De V70 2.5D met R allure en een 850 2.5 20V

Gestart door Bas850, 13-02-2011 21:36:12

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Dat en eventueel een stukje slang op de trechter, omdat de peilstok wat lager zit.
Neem niet een te dikke slang, dan kan er geen lucht uit de peilstokopening ontsnappen en duurt het vullen eeuwen.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 13-02-2011 22:40:02
Bouke heeft een vaatje van vier liter bij de dealer gehaald. Dat is genoeg.
Voor het verversen wel, voor het flushen heb je circa 15 ltr nodig voordat het een beetje fatsoenlijk kleurt. Aftapsleutel is 24, zit aan de zijkant van de bak richting uitlaat.

crazychrisje

Mooi wagenpark heb je!
Ziet er goed uit!

Bas850

Citaat van: Dirk342 op 14-02-2011 08:56:59
Citaat van: elianmars op 13-02-2011 22:40:02
Bouke heeft een vaatje van vier liter bij de dealer gehaald. Dat is genoeg.
Voor het verversen wel, voor het flushen heb je circa 15 ltr nodig voordat het een beetje fatsoenlijk kleurt. Aftapsleutel is 24, zit aan de zijkant van de bak richting uitlaat.
Dank je wel Dirk.

Vandaag de eerste lange rit met file maar wat een verschil zeg. Ik dacht dat het bonken de automaat was als hij terugschakelde daarom wilde ik automaatolie verversen.
Maar het bonken is zo goed als weg, dus de motorsteun en ik vermoed de distributiekant, was erg slecht. Echt een aanrader om die steunen eens te vervangen.
"to finish first, you first have to finish"

Bas850

Zo vandaag weer wat geklusd aan de 850, toen ik laatst naar Dirk reed voor een nieuwe LMM viel het me op dat het stuur scheef stond en als ik remde hij naar rechts trok.

Nieuwe draagarmen gemonteerd.
Nieuwe end links.

Nou geen reactie meer met remmen en me stuur staat ook weer recht, heeft me weer een paar uurtjes bezig gehouden.
De draagarmen zaten zo vast dat ik de Dremel maar op de bouten heb gezet.

Nu komen er van de week nog nieuwe motorsteunen voor de 850 en ga de olie verversen van de 850 en V70 dan kunnen we er weer even tegen aan.

Bas

crazychrisje

Bas850

Even nog een vraagje, ik heb geen trillingen of iets vreemds na het wisselen van de draagarmen, moet je uitlijnen na wisselen?

Taranis

Bas850

Nou vandaag de V70 voor de APK, helaas afkeur op een draagarm, nooit iets van gemerkt maar ja zat wel erg veel beweging in.
Stuurkogel zat ook klein beetje speling die neem ik ook maar gelijk mee.
Kan ik het stoeipartijtje met de draagarmen van de 850 van afgelopen zondag nog een keer herhalen.

Bas

elianmars

Citaat van: Bas850 op 08-03-2011 18:32:22
Nou vandaag de V70 voor de APK, helaas afkeur op een draagarm, nooit iets van gemerkt maar ja zat wel erg veel beweging in.

Bas

Wacht maar tot er nieuwe onder liggen, dan merk je het wel  ;)

Bas850

Nou ze zitten er weer vers onder, 2 nieuwe draagarmen en 2 nieuwe stuurkogels, baal beetje ervan dat ik niet meteen 2 nieuwe endlinks had mee besteld dan was alles weer nieuw. Nou die komen bij een volgende klus.

bas

elianmars

Joh, die endlinks schroef je er zo tussen. Gewoon een keertje tussendoor doen.

Bas850

Citaat van: elianmars op 11-03-2011 22:29:55
Ja weet ik, heb ze van de week ook bij de 850 erop gezet. Heb de Dremel erop gezet omdat de bout meedraaide, toen ik de nieuwe erop zette zag ik dat in de bout een imbus zit. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_doh:

elianmars

Citaat van: Bas850 op 11-03-2011 22:38:18
Citaat van: elianmars op 11-03-2011 22:29:55
Ja weet ik, heb ze van de week ook bij de 850 erop gezet. Heb de Dremel erop gezet omdat de bout meedraaide, toen ik de nieuwe erop zette zag ik dat in de bout een imbus zit. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_doh:

;D ;D

Er zijn er ook nog, waar je net voor het rubberen hoesje een steeksleutel op kunt zetten.

KoningKuit

Die kinderstoeltjes, heel grappig. Uitklapbaar uit de zitting, maar zaten deze er standaard op?

Verder mooie V70 hoor, alleen nu de 18'' nog ;)

Groeten,