The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Welke verbruikscijfers haal je met Lambda 1,3?

KIM

Dat is nog niet helemaal zuiver. Voor zo ver ik het kan inschatten ga ik van 1:7,4 naar 1:7,8.

@arjen850: Ik vond het ook nooit nodig. Stiekem is het toch wel leuk. De bak die ik heb liggen is ook al aangepast naar hogere schakeldrukken. Straks een mooie soepele tune er op en gaan  ;D

razorx

Mooi resultaat met je lambdawaarde! :eusa_clap:

The Volvoboy

Leuk om te lezen, Kornelis! :) Mooie goodies voor de R ook, dat wordt genieton! ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Piet

Wat is het... ook een 20T of een beschaafde 18T ?   ;)

V70geRwin

Mooie goodies  ;D

Gave foto van de roder R zo op de camping :eusa_clap:

KIM

Citaat van: Piet op 06-08-2018 13:53:01
Wat is het... ook een 20T of een beschaafde 18T ?   ;)

Mwah 18T is al ruig genoeg voor een slushbox lijkt me...


Citaat van: V70geRwin op 06-08-2018 14:16:32
Gave foto van de roder R zo op de camping :eusa_clap:

Volgens mij ben je in de war met Arjen. Met de R naar de camping is alweer even terug:


V70geRwin

Citaat van: KIM op 06-08-2018 14:30:37
Citaat van: Piet op 06-08-2018 13:53:01
Wat is het... ook een 20T of een beschaafde 18T ?   ;)

Mwah 18T is al ruig genoeg voor een slushbox lijkt me...


Citaat van: V70geRwin op 06-08-2018 14:16:32
Gave foto van de roder R zo op de camping :eusa_clap:

Volgens mij ben je in de war met Arjen. Met de R naar de camping is alweer even terug:

https://photos.smugmug.com/Volvo/i-NWSrwK7/0/1108ceb1/L/IMG_1512-L.jpg

Ai, je hebt gelijk, ben ook toe aan vakantie  ;D
Maar deze is ook mooi hoor  ;)

de Boeing

Lekker bezig weer!

Welke drijfstanglagers ga je in het versterkte blok zetten?

en wat is het voordeel van hogere schakeldrukken in je slush-box (passen ze dan het kleppenblok aan?)

KIM

Drijfstanglagers zijn van KSR; zouden 500 PK aan moeten kunnen.
Hogere schakeldrukken = Meer aanlegkracht op het frictiemateriaal dus beter bestand tegen hoge aandrijfkrachten. Zwakste plek blijft natuurlijk nog steeds de koppelomvormer.
Om dat te doen pas je de veerkracht in de magneetventielen aan.

KIM

Ik heb afgelopen winter meegedaan met de groupbuy van intercoolers. Tot nu toe had ik deze nog niet gemonteerd vanwege het gebrek aan urgentie. Het zelfde verhaal geldt voor de bakkoeler; die heb ik op een gegeven moment van de R afgeschroefd maar lag nu nog steeds op zolder.

Van het weekend maar eens de stoute schoenen aangetrokken en:



De pasvorm van de intercooler is wel suboptimaal maar het zit...
De bakkoeler is nog niet aangesloten omdat ik een stuk slang aan de koppeling aan radiateurzijde gekneld wil hebben en daar kon ik zaterdag helaas niet op wachten. Vanmiddag maar even ophalen, dan kan de bakkoeler aangesloten worden.

clk-p

Heb je mooi gefixt.
Ben benieuwd naar de bakkoeler.
Als ik het dan goed begrijp koppel je de slangen van de radiator af en ga je een aparte koeler instaleren of hoe moet ik dat zien?

KIM

Nee de externe koeler gaat in serie met degene in de radiateur.

freefall

Die intercoolers hadden eigenlijk met een dremel geleverd moeten worden ;D

Met een beetje geknutsel toch mooi voor elkaar...
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

V70geRwin

Heb het daarom even samen met Adriaan gedaan, die wist precies waar te dremelen  ;D
Shiney koeler hoor, merk er wel degelijk wat van met dit warme weer van de laatste tijd, meer oemp nog.

Heb je nog de originele rubbers op het IC circuit?