EGR software uitschakelen 2.5 TD/TDI

Gestart door jeroenloes, 10-02-2011 19:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pimsam

Elke tuner kan dat zonder de motor te tunen. De chip moet verwijderd worden en een nieuwe plaatsen met aangepaste software.
Beetje duur dus als je het ook kan oplossen door het lampje te verwijderen. Er is bij de 2.5D geen storing die je niet zal opvallen zonder dat het lampje gaat branden (behalve een niet goed werkende EGR). :P

Red Devil

Ik had een tip gekregen dat een volvodealer bereid was de EGR uit te programmeren. Vandaag contact gehad met deze firma maar zij geven helaas aan dat zij dat niet kunnen. Ik geloof het niet helemaal maar goed.....de speurtocht gaat verder.

Het lampje verwijderen gaat me een stap te ver. Mocht bijv. (iets anders kan ik zo snel niet verzinnen) mijn LMM de geest geven, dan gaat het lampje ook branden.
Ik heb deze vraag ook neergelegd bij Rica maar nog geen antwoord mogen ontvangen.

Gr.
ted

Ludo

Citaat van: Spawater op 07-06-2011 08:52:08
Maar goed...terug naar de topictitel, is er al een bedrijf gevonden die het softwarematig kan uitschakelen zonder meteen de motor te "chippen"? (met mijn 2.5D lijkt me dat wel wat..)

Op pagina 1 geeft Marcel aan, waar hij het heeft laten doen.
Kosten weet ik niet, moet je even bellen en vragen...

elianmars

Citaat van: Ludo op 07-06-2011 21:56:01
Citaat van: Spawater op 07-06-2011 08:52:08
Maar goed...terug naar de topictitel, is er al een bedrijf gevonden die het softwarematig kan uitschakelen zonder meteen de motor te "chippen"? (met mijn 2.5D lijkt me dat wel wat..)

Op pagina 1 geeft Marcel aan, waar hij het heeft laten doen.
Kosten weet ik niet, moet je even bellen en vragen...

Dat was in combinatie met chippen (aanrader!!). Kosten waren 350 euro.

Een belletje naar Fasttech om te vragen of alleen de foutmelding is te verwijderen en je weet alles.

Red Devil

Dat had ik al gedaan, maar dat doen ze alleen in combinatie met chippen. Aangezien dat voor mij niet echt noodzakelijk is, vond ik 350 euro voor het uitprogrammeren wel erg veel. Kan je bijna drie keer je EGR voor vervangen bij de dealer.

Gr.
Ted

pimsam

CiteerMocht bijv. (iets anders kan ik zo snel niet verzinnen) mijn LMM de geest geven, dan gaat het lampje ook branden.
Daar heb je echt geen lampje voor nodig om dat te merken. En een slecht werkende LMM wordt door het motormanagement vaak niet eens opgemerkt. Nogmaals, er is geen storingsmelding die je niet merkt aan het rijgedrag van de auto.

Vulk

Citaat van: Red Devil op 08-06-2011 06:50:39
Dat had ik al gedaan, maar dat doen ze alleen in combinatie met chippen. Aangezien dat voor mij niet echt noodzakelijk is, vond ik 350 euro voor het uitprogrammeren wel erg veel. Kan je bijna drie keer je EGR voor vervangen bij de dealer.

Gr.
Ted

Als het verbruik dan ook iets, daalt, dan verdien je die 350euro 'zo' terug.

Red Devil

#52
Ben ik met je eens, maar het blok heeft bijna 500k gedraaid. Ik voel er weinig voor om deze nu extra te gaan belasten. Een jaar geleden heb ik aangegeven het te gaan doen, maar ben toch weer aan het twijfelen geslagen gezien de Km-stand.

Gr.
ted

peter v v

Hallo Allemaal,

zoals ik melde heb ook ik de klep laten afsluiten. `de auto rijdt echt veel beter en minder roet vorming.
Maar nu het volgende:

Het MM lampje blijft branden, stukje rijden, gaat daarna even uit en begint weer te branden tegelijk met het oranje driehoekje.
motor uitzetten, MM lampje brand nog steeds maar geen oranje driehoekje. daarna weer het zelfde verhaal van voren.

Blijft het oranje driehoekje bij jullie ook branden of blijft deze uit. Ik weet dat mijn fan het niet doet, dus misschien is dit het teken dat er nog wat aan de hand is. of reageert het driehoekje hier niet op.

ik hoor graag van jullie.

P.S. fan laat ik binnenkort nakijken.

Groet Peter


Red Devil

Dat is normaal. dat heb ik ook. Het oranjedriehoekje is alleen een waarschuwing dat er iets aan de hand is. Het brand bijv. ook rood als er een deur openstaat.

Gr.
Ted

eelcodehaan

Ik vond deze website: www.ergafdoppen.nl
Wellicht interessant. Ik heb inmiddels een setje besteld....

Groet!


Eelco

Gunnar

EGR verwijderen zonder het vermogen aan te passen kan perfect, ik doe het heel vaak voor allerlei merken.
Vooral de 16 klepper fiat motoren die oa in opel, saab zitten hebben er last van.
Het resultaat is dan dat er bij apk/keuring geen lampjes branden en geen emissiestoringen aanwezig zijn bij uitlezen van codes.

Die afdopsejtes kan je bij de dealer vaak ook krijgen en zijn daar zelfs niet zo duur.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

NinaPaul

Citaat van: eelcodehaan op 15-06-2011 16:22:56
Ik vond deze website: www.ergafdoppen.nl
Wellicht interessant. Ik heb inmiddels een setje besteld....

Groet!


Eelco

Tikfoutje in de url

http://www.egrafdoppen.nl/ werkt prima
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Citaat van: Red Devil op 10-06-2011 17:48:13
Dat is normaal. dat heb ik ook. Het oranjedriehoekje is alleen een waarschuwing dat er iets aan de hand is. Het brand bijv. ook rood als er een deur openstaat.

Gr.
Ted

Bij de N wel ja. Classic heeft dat niet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Red Devil

#59
In mijn S heb ik geen driehoekje dat gaat branden. Ik ging er dan ook vanuit dat het hier ook een N betrof.

Met betrekking tot het MM-lampje. Dat ging bij mij een maand of 2 geleden branden. Foutcodes uit laten lezen en het bleek dat de LMM defect of minder was. Andere er in gezet (uit de V70 gesloopt/zelfde motor) en het lampje ging uit! Oude terug geplaatst en bij het starten ging het lampje meteen weer branden. Nieuwe gekocht geplaatst lampje ging uit.
Overigens met rijden idd geen verschil, althans niet noemenswaardig.
Gr.
Ted