En bij wie staan de winterbanden al weer in de schuur? 2011

Gestart door B.Aders, 16-02-2011 20:59:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thys

Citaat van: Thys op 21-03-2011 18:44:37
De rechter twee winterwielen staan weer in de schuur. Morgen de andere kant 8)

En klaar. Staat toch stiekem best wel mooi 8)

Luc

Citaat van: hendrik75 op 22-03-2011 16:10:58
Gisteren de "nieuwe" Colomba's naar de bandenboer gebracht voor 2 maal nieuwe Michelin pilot exalto, en 2 maal de gebruikte pilot exalto's van vorige zomer.
Vandaag de boel weer opgehaald en het verhaal aangehoord dat de pilot exalto niet meer verkrijgbaar is en dat er nu maar Michelin primacy HP omheen ligt omdat dit de opvolger zou zijn........ :-\

Ik las op de Michelin site dat dit een band voor auto's uit het hogere segment zou zijn, terwijl de pilot exalto voor de sportievere sector was.. is..  :eusa_shifty:


Iemand ervaring met deze band?????



Ja, maar wel onder een Mits Outlander. Ondanks de tamelijk hoge band (215/60R16), vind ik m stug en hard aanvoelen.
Grip op droog en nat wel goed in orde, maar dat zal zeker deels door de 4-wielaandrijving en de toch niet overbemeten motor (2.0 16v) komen. Verder vind ik m nog lawaaiig ook. Wel moet ik zeggen dat ze al 28.000 km meegaan en nog een 1,5 mm boven de nok zitten, dus nog een 3 tot 3,5 mm profiel over hebben.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

jrkalf

zojuist in de schuur gegooid... nieuwe michelins er onder.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

FGG

En net ook de wintersloffen van de V in de garage gelegd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

michel88

maandag ze in de schuur gelegen nadat ik ze gewassen had.
ze liggen te wachten op een poetsbeurt :angel:

antraciet

Maandag de wielen verwisseld en vandaag van de kofferbak naar de schuur verhuisd. Bandenboom van de action houdt het  ;D

peter1977

Hier hangen sinds dinsdag de wintersloffen weer aan de Action velgenboom ;D

deepdiver



Ook maar weer de zomerbandjes erop , meteen me velgen op laten knappen zat nog schade op van vorig jaar.
Vind het wel weer netjes zo.

mzzl Edwin.

heutink

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Chris

Staan bij mij ook sinds zondag weer in de garage.

UserID6342

Als het allemaal gaat zoals gepland word vandaag de 850 hier onderhanden genomen en krijgt deze nieuw rubber eromheen. en gaan de winter bandjes ook de schuur weer in.

Luc

Zo, de mijne staat weer op zn tritons. Prompt begon het hier te hagelen nota bene.
Gelijk alles weer op spanning gezet, wat rijdt het toch lekker zo op 18 inch.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

grijzev70tdi

Viel me trouwens gister toen ik naar groningen ging hoe veel mensen nog met winterbanden rijden. Lijkt mij dat het rubber je om de spiegels vliegt bij 22 graden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

De nieuwe schoentjes en sokjes voor Olijfje zijn onderweg.
Ze moet nog even een weekje geduld hebben (ik ook natuurlijk).

Groet,
The Demon.

LouisXIV

Heeft iemand nog een goed adres voor een nieuwe set winterbanden op stalen velgen met 205/50/16? Ik wil ze in september gaan kopen want anders ben ik te laat. Dit jaar was het in oktober al lastig om voor onze andere auto aan winterbanden te komen. Ik zat te denken aan Michelin of Continental.