The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Rode R meeting is altijd een goede stok achter de deur voor wat extra TLC.
Morgen nog even een lapje er over en dan is ze klaar voor de meeting.

arjen850

Mooi rood is niet lelijk👍

elianmars

Ben je niet bang dat het los komt als het warm wordt, Kor? Of zal dat wel meevallen?

KIM

De kleefkracht is voor mijn gevoel beter dan HPX.
Ik denk dat het wel mee zal vallen

)()()sT

Ziet er top uit Kor! Laat je het Volvo logo weg?
Heb ik ook niet erop zitten, maar vond toentertijd ook dat V70R niet mocht ontbreken 8)

KIM

Dat heeft er bij mij nooit op gezeten. Twijfel nog...

arjen850

Citaat van: KIM op 21-04-2019 13:40:58

Twijfel? Waarom? Ik mocht hem er destijds niet van je opplakken 😂

razorx

Netjes gedaan met die belettering.
Oogt toch wat completer.

KIM

Citaat van: arjen850 op 21-04-2019 16:19:27
Twijfel? Waarom? Ik mocht hem er destijds niet van je opplakken 😂

Ach ouder en wijzer denk ik...

The Volvoboy

Persoonlijk vind ik dat dat de klep afmaakt... :) Zo'n late V70 klep is inderdaad opvallend stil. Is me nu al bij meerdere 99/00 auto's opgevallen. Geen idee waar het in zit, maar prettig is het wel.

Hij stond er mooi bij maandag! 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Thnx!
Ik ben er momenteel weer erg wijs mee.

Stefan

Less is more, Kornelis  8) ik zeg lekker zo laten.
Persoonlijk zou ik ook de kentekenplaathouder (3x woordwaarde) anonimiseren, dat maakt de kont nog wat strakker.
Enne....., hij ze stond er weer schandalig mooi bij eergisteren  :eusa_drool:, net als die van Arjen (behalve het interieur dan) ;D jullie inspireren mij  :D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

KIM

De vrouw was ook al niet te spreken over de houder.
Nog even een goede vervanger zoeken.

)()()sT

KIM

Zo... Dat is even geleden...

Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten. De R rijdt op het moment echt fantastisch goed dankzij de schroefset. wel even een probleempje gehad op LPG:
Hij liep overduidelijk bij tijd en wijle te rijk. Dat was aan de pijp ook wel te zien:

Voor mij het teken dat het injector relais wellicht het einde van zijn leven had bereikt. Dus maar een nieuw type besteld:

Helaas leverde dat niet het gewenste resultaat op en werd het tijd om eens een fatsoenlijke diagnose te stellen m.b.v. LPi diagnostics. Daar was wel wat op te zien: Tijdens het rijden over drempels zag ik pieken ontstaan in de LPG druk op het koppelblok:

Bij wat langer doorrijden sloeg LPi diagnostics een foutcode op:

En ook in de log was duidelijk waarneembaar dat er iets niet in de haak was met de drukmeting:

Tijd dus voor een jiggle test. En ja hoor:

Jiggle test video

Na het vervangen van de druksensor waren de problemen verholpen.

Bij het uitvoeren van deze handeling kwam ik er trouwens ook achter dat ik de LPi switcher nog niet had aangesloten. Ik moet dus nog een moment zoeken om deze aan te sluiten; kan ik meteen meetpunten voor baktemperatuur en EGT aanleggen.

Yeti doet het niet helemaal naar mijn zin. Twee weken na de klep stel exercitie ging de auto beroerd stationair lopen. Na controle bleek dat en de waterpomp was lek geraakt en dat de inlaat een tandje verkeerd stond. Helaas heeft het verstellen slechts gedeeltelijk geholpen.
Omdat het vandaag tijd was voor een oliewissel was dit gelijk een mooi moment om de timing nog eens te checken. Helaas heeft ook dit niks opgeleverd dus moet ik nog maar even doorzoeken.
Het vervangen van de klepseals heeft er overigens wel voor gezorgd dat ik tussen de beurten niet meer hoef bij te vullen.
Ook was de uitlaat weer gaan rammelen dus moest ik op zoek naar de veroorzaker. Bij het verdraaien van de krukaspoelie zag ik gelijk wat hier de veroorzaker van was:

Gelijk dus maar even een nieuwe motorsteun besteld.

Maar ik ben ook nog met iets anders bezig...