The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Pino143 op 08-08-2012 22:49:04
Vrijdag hebben we nog n andere klus op de planning staan. Ik haal de onderdelen bij Taranis op en daarna klussen. Tot dan!
Klopt, maar dat kunnen we niet met 3 man doen

Jelmar

Zal ik m'n telefoon maar bij me houden Kornelis  ;D ;D ;D
850R

Sbv

Het Viking schip is inmiddels een cabrio. Morgen de rest demonteren en de slijptol er verder in zetten en daarna beginnen met ombouw van de 740 MT naar 740 AT.

Blok ligt klaar, van ander blok koppelomvormer en automaat overzetten en dan kan blok van de 740 eruit

KIM

Ik zal morgen ook wat foto's maken van de cabrio estate.

Sbv

Het viking schip is niet meer  :'(

Vandaag leuk aan het slopen geweest. Resultaat een stapel oud ijzer.

Volgend project de 740 TIC ombouwen van handbak naar automaat inclusief ander motorblok.
Vanavond alvast een klein begin gemaakt met de voorbereidingen en dan morgen maar eens kijken hoe ver we komen.

Al met al een hele leuke en ook wel leerzame dag gehad

knoopie

We gaan het morgen beleven ben erg benieuwd......
;)

KIM

Nou, ik had er gisteren de kracht niet meer voor, dus geen foto's. Na een goede nachtrust maar eens even de plaatjes verwerkt die ik gisteren heb gemaakt.
Marjolein (die gisteren weg was) vond ze zelfs heel gaaf om te zien.

Nog een beetje oude glorie:

Sander had vrijdagavond al een 945 cabrio gecreeerd:

Het linker achterscherm wil ik graag behouden, want de 740 roest daar. Ooit hebben ze daar een schade heel slecht gerepareerd en daar kan dit harde scherm voor in de plaats.

Het zal wel een flinke klus worden want we zijn wel even bezig geweest om dit stuk er mooi uit te slijpen.

Maar even op zijn kant om overal goed bij te kunnen: We hebben de bodemsectie in 3 stukken verdeeld om het gewicht handelbaar te maken.

Ondanks een volledig verzinkte carrosserie:

Deel 1 van 3:

Delen 2 en 3:

De achteras nog maar even bewaren omdat deze bij de automaatbak hoort. Ik weet namelijk niet hoe het met de overbrengingsverhouding zit van de 740 achteras en deze. Volvo heeft zoveel achterassen onder zowel de 740 als de 940 genonteerd...

En de laatste 2 delen ook bijna van elkaar:

KIM

Ik zag nog handel in de cilinderkop van het vikingschip:

Mwah, toch maar niet...

Dus lekker bij het oud ijzer.

Taranis

Opvallend dat dat ding zo roest in de balken! Condenswater wat is blijven staan?

Mooi werk, succes met de ombouw. Hopelijk kom je vandaag een aardig stukje! :eusa_clap:

Bouke

Leuk aan de hobby geweest :eusa_dance:

Sbv

Zo we zijn weer thuis.
De doelstelling is gehaald vandaag. We hebben een ander blok met automaat nu in de 740 zitten.

Wel dient er nog eea aangesloten de worden, maar het ging erom dat we vandaag de boel weer in de auto zouden krijgen.

Het was wederom een leerzame en zeer leuke dag

razorx

Gefeliciteerd heren!
Ik blijf het geweldig vinden die wederzijdse hulp en het kennisniveau op dit forum.

KIM

Pfoe, dat was een zwaar weekend zeg....
Vrijdagavond de distributie van Pino143 gedaan: 00.30 klaar
Zaterdag het vikingschip gesloopt 22.00 klaar
Zondag de 740 voorzien van andere motor en AT bak 22.30 klaar

Gelukkig zit ik vandaag de hele dag achter de PC...
Vanmiddag de remmen van de R nog even vervangen en vanavond hier nog maar een paar fotootjes plaatsen van gisteren.

Sbv: Enorm bedankt voor je hulp. We hebben echt bergen verzet dit weekend.

arjen850

Dan merk je ineens hoe oud je bent he;) doen alle spiertjes ineens pijn:) maar wel een vraht werk verzet, had daar best bij willen zijn;)

KIM

Is de drank al uit je lijf dan?  :evil: