The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Citaat van: elianmars op 15-03-2018 08:29:35
Heb je de kabelbescherming vernieuwd, Kor? Het ziet er nog zo mooi uit.

Ja al een poosje terug. Helaas zijn deze ook al weer kneiterhard ondanks dat ze tegen hoge temperaturen bestand zouden moeten zijn.

Ewout Schalkwijk

Mooi plaatje weer. Kost dat nou die nieuwe bobines? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

175 Euro inclusief verzenden.
In mijn zoektocht is me opgevallen dat alle aanbieders feitelijk hetzelfde bedrijf zijn (anders zitten er wel verdacht veel in Berlijn). Ik heb het idee dat de aanbiedingen rouleren tussen deze verschillende bedrijven. Het is dus wel raadzaam om even te zoeken.

Google bracht mij nu bij Carando waar ze het goedkoopst waren.

classicT5

Berlijn is de hoofdstad van a/m onderdelen :)

Dacht dat daar 2 partijen zitten die vrij groot zijn en beide veel website exploiteren. Berlijn is nogal op IT gericht en daarom vind je daar vaal dit soort webbedrijven, ook Zalando zit in Berlijn met hun ontwikkelafdeling.

leons850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-03-2018 11:02:29

Wat ben jij van plan met bobines Ewout? ;)
Je rijdt toch diesel?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: leons850 op 15-03-2018 13:16:22

Je rijdt toch diesel?

Ik wilde er een soort 'Taser' mee maken. Heb heel vroeg al geleerd als je broer vraagt om je vinger in het dopje te steken terwijl hij de kickstarter bediende, dat dat een 'schokkende' ervaring is. ;D

Nee, was gewoon benieuwd wat een dergelijk onderdeel (x5) dan kost. valt me op dat een benzine auto toch best wel hogere onderhoudskosten heeft dan een diesel als je kijkt naar de hele ontsteking etc.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-03-2018 15:48:15
Citaat van: leons850 op 15-03-2018 13:16:22

Je rijdt toch diesel?

Ik wilde er een soort 'Taser' mee maken. Heb heel vroeg al geleerd als je broer vraagt om je vinger in het dopje te steken terwijl hij de kickstarter bediende, dat dat een 'schokkende' ervaring is. ;D

Nee, was gewoon benieuwd wat een dergelijk onderdeel (x5) dan kost. valt me op dat een benzine auto toch best wel hogere onderhoudskosten heeft dan een diesel als je kijkt naar de hele ontsteking etc.

Ach je kunt ook gewoon aan je kleine broertje vragen of hij even goed kijkt naar iets zodat hij met z'n hoofd vlakbij de toeter zit.
Is ook een redelijk verfrissende ervaring kan ik je vertellen. ;)

Verder zat ik een beetje flauw te doen.
Ontsteking is inderdaad best prijzig, hoewel penbobines mits niet bij de dealer gehaald goedkoper zijn om te rijden dan rotor en kabels..
Dat is wel eens anders geweest.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-03-2018 15:48:15

Mwah ik denk dat dat best meevalt. Een benzine heeft geen gloeistiften, wervelklepjes, roetfilter, EGR klep en dure verstuivers.
Overigens staat de teller op ruim 4 ton. Ik weet niet hoe lang ze mee gaan...

KIM

Net als Arjen850 was ook mij lady in Red aan wat retouches toe.
Eigenlijk had dit in januari al moeten gebeuren maar de spuiter had wat tegenslagen gehad en ik wil wel graag naar dit bedrijf vanwege zijn vakmanschap. Ook waren de retouches nodig ivm garantie. Op de motorkap was iets niet helemaal goed gegaan bij de ruitensproeier en op de achterklep zorgde de handgreep wederom voor problemen.

Bij het voorbewerken werd op de achterklep roest vanonder de ruit ontdekt en werd geadviseerd om een ander klep op te zoeken. Die had ik nog staan alleen in de kleur DOP en van een V70. Dat is wel fijn eigenlijk want de handgreep van een V70 heeft een rubber achter de handgreep waarmee dat roest probleem bij de handgreep minder snel voor kan komen.

Van de week was het zover; de motorkap opnieuw gespoten en een mooie rooie V70 achterklep:

En de V70 handgreep:

elianmars

Jeu, wat glimt dat! 8)  :eusa_drool:

T5-4life

Mooi dat verse spuitwerk  :eusa_clap:

Schijnt de achterklep nou een beetje groenig door?
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

arjen850

classicT5

Op naar de 1.000.000 km. Als je hem zo bij blijft houden, gaat je dat lukken.

Doen jullie met de R meeting nog een verkiezing wie de mooiste heeft? Neem aan je dan met beige interieur al afvalt.

(benieuwd of die wil bijten)

arjen850

Citaat van: classicT5 op 30-03-2018 22:25:30
Op naar de 1.000.000 km. Als je hem zo bij blijft houden, gaat je dat lukken.

Doen jullie met de R meeting nog een verkiezing wie de mooiste heeft? Neem aan je dan met beige interieur al afvalt.

(benieuwd of die wil bijten)

Haha, ik ga er eens serieus op in :D ik zou het jammer vinden als een meeting daar op uit zou draaien, we zijn bij elkaar als liefhebbers van de rode Rren, mijn gevoel zegt dat je er dan geen wedstrijd van moet maken wie de mooiste heeft.