The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Dat klopt, ik heb je gezien ja.
Vond al dat je weinig aandacht had als C70 rijder  ;D

Tom850

Ik had opeens iets van he, dat is een 609  :eusa_clap:

Maar ging te hard om hem verder echt goed te zien.

Succes met je werk verder. Hopelijk zie ik hem binnenkort in het echt.

Rij daar wel vaker namelijk.

Groeten Tom

KIM

Ik ook, maar dan 's ochtends vroeg richting Dordrecht en 's avonds weer terug.

Maarre een C70? bij je avatar onderschrift ziek ik een rode R....

Tom850

Klopt die heb ik ook nog  :eusa_whistle:

Maar moest vrijdag op een bouw zijn en dan mag de 850 niet mee. Vandaar dat ik nu met de C70 was. Rijd ook niet verkeerd. Was namelijk bij me vriendin geweest, die woont in Alblasserdam.

Lekker lang weekend gehad.

Groeten Tom

combinedforces

Rood, roder roodst! Prachtig! Zuinig zijn op die mooie kleur hoor! Heb je al plannen/ tips gekregen om e.e.a. te beschermen tegen de (weers)invloeden?

Piere

Citaat van: combinedforces op 07-02-2011 23:56:15
Rood, roder roodst! Prachtig!

Inderdaad!
Kweil  :eusa_drool:

Niet te lang wachten met foto's hè :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

cas

:eusa_clap:

kleddah!! vet bruut mooi man!!  ;D 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

Oei, die is mooi geworden Kornelis, nu heel voorzichtig opbouwen weer. Is wel heel leuk en mooi werk natuurlijk.

)()()sT

Citaat van: Tom850 op 07-02-2011 22:50:40
Kan het zijn dat ik dit transport vanavond heb ingehaald op de A15?

Ik was die veel te hard rijdende C70.

Groeten Tom

Dat je durfde te rijden met een 740 ervoor;  :police: is tegenwoordig errug streng. Voor ons was het al een "gok" om met bus en trailer die 850 te halen laatst.

MaaR goed: schitterend, hij ziet er echt mooi uit! Blijft ie straks in de showroom staan? ;D

KIM

Ik dacht dat de 740 het wel mocht trekken.
Heb geen inlegvel erbij, dus weet het niet zeker. Ben  :police: gelukkig niet tegengekomen.

Qua trekkracht doet zo'n TIC'tje het prima; hij zwaaberde alleen een beetje door de enorme zijwind die we hadden.

)()()sT

Wij hebben laatst op het randje gezeten met een Mercedes Sprinter...
Dat ding mag 2000 kg. trekken; de trailer woog iets van 600 kg. en mocht ook 2 ton wegen.

Feitelijk mag je gewoon helemaal niet met een personenauto met lege trailer rijden; immers: het toelaatbare gewicht van dat ding is meer als wat je auto mag trekken.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 08-02-2011 10:17:44
Feitelijk mag je gewoon helemaal niet met een personenauto met lege trailer rijden; immers: het toelaatbare gewicht van dat ding is meer als wat je auto mag trekken.

Dat is niet waar, dan telt het daadwerkelijke gewicht van de aanhangwagen. Wat jij bedoelt is de kromme rijbewijsregel dat je er dan niet met rijbewijs B mee mag rijden omdat de hele combinatie meer dan 3500kg kan/mag wegen en/of het totale gewicht van de aanhangwagen (dus inclusief lading) meer kan/mag zijn dan 750 kg, echter als het maximaal toelaatbare gewicht van de aanhanger weer minder is dan het ledig gewicht van de auto en de combinatie onder de 3500 kg blijft is er weer geen probleem :eusa_doh:

Marc O.

Ben benieuwd Kornelis, ik kom binnenkort een keer kijken :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

cas

dat was gewoon omdat ze weer geld nodig hadden....ik was net te laat 11 jaar geleden, ik heb dat stomme stukje extra aanhanger moeten halen, 2 uur lessen, en afrijden en weer 650 pleuros armer  :eusa_wall:  Enkel asser mag iedereen tot 750 incl hanger ofzo?  Is het een dubbele as, dan moest je al dat extra ding... en zeker als er een lading van 1600 kg op staat  ;D  
Heb jij hem niet al gratis gehad? De oude regeling?

Maar no way dat die 740 Volvo de hanger MET de 850 mag trekken op papier.... kijk maar even rdw, daar staat het ook op als t goed is. De 850 weegt net geen 1600 kg. En ik denk dat je met de trekkende auto ook net 1600kg mag trekken incl. max 2000.

Mooi dat het gelukt is! ( maar verzekeringstechnisch errrug gevaarlijk, je krijgt geen rode  ;) cent als jij een ongeval veroorzaakt ) .  En met die wind van gisteren :eusa_shifty:

volgende keer, bussie  ;)  

laat ik er nou 1 hebben !! en het rijbewijs  ;D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Taranis

Citaat van: )()()sT op 08-02-2011 11:06:46
Als oom agent je met een lege trailer aanhoudt, die bv. 2 ton mag hebben (of je dat nou geladen hebt of niet), dan kunnen ze tegenwoordig heel lastig doen. Klinkt krom, maar zo is het helaas wel tegenwoordig.

Je hebt gelijk! Net op de CBR site opgezocht en die regels zijn dus veranderd. Dit schema is wel duidelijk:

Als de toegestane maximum massa al meer is dan het ledig gewicht van de auto(en dat is dus wel met jouw aanhanger van leeg 600 kg) , dan moet je tegenwoordig al BE hebben :eusa_doh: