfehleraufkostenanderesMeister.
Nou nou... dat stond erdan  ook niet bij he dat het een quote uit een pb was.
Overigens had  1 van de leden van het verderop door jou genoemde groepje er in het verleden ook geen moeite mee om vertrouwelijke pb's van mij, en dan nog wel onvolledig op het forum te gooien.
Maar goed dat het een quote uit een pb in dat groepje betrof zegt ook al genoeg over de relevantie.. niet erg relevant dus.

Citeer
We (n=10+) hebben er in de groep hartelijk om gelachen, en daarmee is ie officieel leuk bevonden. En jij daarmee grappig, die eer krijgen niet zoveel mensen. ;D 

Er was altijd al een vermoeden dat het om een vast groepje mensen ging die er alles aan doen om ons in discrediet te brengen.
Dat is dan nu hierbij bevestigd, dank daarvoor.
Het laat zich niet moeilijk raden wie er zoal tot dat groepje behoren.
Over groepsgedrag en groepdynamiek zullen maar niet verder uitweiden, de meeste lezers weten wel hoe het in zo'n groepje toegaat.
Ik wil overigens graag bedanken voor die dubieuze eer.

Citeer
Verder is er nog wat gezegd dat neerkwam op "dat je eigenlijk nooit wat zou moeten betalen als een stagair aan je auto werkt en dat de "specialist" (kuch) de ogen uit de kop moet schamen als de kosten van een blunder bij de klant landen." Relevantie ter eigen invulling, niet te veel invullen want dan moeten er weer blokwissels gedaan worden en lagers ge-swapped. Leuk voor de zegeltjes maar dat is een ander onderwerp.

Nogmaals kom nu eens met echte steekhoudende argumenten, anders dan in de trand van "we hebben gezien dat het rechterachter;icht wel erg vaak kapot gaat bij een auto met sw van PMYD.. dat kan geen toeval zijn.. dat moet gewoon door de software komen, kan niet anders"

Die laatste zin van je kan ik eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen....