The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: KIM op 08-02-2016 18:37:36
Vandaag de eerste keer getankt. 1:6,9 is de score op LPG.
Vind de kabels en leidingen niet heel mooi weggewerkt dus dat ga ik nog regelen. Ook heeft ie er 2.5T software in gedaan om dat ik verzuimd heb dat er een T5 in ligt. Woensdag naar Maarten om op benzine de boel goed te zetten, dan kan ACA er de goede software in laden.

Tank is iets te groot voor een XC; ik moet dus flink wat uit de vloerluiken halen.

Maar rijden dat ie doet!!!!! Fantastisch!

Hoeveel ltr is de tank en heb je in het reservewiel gedeelte minder ruimte dan een standaard V70?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

KIM

52 liter.
Volgens ACA is de ruimte vanwege de AWD kleiner (als in minder diep).

Sbv

52l netto of bruto ? bij Bruto is het wel erg klein lijkt me

KIM

Netto is het 47 liter in ieder geval.

)()()sT

Nee de tank (komt uit mijn R) is 61 bruto.
Geen idee of de ruimte in de awd minder hoog is, kan morgen even meten. De XC staat hier namelijk toch...

KIM

In de R zit dezelfde tank en die ligt niet zo hoog...
In de XC lag ook een thuiskomer ik weet niet wat er ooit in de R heeft gelegen; volgens mij een volwaardig wiel.

arjen850

Citaat van: KIM op 08-02-2016 21:30:31
In de R zit dezelfde tank en die ligt niet zo hoog...
In de XC lag ook een thuiskomer ik weet niet wat er ooit in de R heeft gelegen; volgens mij een volwaardig wiel.

R heeft altijd 5e volan. Ik kon kiezen uit 2 soorten tanken, bij de grote (62 liter bruto) blijft de vloer iets omhoog staan. Zowel in de R als in de Sandstone heb ik de grote tank.

KIM

Wat tank jij dan netto?
In de R gaat max 47 liter en daar ligt de vloer niet hoger. De XC lustte vanmiddag 43 liter en toen was de tank toch vrij leeg. Om de vloer vlak te krijgen zal ik toch zo'n 4mm uit de vloerdelen moeten frezen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 08-02-2016 23:37:14
Wat tank jij dan netto?
In de R gaat max 47 liter en daar ligt de vloer niet hoger. De XC lustte vanmiddag 43 liter en toen was de tank toch vrij leeg. Om de vloer vlak te krijgen zal ik toch zo'n 4mm uit de vloerdelen moeten frezen.

Hoe dik zijn die vloerplaten? 9mm? 10mm?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

innocenti

Mijn R heeft ook een 62l tank. Bodem ligt vlak. Alleen is de kunststof strip onder de plaat gemodificeerd.

UserID6342

Citaat van: KIM op 08-02-2016 18:38:33
Spulletjes voor de kopiwissel zijn besteld bij de dealer.
Dus geen imi spul.
:eusa_clap: :eusa_clap: Is gewoon het beste !

leons850

Mijn S70 heeft 67 bruto.
Hier is de vloer ook wat voor aangepast en is dus iets omhoog gekomen.
Zie je verder niets van. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjen850

Citaat van: KIM op 08-02-2016 23:37:14
Wat tank jij dan netto?

het meest wat er in ging bij mij was 52,8 liter

KIM

Ik ga eens kijken in de papieren wat ik in de R heb.

arjen850

Citaat van: KIM op 09-02-2016 22:54:17
Ik ga eens kijken in de papieren wat ik in de R heb.

Wist je al kerel, hebben vaak naast elkaar staan tanken en vergeleken, toen ook al over gehad :D