The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Jammer dat het blok van de 850 de geest geeft bij cilinder 2. Ben altijd zeer onder de indruk van de km stand van deze specifieke 850R i.c.m bak en turbo. Succes met repareren!

Sbv

Jakkes Kor dat je vermoeden juist was. Hopelijk is de XC snel klaar en kan je daar in ieder geval van gaan genieten. Het opknappen/reviseren van reserve blok gaat vast wel goed komen

drdre

Ai, Kornelis dat is balen! De roffels houden je wel bezig..

WoutR

Mooie auto's! Best een serieuze kilometer stand...
Leuk topic om te volgen dit, leuk gedocumenteerd!

StefanCJ

Tegenvaller Kor ... Bah!

Jelmar

Kornelis, als je echt omhoog zit heb ik ook nog wel een auto te leen voor je denk ik. Zal morgen even in de loods kijken wat er nu precies APK heeft.
850R

KIM

Tof van je Jelmar. Ik weet niet of je ook iets hebt wat een beetje betaalbaar is in de wegenbelasting of op G3 rijdt?
Het plan was namelijk om mbt wegenbelasting en brandstofverbruik een besparing te kunnen maken en zo het totale kostenplaatje een beetje te drukken.

)()()sT

Balen Kor... :(
Maar toch, de km-stand is natuurlijk wel super hoor, alleen jammer dat het dan zo ineens ophoudt.
Succes met de aankomende klussen, en sterkte met je rug. Wat mankeert er precies aan?

Spin!

Jammer van de R en de trip...maar aan jou is het wel toevertrouwd dat alles weer in orde komt!

Beterschap met de rug en succes met revisie van het blok (ding reed echt als een tierelier voordat de zaag erin ging).

www.vm-parts.nl

KIM

Citaat van: petrolhead op 04-02-2016 20:06:01
Wat jammer- en dan zeg ik het netjes- dat je vanwege je rug niet aan het Vomac avontuur kunt deelnemen.

Waarom heb je voor blue verstralers gekozen en niet wit? Bosch toch zo te zien.?

Ik wil namelijk ook deze rit naar de Noordkaap gaan maken volgend jaar met de 240.

Nee geen Bosch. Weet het merk zo niet uit mijn hoofd maar omdat ik ze waarschijnlijk eenmalig zou gebruiken wilde ik zo goedkoop mogelijke verstralers. Blauw vond ik wel een cool kleurtje...

Tsja eigenlijk wilde ik het blokkie graag naar de 6 ton rijden maar het is niet anders. Het plan was al om de XC als daily in te zetten om de R een beetje rust te gaan geven. Ik denk als het volgende blok het nog 2 ton uit gaat houden dat de R de klassieker status heeft gekregen.

Het museum gaat ie nooit in Ewout. Ik vind het nog steeds een geweldige auto; zeker voor langere ritten. Bovendien vind ik dat auto's moeten rijden en niet stilstaan.

Ik moet nu alleen wel even rustig de tijd nemen voor revisie/opknappen want die motorombouw van de XC in vier dagen heeft mijn rug vast geen goed gedaan.

razorx

Wat moet ik zeggen Kornelis: We komen in een stadium waar de geest of het lichaam wat anders dicteert dan wat we willen. ;)

Zorg goed voor je zelf en als het even kan: Zorg voor beweging op de juiste manier.

Het beste!

UserID6342

Ik kan en wil natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als ik in jouw schoenen zou staan zou ik het volgende doen; als je het oude XC blok nog hebt, daar de kop eraf (als die goed is/was), deze laten vlakken, nieuwe kopset qua pakkingen, nieuwe bouten en distributieriem en dan op de R leggen.  Koppen zijn hetzelfde dus dat kan/mag geen probleem geven.

Heb je het oude XC blok niet meer, dan van het aanbod van Adriaan gebruik maken en die kop erop zetten, met een nieuwe kopset qua pakkingen, nieuwe bouten en riem.  Is nu de snelste manier om de R weer rijdend te krijgen (en de meest goedkoopste / effectieve) dan het blok wat je wilt reviseren goed klaarmaken en die uiteindelijk erin.

Hoef je a) geen andere tijdelijke auto te kopen / te lenen, b) de R is weer snel rijdend en is met een dag sleutelen weer op te lossen, c) er zijn zat mensen die je kunnen en willen helpen met die kopwissel.

Ik geloof overigens ook niet dat er iets met die zuiger in het blok aan de hand, maar verwacht eigenlijk alleen dat de klep(pen) eruit liggen...

)()()sT

Die XC heeft toch ME7? Dus een andere kop?

KIM

Helaas wel ja Joost.
Enige fatsoenlijke kop die ik heb liggen is degene uit Rutgers sloper. Die heb ik uit elkaar gehaald.

Het is natuurlijk ook zo dat elke noodoplossing geld kost. Ik zoek naar de methode die me ook geen onnodig werk kost en dat is om for the time beeing even een klein autootje aan te schaffen. Voor het langere reiswerk heb ik vandaag of morgen de XC weer tot mijn beschikking.

KIM

Citaat van: razorx op 05-02-2016 00:10:08
Wat moet ik zeggen Kornelis: We komen in een stadium waar de geest of het lichaam wat anders dicteert dan wat we willen. ;)

Zorg goed voor je zelf en als het even kan: Zorg voor beweging op de juiste manier.

Het beste!

Goed gezegd Yits. Ik heb de afgelopen tijd wel geleerd om scherp te blijven op wat het lichaam aangeeft maar ook dat ik voor de toekomst op overbelasting moet letten en om de rugspieren sterk te houden.

Het beter worden gaat met ieniemienie stapjes met af en toe een stapje achteruit. Ik ben op het moment al blij dat het weer vooruit gaat.